Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- سرپرست سازمان ادبیات و تاریخ دفاع‌مقدس گفت: نویسندگان جوان حوزه ادبیات پایداری و دفاع مقدس کشور در بخش‌ها و تخصص‌های مختلف ساماندهی می‌شوند. ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۷ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

سرهنگ پاسدار عباس بایرامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، زمینه‌سازی برای تدریس ادبیات پایداری در تمام دانشگاه‌ها، مراکز علمی و حوزه‌های علمیه کشور را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: نویسندگان جوان حوزه ادبیات پایداری و تاریخ دفاع مقدس کشور در بخش‌ها و تخصص‌های مختلف ساماندهی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس با بیان اینکه بحث ادبیات پایداری پایه و ریشه علمی موضوعات مربوط به دفاع مقدس است عنوان کرد: اصرار و تأکید ما در سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور این است که تمام دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمی کشور و حوزه‌های علمیه به سمت این رشته پایه‌ای گرایش پیدا کنند.

بایرامی ارائه کردن دروس حوزه ادبیات پایداری در 40 دانشگاه کشور اعم از پیام نور و دانشگاه آزاد را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در یک مقطعی از زمان برای گسترش ادبیات پایداری در دانشگاه تلاش‌ها و اقدامات خوبی انجام شد اما در حال حاضر حرکتی در این زمینه مشاهده نمی‌شود و کارها حالت سکون به خود گرفته‌اند.

دانشنامه دفاع مقدس ارتش در استان فارس رونمایی شداعتبارات پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد پیگیری می‌شودرضایی: مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس باید به مرجع تحقیقات جنگ تبدیل شود

وی با اشاره به اینکه اطلاعات نویسندگان تاریخ دفاع مقدس کشور در یک سامانه تجمیع شده عدم به‌روز رسانی این سامانه را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: با وجود تأکیدات مقام معظم رهبری در بحث نویسندگان جوان به ویژه در سوژه دفاع مقدس کار خاصی برای ساماندهی این دسته از نویسندگان انجام نشده است.

سرپرست سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس یکی از برنامه‌هایی که در دستور کار این سازمان قرار دارد را ساماندهی و تشکیل یک جمع واحد از نویسندگان جوان تاریخ دفاع مقدس اعلام کرد و گفت: ظرفیت‌های بسیار خوبی در این حوزه وجود دارد که برای بهره‌برداری بهینه از آن‌ها در کشور باید زمینه‌سازی انجام شود.

بایرامی با اشاره به اینکه شمار نویسندگان تاریخ دفاع مقدس کشور و ادبیات پایداری در هر کدام از استان‌ها متغیر است خاطرنشان کرد: ملت ایران اسلامی می‌توانند از ارزش‌های برآمده از فرهنگ دفاع مقدس تا سال‌های سال استفاده کند تا با تکیه به این فرهنگ با ارزش و غنی بتواند به افتخار، بالندگی و بزرگی برسد.

وی با تأکید بر اینکه اگر به ادبیات پایداری به خوبی توجه شود می‌تواند به ارتقاء فرهنگی غنی ایرانی به ویژه فرهنگ پایداری کمک شایانی کرده و پشتوانه محکمی برای ادبیات فارسی باشد خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر برای مستندسازی اسناد دفاع مقدس کم کاری داشتیم و می‌توانستیم در گذشته گام‌های بهتری در این زمینه برداریم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان حفاظت و نگهداری از آثار و ارزش‌های دفاع‌مقدس را به عنوان یک اصل خدشه‌ناپذیر مورد تأکید قرار داد و بیان داشت: ثبت حماسه‌های جاودانه امت اسلام در شئون فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی و جلوگیری از نابودی و تحریف آن بسیار ضروری است.

بایرامی با بیان اینکه گیلانی‌ها در تمام عملیات‌ها و صحنه‌های دوران دفاع مقدس پیشتاز بودند و حضور فعال آن‌ها در اسناد و مدارک مستند به ثبت رسیده است عنوان کرد:‌ امیدواریم با ساخت موزه دفاع مقدس استان گیلان بتوانیم جلوه‌هایی از ایثارگری‌ جوانان این خطه را برای بازدید عموم و مردم ولایتمدار استان به نمایش بگذاریم.

انتهای پیام/614/ ز

R7877/P/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس تاریخ دفاع مقدس کشور ادبیات پایداری نویسندگان جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۷۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به موزه دفاع مقدس استان کرمان

در مراسمی با حضور تاج رئیس فدراسیون فوتبال کشور پیراهن تیم ملی فوتسال که اخیرأ قهرمان آسیا شد به موزه دفاع مقدس استان کرمان اهدا شد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3079031 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • نقش آفرینی «محمد رضا سنگری» در ادبیات پایداری بی بدیل است
  • نسل جوان با رشادت های دفاع مقدس آشنا شوند
  • اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به موزه دفاع مقدس استان کرمان
  • معرفی قابلیت‌های گردشگری گیلان در جشنواره بهار نارنج
  • شوراها حافظ منافع مردم و نظام هستند
  • عکس/ استقبال از پیکر شهید دفاع مقدس در شیراز
  • ضعف شدید در حوزه روایت‌گری انقلاب اسلامی
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش آموزان
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش اموزان
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری