Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید غلامرضا ملکی معاون سلامت اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، گفت: به مناسبت هفته جهادکشاورزی، مراکز بهداشتی درمانی دامپزشکی درمناطق روستایی و عشایری استان، در زمینه واکسیناسیون، معاینه و ویزیت دام‌های سبک علیه بیماری بروسلوزبصورت رایگان خدمات ارائه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 ملکی اظهار کرد: طرح مایه کوبی دام سبک واجد شراط علیه بیماری بروسلوز با پیش بینی حجم عملیات ۸۰۰ هزار راس دام سبک از فروردین سالجاری شروع گردیده و ادامه دارد و تا کنون بالغ بر ۷۳۰ هزار راس دام سبک مایه کوبی شده اند.

ملکی معاون سلامت اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی بیان کرد: مبارزه با بیماری بروسلوز (تب مالت) به عنوان یک بیماری قابل انتقال به انسان از اهمیت زیادی برخوردار است، از این رو اجرای ارزیابی و پایش سرمی بروسلوز به لحاظ سطح تیتر واکسن مورد بررسی و آزمایش قرار می‌گیرد تا میزان اثربخشی واکسیناسیون انجام شده در دام‌های واجد شرایط علیه بیماری تب مالت ارزیابی و مورد پایش قرار گیرد.

این مسئول تصریح کرد: بروسلوز یا تب مالت به عنوان یکی از مهمترین بیماری‌های عفونی مشترک بین انسان و دام محسوب می‌شود و باعث ایجاد سقط جنین در دام، کاهش تولید شیر، عقیمی و نازایی دام‌ها و از دست رفتن ارزش‌های اقتصادی دام‌های مبتلا می‌شود.

ملکی افزود: در این طرح از دام‌های واحد‌های اپیدمیولوژیک که توسط اکیپ‌های دامپزشکی مورد مایه کوبی بروسلوز قرار گرفتند، بصورت تصادفی خونگیری بعمل می‌آید ونمونه‌ها پس از تهیه سرم به آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی جهت انجام آزمایشات مربوطه ارسال ونتایج مورد بررسی وپایش قرار می‌گیرد.

ملکی معاون سلامت اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی همچنین افزود: ارائه آموزش‌های بهداشتی و توضیحات کارشناسی به دامداران جهت تشدید اقدامات کنترلی و پیشگیری از بیماری‌های دامی برای روستاییان توسط کارشناسان دامپزشکی از دیگر اقدامات اداره کل دامپزشکی استان در هفته جهاد کشاورزی است.   انتهای پیام/ن م 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی آذربایجان غربی واکسیناسیون دام هفته جهاد کشاورزی بیماری بروسلوز بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی بیماری بروسلوز علیه بیماری مایه کوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۸۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترخیص همه نهاده‌های وارداتی از بندر امیرآباد

دکتر حمزه آقاپور کاظمی مدیرکل دامپزشکی مازندران در نشستی که با حضور دادستان شهرستان بهشهر، مدیرکل بندر امیرآباد و سایر مسئولین شهری در بندر امیرآباد برگزار شد گفت: با توجه به نظارت‌های شبانه روزی همکاران بخش قرنطینه اداره دامپزشکی شهرستان بهشهر و اقدامات انجام گرفته، تمامی محموله‌های نهاده وارداتی که اجازه تخلیه آن توسط دامپزشکی صادر شد برابر ضوابط ابلاغی سازمان دامپزشکی کشور مورد بررسی قرار گرفت و مجوز ترخیص گردید.

او افزود: با توجه به سیاست‌های دولت مردمی و در راستای رشد و جهش‌های حمایت از تولیدات دامی اداره کل دامپزشکی استان مازندران در کمترین زمان ممکن نسبت به تعیین تکلیف نهاده‌های وارداتی اقدام می‌کند.

دکتر آقاپور کاظمی با اشاره به دقت و جدیت نظارت‌های دامپزشکی، گفت: اقدامات دامپزشکی مازندران نشان داد در حفظ سلامت شهروندان کوتاه نخواهد آمد کما اینکه در سال گذشته بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن نهاده در بنادر سه گانه استان اجازه تخلیه داده نشد و حتی در نخستین روز از سال جدید نیز با وجود تعطیلات نوروزی طی اجرای طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی ۵هزار تن نهاده فاسد به کشور مبدا عودت شد.

دادستان بهشهر نیز در این دیدار ضمن تقدیر از اقدامات دامپزشکی از شرکت‌های وارد کننده نهاده خواست در اسرع وقت نسبت به تخلیه نهاده‌های ترخیص شده از سوی دامپزشکی اقدام کنند.

اداره کل دامپزشکی مازندران در راستای نظارت‌های شبانه روزی و تسهیل در امور ترخیص نهاده‌ها نسبت به استقرار نیروی دولتی و همچنین مسئول فنی و بهداشتی بخش خصوصی در بنادر سه گانه استان اقدام نموده به طوری که هیچ کشتی صورت ورود به بنادر مشکلی در ۲۴ساعت شبانه روز جهت نمونه گیری، آزمایشات و صدور مجوز تخلیه محموله‌ها ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • نظارت دامپزشکی کرمان بر کارخانجات شیر و مراکز عرضه شیر خام
  • ترخیص همه نهاده‌های وارداتی از بندر امیرآباد
  • شناسایی و توقیف یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • ۵۱۰ کارتن غیرمجاز تخم مرغ در مازندران کشف شد
  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین
  • بیماری هزار چهره‌ای که همه را گرفتار می‌کند
  • ۳۰ تُن مکمل و افزودنی‌های غیرمجاز دامی در پردیس کشف شد
  • موردی از تب کریمه کنگو در لرستان مشاهده نشده است
  • مایه کوبی ۲۶ هزار رأس دام سبک در منطقه بارز و شوارز
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود