Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش مرکز خبر حوزه، وی در پیامی به همایش بین المللی «نهضت حسینی در مکتب امام صادق» که عصر سه شنبه به صورت مجازی در مؤسسه رواق تاریخ و اندیشه معاصر قم برگزار شد، افزود: امام صادق(ع) با ایجاد شبکه گسترده تبلیغاتی حقیقت و ماهیت قیام حضرت سیدالشهدا (ع) و اصحاب بزرگوارش را بیان داشت و آن را برای همیشه الهام بخش و جاویدان نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه گفت: مراسم اربعین بدون شک پرشکوه ترین حرکتی است که در طول سال در جهان امروز برگزار می گردد. اربعین، مراسمی است پرشور، پر احساس، همگانی، تکان دهنده و وحدت آفرین که روز به روز بر عظمت و اهمیت آن افزوده می گردد.

آیت الله سبحانی ادامه داد: اربعین بسان امواجی که هر چه از مرکز پیدایش خود دورتر می گردد، پر دامنه تر و وسیع تر می شود، با این تفاوت که امواج دریا با توسعه خود ضعیف تر می گردند ولی موج اربعین هم وسیع تر و هم نیرومندتر می شود. این هم از عجایب تاریخ نهضت حسینی است.

این مرجع تقلید، اظهار داشت: امام حسین (ع) فرزند اسلام و فرزند پیامبر (ص) و تربیت یافته دامان وحی، برای حفظ موجودیت این آیین پاک، برای کوبیدن دشمنان دین و برای احیای اصول حق و عدالت که می‌رفت با گسترش سلطه بنی امیه به کلی برچیده شود،  قیام کرد و این رسالت بزرگ را با فداکاری بی نظیر خود و به قیمت خون پاک خود و فرزندان و یارانش انجام داد.

وی تاکید کرد: امام حسین(ع) راه و رسم فداکاری، آزادگی، شهادت و افتخار، جانبازی و فضیلت، تسلیم نشدن در برابر کجرویها و ستمگریها، مردانگی و شهامت را به بشریت آموخت.

آیت الله سبحانی با تاکید بر اینکه اباعبدالله الحسین(ع) به بحق رهبر آزادگان و سر سلسله شهدای راه خدا است تصریح کرد: این همان موضوعی است که به تاریخ زندگی او رنگ ابدیت بخشیده و دلهای آزادگان و مجاهدان و مردم با ایمان و حق طلب را به سوی خود مجذوب ساخته است.

وی ادامه داد: اگر شخصیت امام حسین(ع) جاودانی و جهانی است به این دلیل است که ستیز حق و باطل، پیکار عدالت با بیدادگری، مخصوص قوم و ملت و زمان و مکان معینی نیست.

این مرجع تقلید با اشاره به پیش بینی پیامبر اکرم(ص) سالها پیش از شهادت فرزندش، امام حسین (ع)، گفت: پیامبر اسلام سال ها پیش از شهادت امام حسین (ع) فرموده اند:«شهادت امام حسین (ع) آن چنان شعله‌ ای از عواطف واحساسات را در دلهای مردم با ایمان برمی افروزد، که هرگز سرد و خاموش نمی گردد».

آیت الله سبحانی ادامه داد: نهضت حسینی مربوط به عصر و زمان خویش نیست، بلکه یک مکتبی است برای بشر که در مقابل نظام های فاسد و مستبد که هر نوع آزادی را از انسان ها سلب می کنند، دست روی دست نگذارند و به مبارزه عدالت طلبانه در راستای احقاق حقوق انسانها برخیزند.

وی بیان کرد: سرور آزادگان با شهادت خود در روز عاشورا حیات جاودانه پیدا کرد و لذا امروز هم حسین علیه السلام زنده است، زیرا مکتب او زنده است.

این مرجع تقلید تاکید کرد: نه تنها حسین(ع) علیه زنده است بلکه کلیه یاران او که در عاشورای حسینی شربت شهادت نوشیدند، زنده هستند، از این رو می توان گفت همه انقلابیون جهان که برای خدا، و رفع ظلم از زندگی مستضعفان برخاسته اند در پیشگاه خدا زنده هستند.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری نیز در این همایش مجازی با تاکید بر اینکه نقش امام صادق(ع) در احیا و بزرگداشت سید و سالار شهیدان حقیقتا قابل توجه است ادامه داد: مسأله زنده نگاه داشتن و تلاش در جهت زنده نگاه داشتن حادثه عاشورا و فلسفه این که چرا حادثه عاشورا جاودانه باقی مانده است، عوامل مختلفی دارد که از عوامل کلیدی و اساسی در ماندگاری عاشورا، سیره معصومین و از آن جمله وجود مقدس امام صادق(ع) است.

همچنین یک عضو شورای عالی حوزه های علمیه نیز در این همایش، با بیان این که نهضت امام حسین(ع) از زمان شهادت آن حضرت پیوسته به عنوان پرچمی برای احیای دین، امر به معروف و نهی از منکر، آزادگی و ظلم ستیزی برای اهل بیت(ع) مطرح بوده است، گفت:از جمله راهبردهایی که هیچگاه از نگاه اهل بیت(ع) دور نشد، احیای نهضت سالار شهیدان بود.

آیت الله سید احمد خاتمی با اشاره به راهبردهای هفتگانه امام صادق(ع) برای پاسداشت قیام عاشورا گفت: زیارت، عنصر عاطفه و گریه، استفاده از هنر و شعر، مجلس گرفتن و استفاده از تربت امام حسین(ع) مورد تاکید قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، حجت الاسلام والمسلمین رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) و همچنین محمدحسین رجبی دوانی، پژوهشگر تاریخ اسلام  از دیگر سخنرانان این همایش بین المللی بودند که به ایراد سخن پرداختند./

برچسب‌ها حوزه علميه امام صادق قم آيت الله العظمی سبحانی پیامبر اکرم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوزه علميه امام صادق قم آيت الله العظمی سبحانی پیامبر اکرم حوزه علميه امام صادق قم آيت الله العظمی سبحانی پیامبر اکرم آیت الله سبحانی امام حسین ع امام صادق ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۸۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام آفریقای جنوبی علیه صهیونیست‌ها نشان داد آرمان‌های نلسون ماندلا زنده است

حسین امیرعبداللهیان تصریح کرد: اقدام قاطع حقوقی آفریقای جنوبی علیه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی و مواضع صریح این کشور در دفاع از فلسطین ثابت کرد که آرمان‌های نلسون‌ماندلا در مبارزه با ظلم و تبعیض، همچنان زنده است.

به گزارش ایسنا، حسین امیر عبداللهیان در این ارتباط در صفحه اجتماعی ایکس نوشت:

«فرا رسیدن روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی را به ملت، دولت و خانم نالدی پاندور، وزیر امور خارجه این کشور صمیمانه تبریک می‌گویم.»

وی در این پیام افزوده است: «توجه به اهمیت جایگاه چندجانبه گرایی در سیاست خارجی دولت، منجر به تقویت همکاری ها و تعاملات گسترده میان جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی در چارچوب بریکس شد و در همین راستا شاهد پیشرفت و توسعه مناسبات دوجانبه در دوره اخیر هستیم.»

امیرعبداللهیان در پیام تبریک خود خاطرنشان کرده است: «اقدام قاطع حقوقی آفریقای جنوبی علیه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی و مواضع صریح این کشور در دفاع از فلسطین ثابت کرد که آرمان‌های نلسون‌ماندلا در مبارزه با ظلم و تبعیض، همچنان زنده است. شادکامی و سعادت مردم آفریقای‌جنوبی و همچنین موفقیت و استمرار پیشرفت‌های دولت این کشور دوست را آرزو دارم.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تلاش آمریکا برای احیای یک طرح شکست خورده علیه ایران
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • دیدار دانشجویان دانشگاه آزاد یزد با خانواده شهید سرسنگی
  • تأکید رئیس قوه قضائیه بر تدوین پیوست رسانه‌ای در آرا و تصمیمات قضائی
  • تاکید رئیس قوه قضائیه در راستای عدم تأثیرپذیری از فضاسازی‌ها
  • تاریخ شهادت امام جعفر صادق(ع) ۱۴۰۳ + زندگینامه و احادیث
  • اقدام آفریقای جنوبی علیه صهیونیست‌ها نشان داد آرمان‌های نلسون ماندلا زنده است
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم