Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اهر اعلام کرد : حفظ و صیانت از جنگل‌های ارسباران و منطقه گردشگری فندقلو جزو اولویت‌های اصلی ما بوده و در این راستای مرحله دوم مبارزه با آفت پروانه دم قهوه‌ای در مهر ماه سالجاری اجرا خواهد شد.

سید حمزه فارغی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: متاسفانه در سالیان اخیر شاهد افزایش آفت پروانه دم قهوه‌ای در این مناطق بوده و این آفت از سال گذشته فزونی داشته و حالت طغیانی به خود گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: با دریافت گزارش‌های اولیه و طی هماهنگی‌های به عمل آمده با مسئولین استانی از همان روزهای اولیه اقدامات لازم برای مبارزه و جمع آوری مکانیکی این آفت آغاز شد، اما با توجه به اینکه در برخی مناطق به خصوص قسمت‌های شرقی روستاهای افیل و بهل میزان این خسارت زیاد بود، جمع آوری مکانیکی به تنهایی پاسخگو نشد و برای تداوم اقدامات پیشگیرانه با همکاری ویژه و زیر نظر کمیته فنی گیاه پزشکی استان اقدام به محلول پاشی دستی کردیم. 

فارغی گفت: با توجه به صعب العبور بودن برخی از مناطق گزینه محلول پاشی هوایی مطرح شد که با توجه به شرایط کنونی و نبود بالگرد، این موضوع عملیاتی نشد.

وی با اشاره به این‌که محلول مورد استفاده در مبارزه با این آفت چون خارجی وارداتی است، گفت: با توجه به اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه، تهیه و تامین این محلول نیز مشکلاتی مواجه است، اما در حد توان خود تمامی اقدامات لازم را  تاکنون انجام داده‌ایم و مرحله دوم این مبارزه نیز برای بهبود وضع موجود از مهرماه سال جاری تداوم خواهد داشت.

فارغی یادآور شد: تمامی اقدامات انجام شده در این راستا توسط این اداره با همت و مشارکت مردم و جوامع محلی انجام شده و این همکاری‌ها ادامه خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جنگل های ارسباران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۷۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبری به جدول ٦٤ نفره رسید/ حذف فتوحی و ارسباران

به گزارش خبرگزاری مهر، مسابقات جایزه بزرگ سئول از امروز شنبه (١٥ اردیبهشت) با برگزاری دیدارهای گروهی مقدماتی انفرادیبخش مردان آغاز شد.

ایران با چهار نماینده در این مسابقات شرکت کرده است که پاکدامن به خاطر رنکینگ جهانی از برگزاری دیدارهای مقدماتی معاف شداما محمد رهبری، محمد فتوحی و فرزاد باهرارسباران برابر حریفان شان در مرحله مقدماتی قرار گرفتند و نتیجه هم صعود مستقیمرهبری به جدول ٦٤ نفره اصلی و کنار رفتن دو نماینده دیگر کشورمان بود.

عملکرد نمایندگان ایران در روز نخست جایزه بزرگ سئول به این شرح است:

مرحله مقدماتی

*فرزاد باهرارسباران: سه برد و سه باخت و صعود به جدول ١٢٨ نفره

*محمد فتوحی: سه برد و سه باخت و صعود به جدول ١٢٨ نفره

*محمد رهبری: ٦ برد و صعود مستقیم به جدول ٦٤ نفره اصلی

جدول ١٢٨ نفره

*محمد فتوحی ۱۵ - ۴ ژانات نابیف (قزاقستان)

*فرزاد باهرارسباران ١٢ - ١٥ محمد العمر (عربستان)

جدول ٦٤ نفره مقدماتی

*محمد فتوحی ١٢ - ١٥سانگون پارک (کره جنوبی)

دیدارهای جدول ٦٤ نفره اصلی روز دوشنبه برگزار می شود و طی آن علی پاکدامن با «آرتیوم سارکیسیان» از قزاقستان دیدار می کندو محمد رهبری به مصاف «توماس مارتینه» از فرانسه می رود.

کد خبر 6096142

دیگر خبرها

  • پیگیری مطالبه اهالی بخش ناغان از نابودی درختان بلوط بر اثر آفت برگ خوار
  • کشف یک میلیارد تومان دخانیات قاچاق در جنوب تهران
  • پلیس در خط مقدم مبارزه با بدحجابی
  • طرح نهضت ملی مسکن رضوانشهر در مرحله صدور پروانه
  • توصیه های هواشناسی کشاورزی
  • بزرگداشت نیمای آواز ایرانی در چهل و ششمین نشست «آیین آواز»
  • شرکت در انتخابات یک حق و تکلیف ملی است
  • گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند
  • رهبری به جدول ٦٤ نفره رسید/ حذف فتوحی و ارسباران
  • لزوم مبارزه با بیماری زنگ زرد را در مزارع گندم و جو