Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی خبری یمنی پرس، جنگنده‌های متجاوز سعودی امروز سه شنبه صنعاء پایتخت یمن و شماری از استان‌های دیگر این کشور را به شدت بمباران کردند و استان مرزی صعده نیز آماج حملات شدید موشکی و توپخانه‌ای ارتش رژیم سعودی بود.

یک منبع امنیتی گفت جنگنده‌های متجاوزان در ۱۵ نوبت مناطق الجفره، تقاطع الجوف و صلب را در شهرستان مجزر در استان مارب بمباران کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود منطقه المزاریق در شهرستان خب و الشعف در استان الجوف در ۳ نوبت، منطقه جربا در شهرستان سنحان در جنوب صنعاء در ۲ نوبت، منطقه نقیل الفرضه در شهرستان نهم واقع در استان صنعاء در ۳ نوبت و منطقه النهدین و اطراف آن در صنعاء نیز در ۵ نوبت بمباران شدند.

جنگنده‌های متجاوزان همچنین در ۷ نوبت استان حجه از جمله در ۴ نوبت منطقه الطینه در شهرستان میدی، در یک نوبت منطقه حرض، در ۲ نوبت شهرستان مستبأ در استان حجه و نیز در یک نوبت شهرستان صریم را بمباران و شبکه مخابراتی این شهرستان را به طور کامل ویران کردند.

از طرف دیگر مناطق مختلف شهرستان رازح در استان مرزی صعده هدف حملات موشکی و توپخانه‌ای ارتش سعودی و جنگنده‌های متجاوز سعودی قرار گرفتند.

این منبع گفت خانه‌ها و دارایی‌های شهروندان در شهرستان مرزی رازح در استان صعده هدف ده‌ها فروند موشک و گلوله توپ قرار گرفت که خسارات مادی به بار آورد.

منطقه آل علی در همین شهرستان ۲ بار بمباران شد. جنگنده‌های متجاوزان دیروز دوشنبه نیز مرتکب ۲ جنایت در استان صعده شدند و خودروی یک شهروند را در شهرستان شدا بمباران کردند که به شهادت ۱۳ نفر از جمله شماری کودک انجامید.

۲ نفر نیز هنگام خنثی سازی مین‌ها در منطقه وادی آل ابوجباره در شهرستان کتاف و در ۴ حمله جنگنده‌های متجاوزان به شهادت رسیدند.

بیشتر بخوانید

عبدالسلام: ملت یمن از نیرو‌های مسلح حمایت می‌کند حمله پهپادی گسترده یمنی‌ها به اهداف حساس نظامی عربستان

منابع میدانی در ارتش یمن (ارتش دولت نجات ملی) از سیطره نیرو‌های این ارتش بر دو منطقه در استان «مارب» (شرق پایتخت) خبر دادند.

این منابع امروز سه شنبه به شبکه تلویزیونی المیادین گفتند که نیرو‌های مسلح یمن علاوه بر دو منطقه «الجُفره» و «الباطن» در مارب، بخش‌هایی از منطقه «حلحلان» واقع در شهرستان «مجزر» (مرکز مارب) را از نیرو‌های تحت امر دولت مستعفی پس گرفته‌اند.

به گفته این منابع، د‌ها نفر از نیرو‌های دولت مستعفی در درگیری‌های امروز در مناطق آزاد شده کشته یا زخمی شده‌اند. در همین ارتباط، منابع خبری شبکه الجزیره گفته‌اند درگیری‌ها در منطقه مجزر مارب شدید بوده و همچنان ادامه دارد.

در جنوب یمن، اما درگیری‌ها بین دولت مستعفی یمن و شبه نظامیان مورد حمایت امارات موسوم به «شورای انتقالی جنوب یمن» به کشته شدن یک نفر و زخمی شدن چند تن از آن‌ها شد.

جبهه‌های درگیر یمن به ویژه در شمال و مرکز یمن طی بیش از یک ماه گذشته شاهد آرامش نسبی بود که امروز با از سرگیری حملات پهپادی ارتش یمن به جنوب غربی عربستان سعودی وارد فاز جدیدی شده است.

ارتش یمن بعد از توقف چند ماهه حملات موشکی و پهپادی خود علیه مواضع ائتلاف سعودی، در واکنش به حملات مستمر هوایی این ائتلاف و ممانعت از لغو محاصره، این حملات را از صبح امروز سه‌شنبه از سر گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحولات یمن جنگنده های سعودی مزدوران اماراتی منصور هادی جنگنده های متجاوزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۸۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار شهدای امروز حمله های رژیم صهیونیستی به غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، منابع خبری از شهادت ۳۴ فلسطینی در حمله های امروز اشغالگران به نوار غزه خبر دادند.

این منابع اعلام کردند که در حمله های امروز ارتش اشغالگر صهیونیستی به نوار غزه تا این لحظه ۳۴ نفر به شهادت رسیدند.

تنها در حملات به شهر رفح در جنوب نوار غزه ۲۶ فلسطینی شهید شدند.

ده‌ها نفر هم در این حملات مجروح شدند.

این در حالی است که ساعاتی قبل، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد: ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۳ کشتار و جنایت دیگر را در حق فلسطینیان در این باریکه مرتکب شده است.

این وزارتخانه افزود که در این حملات ۳۴ فلسطینی به شهادت رسیده و ۶۸ نفر دیگر زخمی شدند. هنوز بیش از ۸۰۰۰ نفر هم مفقود و زیر آوار هستند.

شمار شهدای جنگ علیه غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۳۴ هزار و ۴۸۸ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۷ هزار و ۶۴۳ نفر رسیده است. ۷۲ درصد از شهدا و مجروحان نیز زن و کودک هستند.

کد خبر 6092462

دیگر خبرها

  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه
  • سیل شدید در شمال مکه مکرمه
  • واکنش فرانسه به تصمیم اسرائیل برای حمله به رفح
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • پنتاگون: نه تنها اف-۱۶، بلکه تسلیحات دیگر به اوکراین ارسال می‌کنیم
  • انسان‌هایی که تبخیر می‌شوند؛ استفاده اسرائیل از سلاح گرمافشاری در غزه
  • رونمایی قسام از بمب جدید «القفازه»
  • شهادت ۲۴ فلسطینی در رفح/ رونمایی قسام از بمب جدید «القفازه»
  • آمار شهدای امروز حمله های رژیم صهیونیستی به غزه
  • شهادت ۳۴ فلسطینی در حملات امروز اشغالگران به نوار غزه