Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس جمهوری در پی درخواست وزیر ورزش و جوانان جهت اصلاح ضوابط سنی برای اعطای وام ازدواج، به معاون اول رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور دستور رسیدگی و اصلاح قانون را داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، چندی پیش مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان با پیگیری معاونت امور جوانان و دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان نامه ای برای رییس جمهور ارسال کرد مبنی بر این که؛ بررسی های تحلیلی به عمل آمده در خصوص افزایش وام ازدواج طی چند سال گذشته کمک شایانی به ازدواج این قشر نکرده و حتی شاهد ازدیاد مواردی از قبیل خرید و فروش وام، ازدواج اجباری، طلاق و ازدواج مجدد با هدف اخذ تسهیلات مذکور و نظایر آن شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نامه وزیر ورزش و جوانان آورده است: به استناد گزارشات دریافتی از بانک مرکزی، بررسی های میدانی و نیز رصد اخبار رسانه ها مبنی بر تحلیل آماری وام های پرداختی، تعداد متقاضیان دریافت وام ازدواج با میانگین سنی بالای ۶۰ سال و زیر ۱۵ سال که خارج از عرف سن مناسب فرزند آوری هستند رو به افزایش است که با عنایت به هدف دولت از این امر در راستای تسهیل ازدواج بهنگام جوانان، خواهشمند است دستور فرمایید ضوابط و قوانین مرتبط با اعمال محدودیت سنی ۱۸ تا ۴۰ سال و اعطای این تسهیلات صرفاً برای ازدواج نخست به عنوان مصوبه دولت بررسی و به بانک مرکزی ابلاغ گردد.

در جواب این نامه دکتر روحانی رییس جمهور کشورمان به جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور دستور داد:

"فوری آیین‌نامه و یا در صورت لزوم قانون اصلاح شود یا در جلسه شورای هماهنگی اقتصادی مطرح شود که سن افراد متقاضی وام ازدواج صرفاً ۱۸ تا ۴۰ سال باشد. "

لینک کوتاه: asriran.com/0034qr

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: روحانی ورزش و جوانان وام ازدواج رییس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۸۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۹ درصد افراد جامعه ما کم تحرک هستند

رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی با بیان اینکه ۷۹ درصد افراد جامعه کم تحرک هستند، گفت: گسترش کم تحرکی و اضافه وزن بین مردم، وظیفه ما را برای برنامه ریزی بهتر و فراهم کردن زمینه ورزش کردن برای آنها سنگین‌تر کرده است.

به گزارش ایسنا،‌ گردهمایی روسای هیئت‌های ورزش‌های همگانی با حضور علی خلیلی رئیس فدراسیون، علیرضا کلانتری، مدیرکل دفتر توسعه همگانی وزارت کشور، امیر رضا آذریان، رییس هیات ورزش‌های همگانی استان خراسان رضوی، علیرضا مهدوی، سرپرست دبیری فدراسیون و روسای هیئت‌های ورزشهای همگانی تمامی استان ها برگزار شد.
رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی در گردهمایی روسای ورزش‌های همگانی هیئت‌های استانی که به میزبانی خراسان رضوی در مشهد مقدس برگزار شد با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: ورزش برای همه آحاد جامعه ضروری و لازم است، به همین خاطر تمام برنامه های ما در جهت تشویق و ترغیب مردم به ورزش خواهد بود.
وی در مجمع فدراسیون ورزش‌های همگانی که با حضور ۲۳ نفر روسای هیئت‌های ورزشی سراسر کشور برگزار شد، گفت: ارزان کردن ورزش و در دسترس بودن اماکن ورزشی برای مردم دو اولویت اصلی فدراسیون است. در این راستا هماهنگی‌هایی با نهادها و سازمان های مرتبط انجام شده و امیدوارم بتوانیم سال آینده این دو اولویت را اجرایی کنیم.
خلیلی در این نشست از هیئت‌های ورزشی استان‌ها به عنوان ستون و حامی اصلی برنامه‌های فدراسیون یاد کرد و گفت: خوشبختانه اعتبارات خوبی در جهت اجرای برنامه های ورزش همگانی در سطح کشور به فدراسیون تخصیص یافته است. ‌روسای هیئت‌های ورزش‌های همگانی کشور  باید درجهت ارتقای سطح علمی و به روزرسانی دانش مربیان و همچنین ایجاد فرصت‌های مناسب برای جذب خانواده‌ها به ورزش گام بردارند و در این راستا از همه ظرفیت‌ها و پتانسیل استان بهره ببرند.
وی با اشاره به این که ۷۹ درصد افراد جامعه کم تحرک هستند، افزود: گسترش کم تحرکی و اضافه وزن بین مردم، وظیفه ما را برای برنامه ریزی بهتر و فراهم کردن زمینه ورزش کردن برای آنها سنگین‌تر کرده است. چند طرح ملی را در تقویم امسال داریم که در مقاطع مختلف سال به اجرا درخواهد آمد.
وی افزود: ورزش روزانه یکی از محورهایی است که در دستور کار فدراسیون قرار دارد. قصد داریم که ورزش عصرانه را هم کنار ورزش صبحگاهی در شهرهای مختلف برگزار کنیم و برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه صورت گرفته است.
رییس فدراسیون ورزش های همگانی با تقدیر از تلاش هیئت‌های استانی برای برگزاری رویدادها و برنامه‌های ورزشی سال جاری گفت: قطعا بدون همراهی و برنامه ریزی هیئت‌ها طرح‌های فدراسیون به اجرا در نخواهد آمد. تمام برنامه هایی که فدراسیون در نظر می گیرد، در جهت کاهش کم تحرکی بین مردم است و در این راستا برنامه هایی را برای سال آینده در نظر گرفته‌ایم که در مقاطع مختلف اجرا خواهند شد.
در حاشیه برگزاری این همایش از طرح ورزش و مردم با هدف صبح با نشاط، عصر مفرح با ورزش با حضور علیرضا کلانتری، مدیر کل دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، علیرضاتاج فیروز، مدیر کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی،خلیلی رییس فدراسیون، امیر رضا آذریان، رییس هیئت ورزش‌های همگانی خراسان رضوی و سایر روسای هیات‌های ورزشی رونمایی شد.
در این مجمع گزارش عملکرد و همچنین گزارش گردش مالی فدراسیون ورزش‌های همگانی قرائت و با رای اکثریت روسای هیئت‌های ورزش همگانی کشور به تایید رسید و در ادامه برخی از روسای هیئت‌های ورزشی به بیان دغدغه ها و گلایه‌ها در جهت مشارکت عمومی و حضور دستگاه‌های اجرایی در راستای بسیج عمومی و مشارکت همه خانواده‌ها برای نیل به اهداف توسعه ورزش همگانی در سطح کشور پرداختند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۷۹ درصد افراد جامعه ما کم تحرک هستند
  • افتتاح مرکز مشاورزه ازدواج و تحکیم خانواده شهرستان اسکو
  • دستور خزاعی برای فیلم‌های خارجی عرضه شده در پلتفرم‌ها
  • وزیر ارتباطات: رفع فیلتر صرفا با امضای رئیس جمهور؟ توصیه می‌کنم دوباره قانون را بخوانید
  • دستور رئیسی برای طراحی جت ۱۰۰ نفره / معاون علمی رییس جمهور: پیش‌قرارداد‌های ۱۲ جت بسته شده
  • تجلیل از مدال آوران سال ۱۴۰۲ ورزش با حضور رییس جمهور
  • دستور وزیر ورزش به معاونت قهرمانی در مورد مراسم تدفین مرحوم اسکویی 
  • طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رییس‌جمهور
  • دهقانی از طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور خبر داد
  • طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور