Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه اسکای نیوز، اتحادیه عرب در اظهاراتی بی اساس مدعی شد کشور‌های ایران و ترکیه اصول حسن همجواری با کشور‌های عربی را رعایت نمی‌کنند.

اتحادیه عرب همچنین اعلام کرد: اعلام قاهره در خصوص لیبی، راه را در برابر فرصت‌های حل سیاسی باز می‌کند.
پیشتر نیز اتحادیه عرب از عملیات اخیر ترکیه در عراق انتقاد کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز گذشته احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب عملیات نظامی را که ترکیه در مناطق شمالی عراق با بهانه پیگرد قرار دادن عناصر حزب کارگران کردستان آغاز کرده، محکوم و تأکید کرده بود مداخله نظامی ترکیه به منزله تجاوز به حاکمیت عراق محسوب می‌شود و بدون هماهنگی با دولت بغداد به انجام رسیده است. این مسأله نشانگر بی توجهی آنکارا به قانون بین الملل و روابط خود با همسایگان عرب است.

همچنین فرماندهی عملیات مشترک عراق نیز روز گذشته نقض حریم هوایی کشورش از سوی جنگنده‌های ترکیه و نیز هدف گرفته شدن اردوگاه پناهندگان در نزدیکی شهر‌های «مخمور» و «سنجار» را محکوم کرده بود.

فرماندهی عملیات مشترک در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: ما نقض حریم هوایی عراق را از سوی جنگنده‌های ترکیه‌ای که یکشنبه شب به وقوع پیوست و طی آن ۱۸ هواپیمای ترکیه‌ای به سوی (سنجار- مخمور- الکویر- اربیل) تا شهرستان شرقاط در عمق ۱۹۳ کیلومتری از در داخل خاک عراق آمده و اردوگاه پناهندگان در نزدیکی مخمور و سنجار را هدف قرار دادند، محکوم می‌کنیم.

وی در ادامه افزوده بود: جنگنده‌های ترکیه تا ساعات پایانی شب گذشته به مرز‌های عراق نزدیک می‌شدند و این اقدام تحریک آمیز با پایبندی‌ها در خصوص حسن همجواری مطابق با توافقنامه‌های بین المللی همخوانی نداشته و نقض آشکار حاکمیت عراق به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتحادیه عرب حسن همجواری احمد ابوالغیط اتحادیه عرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۷۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی

به گزارش المیادین، مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که بر اساس ادامه رویکرد ما در مقابله با اشغالگری رژیم صهیونیستی، کمک به ساکنان غزه و در پاسخ به کشتار صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان فلسطینی، مجاهدان ما با پهپاد پایگاه هوایی نظامی رژیم اشغالگر اسرائیلی را در ایلات هدف قرار دادند.

بر اساس اینفوگرافی که به تازگی رسانه جنگ نیرو‌های مقاومت منتشر کرده‌اند، مقاومت اسلامی عراق در بیش از ۲۰۰ روزی که از عملیات طوفان الاقصی می‌گذرد، به ترتیب ۲۴۳ عملیات حمله به ۹۰ هدف در خاک عراق، ۶۵ حمله به اهداف در اراضی اشغالی و ۸۸ حمله به هدف در سوریه انجام داده است.

گروه مقاومت اسلامی عراق در عملیات‌های گذشته به سرزمین‌های اشغالی، هشدار داده بود که در صورت ادامه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، عملیات خود علیه مواضع این رژیم را تشدید خواهد کرد.

این گروه پس از انجام عملیات‌های خود در سرزمین‌های اشغالی، همواره بر حمایتش از مردم غزه و تشدید حملات علیه اشغالگران در ماه مبارک رمضان تأکید کرده بود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • خوابگردهایی که مزدوری پیشه کردند
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی
  • ادعای ترکیه درباره شرط حماس برای کنارگذاشتن سلاح
  • ادعای دلارزدایی و قرارداد دلاری/کشور‌های اسلامی؛ از نشست‌های نمایشی تا اقدامات عملی/عملیات وعده صادق و تحول در تاریخ غرب آسیا
  • پس لرزه های ادعای یک نماینده مجلس درباره روابط جنسی در ترکیه /یک ذره انسانیت و شرم داشته باشید /حرمت زنان و نوامیس یک کشور مسلمان را نشکنید
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • پس لرزه ادعای نماینده تندرو مجلس درباره روابط جنسی در ترکیه /روابط با کشور همسایه به مشکل می خورد؟
  • اختلال در عملیات دریای سرخ اتحادیه اروپا
  • کشته شدن ۳۲ عنصر پ ک ک در شمال عراق توسط ترکیه