Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-26@17:12:14 GMT

مسیر صادرات افغانستان به پاکستان مسدود است

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۱۷۷۰۱

مسیر صادرات افغانستان به پاکستان مسدود است

خبرگزاری میزان- منابع خبری به نقل از بازرگانان افغان گزارش دادند: مسدود شدن مرزهای جنوبی و شرق این کشور با پاکستان وضعیت صادرات را در افغانستان بسیار نامساعد کرده است. تاریخ انتشار: 19:35 - 27 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۹۵۶۰

خبرگزاری میزان - بنابرگزارش رسانه های افغانستان، فصل صادرات میوه وسبزیجات تازه‌ افغانستان رسیده، اما مرزهای پاکستان با کشور مدت هاست به صورت یکطرفه بسته شده و این اقدام تاکنون ۱۰۰ میلیون دلار به آنها خسارت وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«رحم‌الدین حاجی‌آغا» رئیس شورای بازرگانان افغانستان به رسانه‌های این کشور گفت: فصل تابستان که محصولات کشاورزی افغانستان ثمر می دهد، از راه رسیده ، اما پاکستان مرز خود را در اسپین بولدک در استان قندهار به روی واردات بسته که این اقدام تاجران افغان را با چالش‌های زیادی روبه‌ رو کرده است.

وی افزود: در حال حاضر مرز اسپین بولدک و تورخم در استان ننگرهار فقط روزانه بین ۴۰ تا ۵۰ محموله تجاری وارد افغانستان می‌شود، اما از چهار ماه پیش به این طرف صادرات افغانستان از این مرز به پاکستان متوقف شده است.

حاجی‌آغا تأکید کرد: اگر این مسیر به روی تولیدات و کالاهای افغانستان باز نشود، بازرگانان افغان با مشکلات بیشتری روبرو خواهند شد.

بیشتر بخوانید: آمریکا در آستانه انقلاب است  باید از حوادث آمریکا درس عبرت گرفت تبعیض نژادی، به رسوایی آمریکا در جهان افزوده است کره شمالی در حال ساخت موشک دوربرد با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای روسیه: آمریکا رفتاری ریاکارانه درقبال ایران دارد  مسیر جدید کره شمالی در قبال آمریکا ژنرال پاکستانی: پرتاب ماهواره نور۱ سیاست فشار حداکثری آمریکا را شکست داد

آمارهای وزارت صنعت و تجارت افغانستان حاکی است: پیش از اجرای قرنطینه کرونا، روزانه تا ۵۰۰ دستگاه کامیون کالاهای افغانستان به پاکستان صادر می‌شد، اما اکنون صادرات افغانستان به پاکستان کاملا متوقف شده و فقط مسیر واردات باز است.

/انتهای پیام/

ایرنا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: صادرات افغانستان پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۷۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای روابط تجاری با افتتاح یک مسیر ریلی جدید + فیلم

سخنگوی اداره راه آهن افغانستان می گوید: افغانستان 4 خط ریلی برای صادرات و واردات به کشورهای دیگر دارد که راه آهن هرات - خواف یکی از آن هاست.

خط‌آهن خواف-هرات خط راه‌آهنی استاندارد است که قرار است خواف در ایران را به شهر هرات در غرب افغانستان متصل کند.

این راه‌آهن در چهار بخش ساخته می‌شود که دو بخش آن در خاک ایران و دو بخش در خاک افغانستان قرار دارد.

 جمهوری اسلامی ایران ساخت سه قطعه اول این پروژه را از محل کمک‌های خود به افغانستان تقبل نموده‌است.

از این مسیر ریلی به عنوان احیاگر جاده ابریشم ریلی یاد شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • مسدود شدن راه های مواصلاتی در ۴ ولایت افغانستان
  • راه ارتباطی ۵۰ روستا در گنبکی مسدود شد
  • کرمان همچنان زیر چتربارش‌های بهاری
  • مسیر چاه غلامعلی مسدود شد+ فیلم
  • مسیر چاه غلامعلی مسدود شد
  • ارتقای روابط تجاری با افتتاح یک مسیر ریلی جدید + فیلم
  • مسدود شدنِ سه محور مواصلاتی در استان یزد
  • گاز ایران به چین هم می‌رسد؟
  • مسدود بودن سه محور مواصلاتی در استان یزد
  • مسدود شدن محور کلاله – گنبدکاووس