Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-06@04:56:27 GMT

بازگشایی کتابخانه‌های عمومی از ابتدای تیرماه

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۱۸۲۹۵

خرداد: در سومین مرحله بازگشایی کتابخانه‌های عمومی، با رعایت دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هماهنگی با ستاد ملی مبارزه با کرونا همچنین شرایط جدید حضور و استفاده مراجعان، کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور از ابتدای تیر بازگشایی خواهد شد.
به گزارش خرداد، پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، با توجه به دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هماهنگی با ستاد مبارزه با کرونا، در سومین مرحله از بازگشایی کتابخانه ها، اعضا و مراجعان می‌توانند از روز یک‌شنبه (یکم تیر) به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر این اساس و با تأکید بر استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا، فضاها و بخش‌های مختلف کتابخانه تغییر خواهد یافت. بخش مخزن کتابخانه به صورت بسته اداره خواهد شد و سالن‌های مطالعه در کتابخانه‌های عمومی با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و تغییر در چیدمان میز و صندلی‌های مطالعه فعال خواهند بود.
همچنین استفاده اعضا از سالن های مطالعه با رعایت نوبت امکان پذیر است و اجرای برنامه‌های فرهنگی به شکل حضوری (جمع خوانی، نقد کتاب، کتاب‌خوان و ...) تا اطلاع ثانوی ممنوع خواهد بود. بر این اساس کتابخانه‌های عمومی این نوع برنامه‌های ترویجی و فرهنگی را در فضای مجازی اجرا خواهند کرد.
افزایش خودکار زمان عضویت اعضا، به مدت ۴ ماه انجام شده است و بازه زمانی امانت منابع به یک ماه افزایش می یابد و بابت دیرکرد منابع به امانت رفته نیز جریمه ای دریافت نخواهد شد. همچنین حضور اعضای کودک در این مرحله امکان پذیر نیست، ولی والدین می توانند کتاب های مورد نیاز فرزندان خود را امانت بگیرند و بخش نابینایان و ناشنوایان نیز کماکان تعطیل خواهد بود. پیش از این کتابخانه های عمومی کشور طی دو مرحله بدون حضور اعضا بازگشایی شد. 
در مرحله اول بازگشایی و بر اساس بخشنامه ای کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور بعد از حدود ۳ ماه تعطیلی اضطراری با رعایت ضوابط و دستورالعمل های بهداشتی، از ۲۹ اردیبهشت ماه آغاز به کار کردند. در مرحله دوم نیز کتابداران طی بخشنامه دیگری به آماده سازی بخش های مختلف و ایجاد تغییرات مورد نظر برای بازگشایی جهت حضور اعضا پرداختند.  برچسب ها: کتابخانه‌های عمومی

منبع: خرداد

کلیدواژه: کتابخانه های عمومی کتابخانه های عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۸۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کندوان یک‌طرفه شد

سرگرد محمد احمدی گفت : یکطرف بودن  تا زمان تخلیه بار ترافیکی این محور کوهستانی و پرتردد از سوی پلیس راه فراجا و مازندران اتخاذ و اجرا شده است.

وی به کابران جاده ای توصیه کرد که قوانین راهنمایی و رانندگی از جمله رعایت فاصله طولی و توجه کافی با جلو را در این محور کوهستانی و پرتردد کشور رعایت کنند تا خاطره خوبی از سفر خود و خانواده شان رقم بزنند.

به گفته وی در ۲۴ ساعت گذشته تاکنون حوادثی مبنی بر وقوع تصادفات و حوادث طبیعی در این محور گزارش نشده است.

محور کرج - چالوس جزو یکی از شبکه های ارتباطی اصلی پایتخت کشور به خطه شمال کشور استان گیلان و خطه غربی مازندران است که به علت برخورداری از مناظر طبیعی شگفت انگیز، جاذبه های تاریخی و کوتاه بودن بعد مسافت در تمامی فصول به ویژه ایام نوروز با استقبال چشمگیر مسافران و گردشگران داخلی و خارجی همراه است.

محور کرج - چالوس حدود ۱۶۰ کیلومتر طول دارد که حدود ۸۰ کیلومتر مربوط کندوان حوزه شهرستان چالوس و بقیه هم جزو حوزه جغرافیایی استان البرز است.

برابر آمار به طور میانگین روزانه در نیمه دوم سال حدود ۲۰ هزار دستگاه خودرو در این مسیر تردد می کنند و این آمار در فصول بهار و تابستان به ۵۰ هزار تردد در روز می رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • افتتاح کتابخانه در روستای بیوران شهرستان سردشت
  • بارش‌های اخیر پرشدگی سدهای کشور را چند درصد افزایش داد؟
  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور
  • ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد
  • خشکسالی در ۲۲ استان کشور؛ کاهش ۸.۹ درصدی بارش‌ها!
  • خشکسالی در 22 استان کشور! بارش‌ها 8.9 درصد کاهش یافت
  • کاهش ۹۳.۵ میلیمتری بارش‌ها در تهران
  • تجلیل از برگزیدگان دومین دوسالانه نشان هدهد سفید در گیلان
  • کندوان یک‌طرفه شد
  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم