Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - دکتر محمد ولی روزبهان ریس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان از ظرفیت ها و امکانات موجود در مجتمع بندری انزلی و حوزه نظارت گمرکات استان دیدار کرده و در گفتگو با مدیران این دو نهاد بر لزوم افزایش همکاری های چندجانبه برای تبدیل شدن به هاب ترانزیتی،صادراتی و گردشگری دریای خزر تأکید شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، دکتر محمد ولی روزبهان ریس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان از ظرفیت ها و امکانات موجود در مجتمع بندری انزلی و حوزه نظارت گمرکات استان دیدار کرده و در گفتگو با مدیران این دو نهاد بر لزوم افزایش همکاری های چندجانبه برای تبدیل شدن به هاب ترانزیتی،صادراتی و گردشگری دریای خزر تأکید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در این دیدارها با ارائه تحلیلی از وضعیت پیش روی اقتصاد ملی در عرصه های بین المللی که در کنار زیرساخت های ایجاد شده در سالهای اخیر،زمینه افزایش توجه به اهمیت بهره برداری از ظرفیت های موجود در استان گیلان و دریای خزر شده تصریح کرد که باید از فرصت روابط خوب سیاسی ایران با کشورهای روسیه و چین و تحریم ناپذیری روابط تجاری در دریای خزر و اوراسیا به نفع منافع ملی بهره برد؛ و اظهار داشت: بنادر و گمرکات موجود در منطقه آزاد انزلی ظرفیت های مکمل و همراه یکدیگر جهت استفاده حداکثری از ظرفیت های حمل و نقل کالایی موجود در دریای خزر می باشند که باید از مزیت های قانونی و حاکمیتی موجود در منطقه آزاد انزلی جهت بالفعل نمودن تمامی مزیت های موجود در استان استفاده کرد.
دکتر حمید رضا آبایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان در این نشست با بیان گزارشی از فرصت ها و ظرفیت های موجود و روند توسعه ای پیش روی در بندر انزلی که از مهمترین بخش های آن ایجاد ظرفیت های جدید احداث کارخانه های ساخت کشتی های تجاری و گردشگری به منظور تکمیل حلقه های مختلف صنعت کشتی سازی در استان گیلان، پرداخته و اضافه کرد: با ایجاد کارگروه تخصصی و فنی همکاری میان دو بندر می توان گام های بلندی جهت هم افزایی بیشتر برداشت و در این میان ما براین باور هستیم که بنادر انزلی و کاسپین مکمل یکدیگر می باشند و ما در راستای اعمال و بهره برداری از مزیت های قانونی منطقه آزاد انزلی، خود را متعهد به همکاری در جهت منافع ملی می دانیم و از این مهم استقبال می کنیم.
ابوالقاسم یوسفی نژاد ناظر گمرکات گیلان نیز در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با قدردانی از اقدامات و تلاش های این سازمان جهت تسهیل و توسعه ترانزیت و صادرات کالا از طریق گمرکات استان بر عزم راسخ حوزه نظارت گمرکات جهت حمایت از فرایندهای توسعه همکاری های کشورمان در حوزه اتحادیه اقتصادی اوراسیا و تأمین کالاهای اساسی و مواد اولیه واحدهای تولیدی تأکید کرد.
گفتنی است در این دیدارها معاونین و مدیران سازمان نیز حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: منطقه آزاد انزلی مدیرعامل سازمان دریای خزر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۷۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو عنوان کرد: ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات‌پزشکی به ۲۰ کشور آفریقایی

حمیدرضا اینانلو افزود: ۲۰ کشور آفریقایی و ۲۰۰ تاجر در اجلاس اخیر اقتصادی تجاری ایران و آفریقا حضور داشتند که با توجه به ظرفیت‌های صنعتی بالای کشورمان زمینه همکاری با آنان مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و بررسی شد.

وی با بیان توانمندی‌های ایران در عرصه سلامت، ادامه داد: ایران با توجه به پشتوانه بومی‌سازی که در حوزه صنعت دارو و تجهیزات پزشکی داشته است می‌تواند توانمندی خود را به کشورهای دیگر ارائه دهد، همچنین در حوزه  خدماتی که برای تجهیز بیمارستان و بیمارستان سازی لازم است، آمادگی داریم  به کشورهای آفریقایی کمک کنیم و این مراکز را با صد در صد تجهیزات پزشکی به مرحله بهره برداری برسانیم.

به گفته اینانلو، زمینه همکاری در مورد انتقال تکنولوژی و مشاوره صنعت دارو و تجهیزات پزشکی نیز با توسعه روابط با این کشورها امکان‌پذیر است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • توسعه هر منطقه‌ مرهون بهره‌گیری صحیح از ظرفیت‌های اجتماعی است
  • رشد ۱۷ درصدی صادرات از استان کرمانشاه
  • رشد ۱۷ درصدی صادرات کالا از گمرک کرمانشاه طی فروردین سال جاری
  • تجار قمی در فروردین ماه به ۲۲ کشور صادرات کالا داشتند
  • فستیوال بزرگ آرش مال: جشن افتتاحیه‌ای با شکوه در قلب منطقه آزاد انزلی
  • جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی برگزار شد
  • همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه
  • مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو عنوان کرد: ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات‌پزشکی به ۲۰ کشور آفریقایی
  • «مکران» می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ بی‌نیازی کشور از نفت با استفاده از ظرفیت منطقه
  • منطقه مکران می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ استفاده از ظرفیت این منطقه کشور را از نفت بی‌نیاز می‌کند