Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: به سبب پدیده کرونا، فعالیت‌های هنری استان بوشهر از جمله تئاتر بچه‌های مسجد نباید تعطیل شده و باید از فرصت‌های فضای مجازی در این راستا استفاده شود. ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۳ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر،  امید پارسایی‌فر ظهر امروز در نشست گروه نمایشی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد استان بوشهر با تاکید بر استفاده از این ظرفیت در ابعاد گوناگون اظهار داشت: تئاتر بچه‌های مسجد برای حوزه هنری دارای اولویت است و در سال‌های گذشته تلاش شده تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در استان بوشهر رشد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به جشنواره‌های حوزه هنری، بیان کرد: در این مدت 3 دوره جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد برگزار شده است و شاهد رویش گروه‌ها وهنرمندان جدیدی در این عرصه هستیم.

پارسایی‌فر هنرمندان مسجدی را از ظرفیت‌های مهم استان دانست و افزود: همانگونه که در هنر انقلاب اسلامی، شخصیت‌هایی مثل زنده یاد فرج اله سلحشور یا امیرحسین فردی از دل مساجد به جرگه هنر حرفه‌ای در عرصه سینما و ادبیات کشور پیوستند این هنرمندان نیز، ظرفیت‌های جدی آینده استان هستند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر با تاکید بر توسعه ظرفیت‌‌های هنری بچه‌های مسجد خاطرنشان کرد: باید ظرفیت تئاتر بچه‌های مسجد را توسعه دهیم و با توجه به کرونا و مسائل مشابه، از ظرفیت شبکه‌های مجازی استفاده کنیم تا رشد تئاتر مردمی بچه‌ای مسجد سریع‌تر شود.

وی با بیان اینکه کرونا به فعالیت‌های هنری صدمه وارد کرده است افزود: به سبب پدیده کرونا، فعالیت‌های هنری استان بوشهر از جمله تئاتر بچه‌های مسجد نباید تعطیل و باید از فرصت‌های فضای مجازی در این راستا استفاده شود.

پارسایی‌فربا اشاره به پدیده کرونا عنوان کرد: این پدیده می‌تواند برای تقویت هنر و مخاطب شناسی یک فرصت باشد و می‌توان تئاتر‌هایی چون تئاتر مردمی بچه‌های مسجد را با تکنیک تئاترهای خیابانی ترکیب کرد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر با اشاره به ویژگی‌های تئاتر مردمی بچه‌های مسجد خاطر نشان کرد: این نمایش می‌تواند با امکانات اندک ولی با مفاهیم بالا، سریع الانتقال باشد ودر کوتاه‌ترین زمان پیام را به مخاطب برساند.

فعالیت گسترده بچه‌های مسجدی استان بوشهر در تولید ماسک و گندزدایی معابر و مساجدجشنواره تئاتر بچه‌های مسجد استان بوشهر برگزار می‌شودحماسه بوشهری‌ها در جشنواره مقاومت به روی صحنه رفت

وی ضمن اشاره به نمایش «هر کسی از ظن خود شد یار من» گفت: در دو سال گذشته، این گروه نمایشی به کارگردانی محمد رنجبریان، نماینده استان در زمینه تئاتر مردمی بچه‌های مسجد بوده است که جای تقدیر دارد.

در پایان نشست از کارگردان، بازیگران و عوامل گروه نمایش «هر کسی از ظن خود شد یار من» تقدیر شد.

انتهای پیام/190/ ز

R41363/P/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تئاتر مردمی بچه های مسجد تئاتر بچه های مسجد فعالیت های هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۸۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد

به همت شرکت کتیبه شمس و همکاری انجمن موسیقی و انجمن نمایش استان یزد، دور همی صمیمانه‌ای با حضور پیشکسوتان عرصه موسیقی و هنرمندان هنر‌های نمایشی استان یزد در مکان برج آسمان برگزار شد.

در این آیین که با حضور سید عباس دهقان معاون هنری، سلمان برقی رئیس امور هنری، مهدیه امامی کارشناس حوزه نمایش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمید خالویی رئیس انجمن موسیقی و علی جاور رئیس انجمن هنر‌های نمایشی استان همراه بود در یک فضای صمیمی و گرم هنرمندان به گفتگو و بیان خاطره پرداخته و پیشنهادات خود را در خصوص برگزاری جشنواره‌ها، اجرا‌ها و پیشبرد فرهنگ و هنر استان به مسئولین اداره ارشاد و روسای انجمن‌های موسیقی و نمایش ارائه دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند
  • راهیابی ۲ نمایش از البرز به جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • ۲ اثر به جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد راه یافت
  • پذیرفته شدگان پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد معرفی شدند
  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: امنیت نیروگاه‌ها و مراکز هسته‎‌ای کشور به طور صددرصد برقرار است/ با عبور از سال ۱۴۰۰ تا به امروز ظرفیت فعال در سایت‌های ۲ و ۳ سه نیروگاه اتمی بوشهر در مقایسه با پیش از آن ۱۲ برابر شده است