Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسین اکبری ظهر سه شنبه در جمع کارشناسان کشاورزی گفت: با توجه به تولید بیش از ۵۹۰ هزار تن محصولات زراعی، باغی و دامی در شهرستان بهار باید در حوزه فرآوری محصولات تولیدی و کشاورزی سرمایه گذاری صورت گیرد.

وی از احداث یک واحد صنعتی فرآوری محصول سیب زمینی در شهرستان بهار خبر داد و گفت: این واحد با ظرفیت ۶۳ هزار تن تولید و ۱۴۷ هزار و ۶۰۰ تن مواد اولیه در حال احداث است که بخش اعظمی از سیب زمینی شهرستان را جذب و تبدیل خواهد کرد و ارزآوری خوبی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکبری اظهار کرد: مدیریت منابع آب برای کشاورزی پایدار لازم است و در این راستا ۲۰ هزار هکتار از اراضی آبی شهرستان بهار تحت سیستم آبیاری نوین قرار گرفته و در این زمینه شهرستان بهار در استان همدان پیشرو است.

وی اظهار کرد: توسعه محصولات کم آب بر از جمله کلزا، زعفران، گل محمدی و گیاهان دارویی در برنامه جهاد کشاورزی شهرستان بهار قرار دارد و ۲۰ هکتار زعفران در شهرستان بهار با متوسط برداشت ۴ کیلوگرم در هر هکتار کشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار عنوان کرد: ۳۷ هکتار گل محمدی نیز در شهرستان بهار کشت شده که ۲۵ هکتار آن به گل دهی و بهره‌برداری رسیده و در هر هکتار دو تا سه تن گل برداشت می‌شود.

اکبری یادآور شد: ۱۳.۶ هکتار گیاهان دارویی در سطح شهرستان بهار کشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار با اشاره به اینکه تاکنون قیمت تضمینی سیب زمینی در سال جاری مشخص نشده است، گفت: افزایش سطح زیر کشت سیب زمینی در کل کشور و کاهش میزان مصرف سیب زمینی در داخل به خاطر بیماری کرونا و قطع صادرات این محصول به خارج؛ باعث کاهش قیمت سیب زمینی شده که امیدواریم تدابیری در این راستا اندیشیده شود.

وی از افتتاح و بهره‌برداری از ۴ پروژه بخش کشاورزی شهرستان بهار در هفته جهاد کشاورزی امسال خبر داد و گفت: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۵۵ میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار می‌گیرد و برای ۲۸ نفر فرصت شغلی جدید به صورت مستقیم فراهم خواهد شد.

کد خبر 4951368

منبع: مهر

کلیدواژه: کشاورزی حسین اکبری کشت زعفران ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین شیوع کرونا ایلام آتش سوزی بیرجند گرگان استانداری سمنان آتش سوزی جنگل ها یاسوج صنایع دستی کشاورزی شهرستان بهار شهرستان بهار جهاد کشاورزی سیب زمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۷۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ صالح محمدی با اشاره به اهمیت رعایت تقویم زراعی برنج در افزایش کیفیت محصول و کاهش خسارت‌ها افزود: تا کنون شالیکاران گیلانی ۱۶۷ هزار هکتار از مزارع خود را با آب‌های سنتی و سطحی شخم زده اند که باید کشاورزان باید هرچه سریعتر مزارع خود را برای کشت برنج آماده کنند. 
رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان همچنین با اشاره به اینکه تا کنون ۱۵۶ هزار هکتار از شالیزار‌های گیلان خزانه گیری شده گفت: ضدعفونی و جوانه دار کردن بذر، آماده سازی و خزانه گیری برنج، ایجاد زهکش در زمان وزش باد و بارندگی، هوادهی و کنترل دمای خزانه برنج به ویژه در ساعات گرم روز‌های آفتابی از مهمترین اقداماتی است که کشاورزان باید توجه داشته باشند. 
وی اضافه کرد: تعریض و ترمیم مرز کرت‌ها، لایروبی آب بندان‌ها، ترمیم کانال‌های آبرسان و سردهنه‌ها باید در اولویت قرار گیرد. 
گیلان ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار و ۳۰۰ هزار شالیکار دارد.

دیگر خبرها

  • از برداشت موز تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت