Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کشور‌های انگلیس، فرانسه و آلمان امروز سه‌شنبه بیانیه‌ای با موضوع آنچه «راستی‌آزمایی و نظارت بر ایران در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی» خوانده شده، منتشر کردند.

در این بیانیه ادعا شده که فعال کردن سازوکار حل اختلاف برجام (مکانیزم ماشه) از روی حسن نیت صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سه کشور اروپایی در بخشی از این بیانیه از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به دلیل «راستی‌آزمایی اجرای برجام توسط ایران به صورت بی‌طرفانه و حرفه‌ای» قدردانی کرده‌اند.

در ادامه این بیانیه ادعا شده است: به عنوان طرف‌های برجام به حمایت مداوم از این توافق، و تعهد خود بر حفظ و اجرای کامل آن تاکید می‌کنیم.

تروئیکای اروپا در این بیانیه ایران را به نقض برجام متهم کرده و مدعی شدند: ما به شدت از نقض توافق هسته‌ای توسط ایران که تبعاتی جدی و غیر قابل برگشت اشاعه‌ای دارد، نگران هستیم.

بیشتر بخوانید

قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران رافائل گروسی: ایران به آژانس اجازه دسترسی به دو مکان را نمی‌دهد

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: ایران به غنی‌سازی اورانیوم فراتر از حد مجاز ۳.۶۷ درصد تعیین شده در برجام ادامه می‌دهد و اورانیوم با غنای پایین را بسیار فراتر از حد مجاز ۳۰۰ کیلوگرم ذخیره می‌کند. این در حالی است که ماه مارس پیامی جدی در این خصوص از سوی آژانس به ایران ارسال شده است.

سه کشور اروپایی در بخش دیگری از این بیانیه مدعی شده‌اند که در ابراز تاسف از خروج آمریکا از برجام و عدم تمدید معافیت تحریمی مربوط به پروژه‌های منع اشاعه هسته‌ای به عنوان بخشی کلیدی از برجام، صریح بوده‌اند.

کشور‌های انگلیس، آلمان و فرانسه روز دوشنبه نیز طی قطعنامه‌ای ضدایرانی، مدعی شدند که ایران باید شفافیت بیشتری را در تحقیقات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از خود نشان دهد.

این سه کشور اروپایی طرف برجام با تنظیم این قطعنامه، خواستار همکاری کامل ایران با تحقیقات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شدند. به گفته رسانه‌ها، قطعنامه سه کشور اروپایی اولین اخطار رسمی شورای حکام آژانس اتمی به کشورمان از سال ۲۰۱۲ است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تروئیکای اروپا توافق هسته ای سازوکار حل اختلاف برجام آژانس بین المللی انرژی اتمی سه کشور اروپایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۸۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود ۲ مکان باقیمانده که ... | ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم

دریافت 3 MB

به گزارش همشهری آنلاین، محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: از ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود ۲ مکان باقیمانده که امیدواریم به زودی حل شود و از نظر ما بیانیه اسفند ۱۴۰۱ همچنان پابرجاست.

او افزود: گروسی در ایران دیدارهایی خواهد داشت و با بنده هم مذاکراتی انجام خواهد شد و مطمئنیم این گفتگو کمک می کند ابهامات بیشتر و بیشتر برطرف شود و بتوانیم در چارچوب پادمان و ان پی تی روابط مان را با آژانس تقویت بکنیم. بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز هستند برای بازرسی در ایران حضور داشته باشند و ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم.

کد خبر 848661 برچسب‌ها محمد اسلامی - رئیس سازمان انرژی اتمی خبر ویژه هسته‌ای - انرژی

دیگر خبرها

  • اسلامی: گروسی به ایران می‌آید
  • از ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود ۲ مکان باقیمانده که ... | ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • اسلامی: ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند/ گروسی به ایران می‌آید
  • اسلامی: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجازند در ایران حضور داشته باشند
  • ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند
  • تائید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سفر گروسی به تهران
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر گروسی به ایران را تایید کرد
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر «گروسی» به ایران را تأیید کرد
  • «گروسی» به ایران می‌آید
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می کند