Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اصفهان گفت: کاوش ها در تپه اشرف اصفهان تاکنون به صورت کامل انجام نگرفته است که کاوش های گسترده تری در دستور کار است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فریدون الهیاری در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز اظهار کرد: تپه اشرف اصفهان یکی از سایت های باستانی اصفهان است که میراث فرهنگی در این سایت و حدود شش فصل کاوش انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اصفهان گفت: با کاوش های حدود یک دهه اخیر به دست یافته جدیدی غیر از دوران صفوی و قاجار رسیدیم.   وی افزود: سابقه و پیشینه باستانی اصفهان با توجه به کاوش های اخیر، تا دوره‌های ساسانیان و هخامنشیان هم مشخص شده است.   الهیاری با بیان اینکه سازه هایی را در آخرین فصل کاوش چشم شد که مربوط به دوره هخامنشیان می شود، تصریح کرد: یک پروژه عمرانی و آبرسانی در خیابان مشتاق شهر اصفهان در هفته اخیر در دست اجرا بود که از کنار تپه اشرف میگذشت؛ با توجه به اینکه قبلاً این خیابان به نوعی بخشی از عرصه و حریم اصلی تپه اشرف بود میراث فرهنگی اعلام کرد که قبل از اجرای پروژه عمرانی باید کاوش و مطالعات باستان شناسی صورت بگیرد.   وی ادامه داد: همکارانم در آبفای اصفهان در این زمینه همکاری کردند؛ باستان شناس مجری بحث کاوش موضوع معرفی شد بحث نظارت میراث فرهنگی و با مجوز پژوهش‌های میراث فرهنگی و با حمایت آبفای اصفهان کاوش انجام شد.   مدیرکل میراث ‌فرهنگی اظهار کرد: دست یافته های اخیر به تاریخ گذشته اصفهان کمک می کند؛ بحث تپه باستانی اشرف باید با اهمیت بیشتری به آن پرداخته شود.   وی با بیان اینکه با مشارکت مدیریت استانی و شهری این امکان وجود دارد که این تپه را به پایگاه میراث تبدیل کنیم، تأکید کرد: کاوش ها تاکنون به صورت کامل انجام نگرفته است و نیاز به کاوش های زیادی در این زمینه داریم.   الهیاری اضافه کرد: کاوش های گسترده تری در دستور کار است، مهمترین نکته در گسترش کاوش ها، تامین منابع برای کاوش و نگهداری از آن ها است.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: میراث فرهنگی تپه اشرف کاوش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۹۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان

سپهر زارعی معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: یک دستدار میراث فرهنگی ۹ شئ تاریخی به دست آمده در شهرستان حاجی آباد را به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تحویل داد.

وی افزود: این اشیاء شامل سکه، انگشتر و مهر متعلق به دوره ساسانی، صفویه و قاجاریه است.

معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: اشیاء پس از بررسی نهایی به موزه مردم شناسی خلیج فارس بندرعباس تحویل داده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • ماجرای ویدیوی منتشرشده در خصوص تابوت‌های جوبجی چیست؟
  • ویدیوی منتشرشده در خصوص تابوت‌های جوبجی مربوط به سال ۱۳۹۸است
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • کاوش در فلک‌الافلاک / سکونت انسان قبل از عصر مفرغ تأیید شد
  • بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • بازدید رایگان از موزه ها برای معلم ها و استادان دانشگاه
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس