Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

شاخص کل بورس سبزپوش به تعطیلات رفت

امروز شاخص کل با رشد 29604 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 229 هزار و 704 واحدی قرار گرفت، شاخص قیمت وزنی ارزشی با افزایش 7854 واحدی رقم 326 هزار و 255 واحدی را نمایش داد. شاخص کل هم وزن با افزایش 9417 واحدی یه کانال 398 هزار و 751 واحدی صعود کرد و شاخص قیمت هم وزن نیز با رشد6620 واحدی در ارتفاع 263 هزار و 387 واحدی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص آزاد شناور با تقویت 41019 واحدی رقم یک میلیون و 660 هزار و 665 واحدی را نمایش داد، شاخص بازار اول با رشد 24417 واحدی در کانال 925 هزار و 675 واحدی قرار گرفت و شاخص بازار دوم با  افزایش 48402 واحدی به ارتفاع دو میلیون و  378 هزار و 469 واحدی قرار گرفت.

خبر خوب وزیر اقتصاد برای دارندگان یک نماد بورسی

وزیر امور اقتصادی و دارایی از عرضه دومین صندوق ETF در بورس تا دو ماه آینده خبر داد و گفت: ارزش واحدهای خریداری شده نخستین صندوق ETF تاکنون دو برابر شده است. فرهاد دژپسند روز سه شنبه در حاشیه نشست هیات نمایندگان دوره نهم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در جمع خبرنگاران افزود:  عرضه‌های اولیه در بورس را به طور منظم خواهیم داشت. وی با اشاره به عرضه واحدهای صندوق ETF در اردیبهشت ماه، گفت: این عرضه، نخستین تجربه ما در واگذاری این صندوق‌ها بود که از طریق آن بزرگ‌ترین صندوق ETF کشور شکل گرفت. حدود سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر واحدها و یونیت‌های نخستین صندوق ETF را خریداری کردند. وی با بیان اینکه باقیمانده سهام دولتی عرضه خواهد شد، گفت: در حال برنامه‌ریزی هستیم تا دو ماه آینده دومین صندوق ای تی اف را نیز در بازار سرمایه عرضه کنیم. وزیر اقتصاد تصریح کرد: با توجه به عرضه‌های پیشرو در بورس، در صدد ایجاد تعادل در بازار سرمایه هستیم.

اجرای پذیره نویسی واحد های سرمایه گذاری مالی یکم (با نماد دارایکم در بازار سرمایه) از تاریخ چهاردهم اردیبهشت ماه 99 لغایت یکم خردادماه 99 (با یک روز تمدید) انجام شد.

سهام آسیا با بازگشت وال استریت از سقوط سنگین، جهش کردند

روز سه‌شنبه، به دنبال بازگشت وال‌استریت از سقوط سنگین در معاملات دیشب، سهام آسیا اقیانوسیه جهش کردند. در معاملات دیشب، در حالی که شاخص‌های سهام آمریکا با سقوط سنگینی روبرو شده بودند، بیانیه فدرال‌رزرو در مورد گسترش برنامه خرید اوراق این بانک و تزریق بیشتر نقدینگی به اقتصاد آمریکا باعث شد تا شاخص‌ها در ساعت پایانی معاملات سقوط خود را جبران کرده و وارد محدوده مثبت شوند. در معاملات امروز گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۲.۲۱ درصد بالا آمد، در حالی که شاخص نیکی ژاپن ۳.۲۸ درصد جهش کرد. در بازار چین، کامپوزیت شانگهای ۰.۸۰ درصد رشد کرد و هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ با جهش ۲.۴۵ درصدی روبرو شد. ای‌اس‌اکس استرالیا ۳.۴۸ درصد جهش کرد، در حالی که کوسپی کره‌جنوبی با جهش بزرگ ۴.۲۵ درصدی روبرو شد. در بازار ارز، نرخ برابری دلار با یوآن چین و ین ژاپن تقریباً بدون تغییر بود و به ترتیب در ۷.۰۶۹۱ واحد و ۱۰۷.۳۶ واحد باقی ماند.

دلار به بالاترین قیمت بسته شده تاریخ خود رسید

بازار ارز امروز با روند افزایشی قیمت دلار و یورو همراه شد. در این میان صرافی های بانکی، دو مرتبه نرخ خرید و فروش ارز را افزایش دادند تا از ورود تقاضا به بازار جلوگیری کنند. بر این اساس، در پایان فعالیت این صرافی ها، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور، به قیمت 18100 تومان از مردم خریداری و در مقابل، با رشد 320 تومانی نسبت به نرخ پایانی روز قبل، به قیمت 18200 تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته ‌شد. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، به نرخ 20100 تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت 20200 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد که نسبت به روز دوشنبه، 320 تومان گران‌تر شد. رشد نرخ ارز در صرافی های بانکی در حالی است که در بازار آزاد نیز شاهد رشد معنادار قیمت دلار و سایر ارزها بودیم. بر این اساس، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ 18590 تومان رسید. هر یورو نیز به رقم 20700 تومان، پوند انگلیس 23150 تومان و هر درهم امارات نیز به رقم 5165 تومان رسید. 

یادآور می شود که دلار هرگز در طول تاریخ، در قیمتی بالاتر از این سطح معاملات روزانه خود را به پایان نرسانده بود؛ تنها در تاریخ ۴ مهر۹۷ بود که میزان نوسانات در بازار ارز بسیار زیاد بود و قیمت این ارز به بالای کانال ۱۹ هزار تومانی نیز رفت؛ با این حال، در این تاریخ در کانال یاد شده باقی نماند و به سرعت در مسیر ریزشی قرار گرفت. بالاترین قیمت بسته شده برای دلار طی یک روز به همان تاریخ ۴ مهر ۹۷ بازمی گردد که عدد ۱۸ هزار و ۲۰۰ تومانی ثبت شده بود.

پیش بینی ریزش ۳۵ درصدی ارزش دلار

استفن روچ، کارشناس سابق بانک مورگان استنلی آمریکا، اعلام کرد شرایط برای سقوط دلار از مدت‌ها پیش در حال شکل گرفتن است و ممکن است تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا آخرین میخ بر تابوت سلطه دلار در بازار ارز جهانی باشد. وی گفت: به خاطر کاهش شدید پس‌انداز مردم و شرکت‌ها در آمریکا و همچنین کسری بودجه سنگین دولت این کشور ارزش دلار کاهش خواهد یافت. این کارشناس اقتصادی در مصاحبه با شبکه CNBC گفت: اقتصاد آمریکا مدت‌هاست که گرفتار چالش‌ها و مشکلات جدی در سطح کلان است و از جمله آنها می‌توان به میزان پس انداز داخلی بسیار پایین و کسری حساب جاری سنگین اشاره کرد. روچ که یکی از اساتید دانشگاه «ییل» به شمار می‌رود معتقد است علیرغم ارزش خوب دلار در شرایط کنونی که دلیل آن رفتن سرمایه‌گذاران به سمت آن به عنوان یک دارایی ایمن است ارزش این ارز به شدت خواهد ریخت. این کارشناس اقتصادی پیش‌بینی کرد ارزش دلار در برابر سبد ارزهای شرکای تجاری آمریکا تا 35 درصد سقوط خواهد کرد.

روچ پیشتر هشدار داده بود سقوط ارزش دلار به افزایش شدید تورم و بالا رفتن شکاف در کسری تراز آمریکا منجر شده و قیمت خرید مصرف کنندگان آمریکایی را به شدت افزایش خواهد داد. بر اساس پیش‌بینی کارشناس سابق بانک مورگان استنلی ممکن است این اتفاق طی دو سال آینده رخ دهد. روچ گفت در عین حال آمریکا در حال فاصله گرفتن از جهانی شدن بوده و روی جدا کردن خود از دیگر کشورهای جهان متمرکز شده‌اند. وی معتقد است ترکیب این دو اتفاق بسیار کشنده و مرگ‌آور است. روچ پیشتر در مصاحبه با بلومبرگ گفته بود که طی دو دهه گذشته سهم دلار از حساب ذخیره ارز خارجی کشورهای جهان 10 درصد کاهش یافته و ممکن است طی سال‌های آینده شاهد این روند سقوط باشیم. وی همچنین متعقد است که سقوط ارزش دلار با افزایش ارزش یوآن و یورو همزمان خواهد شد. /فارس

قیمت سکه رکورد زد

در جریان معاملات بازار آزاد تهران امروز سه شنبه ۲۷ خردادماه، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۷ میلیون و ۷۰۰ هزارتومان، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۷ میلیون و ۴۰۰ هزارتومان، نیم سکه ۳ میلیون و ۸۲۰ هزارتومان، ربع سکه ۲ میلیون و ۷۰ هزارتومان و سکه یک گرمی یک میلیون و ۱۲۰ هزارتومان است و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۷۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان است.

طلا در بازار جهانی گران شد

پس از اینکه فدرال رزرو برنامه خرید بدهی شرکت‌ها برای مقابله با مشکلات مالی ناشی از شیوع کرونا را توسعه داد، قیمت طلا افزایش یافت. این اقدام به دنبال نگرانی‌ها در مورد موج دوم شیوع کرونا صورت گرفت. هر اونس طلا در بازارهای جهانی 3.81 دلار افزایش یافت و 1728.97 دلار فروخته شد. دنیل هاینس، تحلیلگر ای‌ان‌زد گفت: «فدرال رزرو اقدامات محرکی بیشتر انجام می‌دهد از جمله خرید اوراق شرکتی که نشان می دهد این نوع سیاست انبساطی پولی برای مدتی ادامه می‌یابد.» «نگرانی‌های کافی در اطراف چشم‌انداز اقتصادی وجود دارد تا تقاضا از سوی سرمایه‌گذاران برای طلا را تاحد زیادی بالا نگه دارد.» وی افزود با این حال، بهبود احساس ریسک پذیری می‌تواند، تمایل سرمایه‌گذاران برای طلا را کم کند. طلا از اجرای اقدامات محرکی گسترده از سوی بانک‌های مرکزی سود می‌برد زیرا تاحد زیادی مانعی در برابر تورم و بازپرداخت ارز دیده می‌شود. بانک مرکزی ژاپن اعلام کرد انتظار می‌رود حدود 110 تریلیون ین (یک تریلیون دلار) به اقتصاد این کشور از طریق فعالیت‌های بازار و تسهیلات وام‌دهی تزریق کند.

سرمایه‌گذاری خارجی در جهان افت خواهد کرد

در گزارش جدید سازمان ملل متحد در مورد تجارت و توسعه پیش‌بینی شده است تحت تأثیر پاندمی ویروس کرونا سرمایه‌گذاری خارجی مستقیم (اف‌دی‌آی) در سراسر جهان کاهش خواهد یافت. طبق گزارش سازمان ملل متحد سطح جهانی اف‌دی‌آی در سال ۲۰۲۰ با سقوط سنگین ۴۰ درصدی روبرو خواهد شد و سال آینده هم ۵ تا ۱۰ درصد دیگر سقوط خواهد کرد. در این گزارش آمده است: سرمایه گذاری مستقیم خارجی که سال گذشته ۱.۵۴ تریلیون دلار بود برای اولین بار از سال ۲۰۰۵ به کمتر از ۱ تریلیون دلار افت خواهد کرد. این روند نزولی در سال آینده هم ادامه خواهد داشت و ریکاوری این شاخص از سال ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد.

مؤلفان این گزارش نوشته‌اند که پاندمی کرونا به معنای شوکی برای عرضه و تقاضا و سیاست‌گذاری سرمایه گذاری مستقیم خارجی است؛ چشم‌انداز یک رکود اقتصادی عمیق جهانی باعث شده است تا شرکت‌های بین‌المللی در انجام پروژه‌های خود تجدیدنظر کنند. طبق این گزارش سطح سرمایه گذاری مستقیم خارجی در آمریکای لاتین با سقوطی دو رقمی روبرو می‌شود، در کشورهای در حال توسعه آسیا بین ۳۰ تا ۴۵ درصد سقوط می‌کند، در کشورهای آفریقایی بین ۲۵ تا ۴۰ درصد افت کرده و در کشورهای صنعتی هم بین ۲۵ تا ۴۰ درصد پایین خواهد آمد.

خرید تضمینی گندم به ۳ میلیون و ۱۷۹ هزار تن رسید

شرکت بازرگانی دولتی ایران (وابسته به وزارت صنعت، معدن وتجارت) اعلام کرد: خرید تضمینی گندم به سه میلیون و ۱۷۹ هزار تن رسیده و ارزش گندم‌های خریداری شده بیش از ۸۰ هزار میلیارد ریال است. بنابر آخرین گزارش، میزان گندم خریداری شده در قالب ۵۱۳ هزار و ۶۳۶ محموله در ۲۹ استان تحویل مراکز خرید در سرتاسر کشور شده است.

تحویل خودرو‌های فروش فوق العاده از روز شنبه

معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران خودرو از آغاز فرآیند تحویل خودروهای ثبت نامی در طرح فروش فوق العاده از ۲۴خردادماه خبر داد و گفت: تمامی خودروها پیش از فرارسیدن موعد سه ماهه، تحویل مشتریان خواهد شد. بابک رحمانی با بیان این که روند تولید و تحویل خودروها به گونه ای است که جای نگرانی در ایجاد تاخیر در تحویل خودروهای طرح های اخیر فروش وجود ندارد، خاطرنشان کرد: فروش خودرو مطابق با برنامه تولید است و خارج از این چارچوب خودرویی به فروش نرفته است. وی اطمینان داد: مشتریان طرح فروش فوق العاده خودروهای خود را زودتر از موعد سه ماهه تحویل خواهند گرفت و خریداران طرح پیش فروش یک ساله نیز نگرانی از ایجاد تاخیر در تحویل خودروها نداشته باشند و تمامی برنامه های فروش طبق برنامه تولید پیش بینی و اجرا شده است.

حاضریم به ونزوئلا بنزین بفروشیم

رئیس جمهور مکزیک اعلام کرد با وجود تحریمهای آمریکا در صورت درخواست ونزوئلا، به دلایل انسان دوستانه به این کشور بنزین خواهد فروخت. آندرس مانوئل لوپز اوبرادور ضمن بیان این مطلب، تصریح کرد که تاکنون درخواستی از سوی دولت ونزوئلا دریافت نکرده است.

نفت حاضر به افزایش قیمت نیست

قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی به دلیل نگرانی‌ها نسبت به ضعیف ماندن تقاضا برای سوخت در پی افزایش موارد جدید ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در جهان کاهش پیدا کرد. بهای معاملات نفت برنت ۲۰ سنت معادل ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۳۹ دلار و ۵۲ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز دوشنبه با ۲.۶ درصد افزایش بسته شده بود. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۱ سنت معادل ۰.۶ درصد کاهش، به ۳۶ دلار و ۹۱ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز گذشته ۲.۴ درصد افزایش داشت.

 

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: محمدعلی کشاورز جلیل سبحانی پروانه سلحشوری اکبر طبری پرونده اکبر طبری افغانستانی ها در ایران قیمت دلار بورس محمدعلی کشاورز جلیل سبحانی پروانه سلحشوری اکبر طبری پرونده اکبر طبری افغانستانی ها در ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۷۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکاپوی کانال‌های تلگرامی برای توقف ریزش ارز/ دلار بازهم ریخت

به گزارش قدس آنلاین، ادامه سیرنزولی قیمت‌ها در بازار طلا و ارز باعث شده تا قیمت‌ دلار، طلا و انواع سکه نسبت به هفته‌های قبل با کاهش محسوس همراه شود. تا جایی که قیمت دلار که هفته قبل در کانال ۶۴ هزار تومان در نوسان بود امروز به کانال ۶۱ هزار تومان بازگشته است. قیمت سکه نیز هم اکنون به کانال ۴۱ میلیون و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز به ۳.۴ میلیون کاهش یافته است.

نکته مهم بازار هم اینجاست که در عین ریزش قیمت‌ها ولی خریداری در بازار طلا، ارز و سکه وجود ندارد و همه چشم انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها هستند.

بازاری ها می گویند احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ها وجود دارد و به همین دلیل هم الان دیگر مردم و بازاری‌ها ریسک خرید را نمی پذیرند و ترجیح می دهند سرمایه خود را نقد نگه دارند تا در قیمت‌های پایین تر خرید انجام دهند.

بازگشت آرامش در منطقه و فروکش کردن خبرهای منفی سیاسی بعد از قدرت‌نمایی نظامی ایران در منطقه باعث شد تا هیجان منفی از بازار تخلیه شود و در ادامه نیز گفته می شود بازارساز عرضه ارز را در امارات و بازار افزایش داده و همین امر به ادامه روند کاهشی قیمت‌ها کمک کرده است.

البته قیمت‌ انواع ارز درحالی در بازار کاهش یافته و فروشنده ها بدون خریدار مانده اند که کانال‌های تلگرامی درحال دست و پا زدن برای حفظ قیمت دلار در کانال‌های بالاتر هستند.

دلار هم اکنون در بازار تهران با قیمت ۶۱ هزار و ۴۰۰ تومان هم خریدار ندارد؛ دلار فردایی هم اکنون به کانال ۶۰ هزار تومان بازگشته است؛ دلار هرات نیز ۶۱ هزار و ۳۰۰ تومان قیمت خورده است. ضمن اینکه یورو در بازار افشار با قیمت ۶۶ هزار تومان هم خریدار ندارد و فروشنده ها نگران ضرر بیشتر هستند.

با این حال، کانال‌های تلگرامی دلار را در کانال ۶۲-۶۳ هزار تومان قیمت گذاری کرده و تلاش می کنند تا جلوی ریزش قیمت ها را بگیرند. این البته اولین بار نیست که کانال‌های تلگرامی با عضوهای چند میلیونی قیمت دلار را ۲-۳ هزار تومان بالاتر از کف بازار اعلام می کنند. تجربه فعالیت این کانال ها نشان میدهد که هر زمان بازار صعودی یا نزولی بوده قیمت‌های ارز این کانال ها چند هزار تومانی با واقعیت بازار تفاوت داشته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • تکاپوی کانال‌های تلگرامی برای توقف ریزش ارز/ دلار بازهم ریخت
  • رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تکاپوی کانا‌ل‌های تلگرامی برای توقف ریزش ارز/دلار بازهم ریخت
  • ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو
  • اخبار بازار خودرو / ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار
  • ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟
  • ترمز ریزش قیمت خودرو کشیده شد/ آخرین قیمت پژو، سمند، شاهین، کوییک و دنا + جدول
  • بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان؛ ریزش ادامه دارد | دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی برمی‌گردد؟