Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@16:00:00 GMT

نظرسنجی: آمریکایی‌ها از زندگی دلسرد شده‌اند 

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۱۸۰۰۰

نظرسنجی: آمریکایی‌ها از زندگی دلسرد شده‌اند 

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری آسوشیتدپرس، سال ۲۰۲۰ سال ناراحت کننده‌ای بویژه برای مردم آمریکا از نظر روحی بوده است زیرا آنان نسبت به سال‌های گذشته از زندگی لذت نمی‌بردند و ناراحت‌تر شده‌اند. 

براساس نظرسنجی صورت گرفته توسط دانشگاه شیکاگو، تنها ۱۴ درصد از مردم بزرگسال آمریکا از زندگی احساس رضایت دارند و این در حالی است که آمار رضایت از زندگی در آمریکا در سال ۲۰۱۸ در حدود ۳۱ درصد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۸ تنها ۲۳درصد از مردم آمریکا می‌گفتند که گاهی اوقات احساس دلسردی و انزوا می‌کنند اما در سال جاری این آمار دلسردی و ناخشنودی مردم به ۵۰ درصد رسیده است. 

دانشگاه شیکاگو از سال ۱۹۷۲ تا کنون هر ساله در نظرسنجی‌های خود نظرات و رفتارهای روانی مردم آمریکا را مورد سنجش قرار داده و آخرین نظرسنجی آن‌ها در اواخر ماه مه (۱۱ خرداد) بدست آمده است.  

به طور میانگین کمتر از ۲۹ درصد از مردم آمریکا در این نظرسنجی‌ها اظهار خوشحالی از زندگی خود کرده‌اند. 

به نوشته آسوشیتدپرس، نظرسنجی دانشگاه شیکاگو پیش از اعتراضات سراسری در آمریکا به دلیل مخالفت با خشونت‌های پلیس و قتل بی‌رحمانه جورج فلوید سیاهپوست آمریکایی انجام شده است و بدون شک اگر این نظرسنجی بعد از اعتراضات اخیر صورت می‌گرفت نتایج حتی بدتر از این نیز می شد. 

به دنبال کشته شدن فلوید به دست درک شاوین افسر پلیس آمریکا در شهر مینیاپولیس که ۲۶ ماه مه (۶ خرداد) رخ داد، آمریکا و بسیاری از کشورهای جهان در چند هفته اخیر شاهد تظاهرات در اعتراض به نژادپرستی و خشونت پلیس بوده‌اند. 

فلوید در حالی که پلیس سفیدپوست شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا آمریکا زانوی خود را بر گلوی او گذاشته بود، فریاد می‌زد "زانویت را بردار، نمی‌توانم نفس بکشم" به قتل رسید. در پی مرگ وی، موجی از اعتراض‌های گسترده ضد تبعیض نژادی این کشور و سراسر جهان را فراگرفت. 


 

برچسب‌ها دانشگاه شیکاگو ایالات متحده آمریکا خبرگزاری آسوشیتدپرس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه شیکاگو ایالات متحده آمریکا خبرگزاری آسوشیتدپرس دانشگاه شیکاگو ایالات متحده آمریکا خبرگزاری آسوشیتدپرس دانشگاه شیکاگو مردم آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۸۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| انتقاد تند سناتور آمریکایی از سیاست آمریکا در قبال جنایات در غزه؛ وقت آن رسیده به صدای مردم آمریکا گوش دهیم!

دریافت 10 MB

"به CCN و همکارانم پیشنهاد می‌کنم به غزه نگاه کرده و کودکانی که دست‌ها و پاهای خود را از دست داده‌اند، نشان دهند."

دیگر خبرها

  • پیشتازی ترامپ در مقابل بایدن در مهمترین موضوع برای آمریکایی‌ها
  • تفاوت بوته با درخت
  • بیداری دانشگاهیان آمریکا حاصل رسوایی رژیم صهیونیستی است
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • حضور پلیس، نتوانست به تظاهرات دانشجویان پایان دهد
  • پس لرزه های خطرناک جنگ غزه در جهان؛ آیا زندگی یهودیان در غرب غیرممکن می شود؟
  • فیلم| انتقاد تند سناتور آمریکایی از سیاست آمریکا در قبال جنایات در غزه؛ وقت آن رسیده به صدای مردم آمریکا گوش دهیم!
  • دانشجویان آمریکایی، خواستار انتفاضه جهانی
  • رویکرد بایدن در قبال تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان در آمریکا
  • چگونگی شکل‌گیری جنبش دانشجویی همبستگی با فلسطین از ۱۰۰ سال پیش در آمریکا