Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-06@15:06:46 GMT

علل تغییر شکل سر چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۱۷۷۷۸

علل تغییر شکل سر چیست؟

تغییر شکل با چرخش و کج شدن سر مشخص می‌شود و عبارت است از انحراف طرفی (مهره‌های گردنی) و این اختلال ممکن است مادرزادی، اکتسابی، حاد، موقت یا مزمن باشد.

علل عارضه سرکج

انحراف سرکج علل مختلفی دارد که می‌توان به کوتاهی برخی عضلات از جمله عضله جناغی–چنبری، ضربه‌های درونی که باعث خونریزی درون عضله می‌شود، ضربه به مهره‌های گردنی، فتق- دیسک بین مهره‌ای و سل ستون مهره‌های گردنی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عوارض سرکج

فشار روی مهره‌های گردنی، فشار روی ریشه‌های عصبی، کشیدگی عضلات سمت مقابل، درد، اختلالات بینایی (کاهش میدان دید) و کاهش میزان چابکی عوارض عارضه سرکج هستند.

حرکات اصلاحی

محمد مهدی رفیعی- متخصص پزشکی ورزشی ضمن ارائه مطالب فوق گفت: حرکات اصلاحی مختلفی برای بهبود وضعیت عارضه وجود دارد؛ مورد اول اینگونه است که فرد روی صندلی نشسته، پشت سر او می‌ایستیم و با یک دست چانه و با دست دیگر سر او را گرفته و ابتدا سر را به طرف مقابل خم کرده و سپس به آرامی به طرف مخالف می‌چرخانیم و فرد این حرکت را به کمک دستان خود نیز می‌تواند انجام دهد.

وی ادامه داد: حرکت اصلاحی دیگر اینکه فرد می‌خوابد و آرام آرام سر را به طرف مقابل خم و به طرف مخالف چرخش می‌کند. علاوه بر این در حرکت اصلاحی دیگری شخص به صورت دمر می‌خوابد، سر را به طرف مقابل خم کرده و به طرف مخالف چرخش می‌دهد و حرکت آخر اینکه حرکت هواگیری در شنای کرال سینه در آب توسط فرد انجام شود تا شاهد بهبود وضعیت این انحراف در فرد عارضه دیده باشیم.

 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ورزش سبک زندگی پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۷۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت فوتبالیست‌های اسپانیا در روز مادر

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 18 در روز مادر در اسپانیا بود و بازیکنان ختافه موقع ورود به زمین همراه مادران و همسران‌شان وارد زمین شدند تا از آنها قدردانی کرده باشند. این لحظات را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • فیلم| حرکت جالب دانشجویان آمریکایی با پرچم اسرائیل
  • ادعای میرسلیم درباره حرکت اطرافیان خلخالی
  • تالاب حله جانی تازه گرفت
  • براثر بارش‌های چند روز گذشته تالاب حله شهرستان بوشهر جانی تازه گرفت.
  • ببینید | حرکت هماهنگ دختران شیرازی در کنسرت آقای خواننده
  • تلاش ٢ ساعته نجاتگران هلال احمر برای دسترسی به مصدوم دارای عارضه قلبی در ارتفاعات شیوه بیرو اشنویه
  • حرکت فوتبالیست‌های اسپانیا در روز مادر
  • درمان دردهای عضلانی و مفصلی با حرکات اصلاحی ورزشی +تصاویر
  • کلهر: استقلال یا پرسپولیس محتاط بازی کنند قهرمانی را از دست می‌دهند/ تیم نکونام از نظر مهره ضعیف‌تر از رقیب است
  • کلهر: احتیاط استقلال یا پرسپولیس محتاط بازی کنند قهرمانی را از دست می دهند/ تیم نکونام از نظر مهره ضعیف تر از رقیب است