Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، نماینده اتحادیه اروپا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با بیان این ادعا که این اتحادیه خواستار حفظ توافق هسته‌ای است تهران را به برداشتن گام‌های مغایر با این توافق متهم کرده است. 

نماینده اتحادیه اروپا این اظهارات را در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مطرح کرد.

در بیانیه‌ای که روی وب‌سایت این اتحادیه قرار گرفته آمده است: «اتحادیه اروپا تعهد راسخ خودش را به ادامه حمایت از برنامه جامع اقدام مشترک ابراز داشته و مصمم به ادامه همکاری با جامعه بین‌المللی برای حفظ برجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این توافق یک دستاورد مهم چندجانبه است و به اتفاق آرا توسط قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل تأیید شده است.»

اتحادیه اروپا بار دیگر از خروج ایالات متحده از برجام و بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران ابراز تأسف کرده است. 

در این بیانیه آمده است: «اتحادیه اروپا عمیقاً از بابت خروج ایالات متحده از برجام و بازاعمال تحریم‌ها متأسف است.»

نماینده اتحادیه اروپا در بخش دیگر بیانیه از اقدامات ایران برای کاستن از تعهدات خود ذیل برجام، بعد از خروج آمریکا از این توافق انتقاد کرده است: «اتحادیه اروپا بار دیگر نگرانی‌های خودش را از ادامه انباشت اورانیوم کم‌غنا فراتر از محدوده‌های تعیین‌شده در برجام ابراز می‌کند.»

وی اضافه کرد: «ما در اتحادیه اروپا از بیانیه ایران در مورخ ۵ ژانویه مبنی بر اینکه برنامه هسته‌ای این کشور دیگر مشمول هیچ محدودیت عملیاتی نخواهد بود عمیقاً متأسفیم.»

در حال تکمیل...

منبع: الف

کلیدواژه: اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۹۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن های کرونا آسترازنکا از بازار جهانی جمع شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، قبلا این داروساز انگلیسی- سوئدی مجوز بازاریابی واکسنی به نام Vaxzevria را در اتحادیه اروپا پس داده است. مجوز مذکور تاییدیه ای برای بازاریابی دارو در کشورهای عضو اتحادیه اروپا است و این شرکت اعلام کرده بود دلیل پس دادن مجوز نیز اشباع بازار با واکسن های به روز رسانی شده برای مقابله با شاخه های جدید ویروس کرونا است.

درخواست جمع آوری واکسن از اتحادیه اروپا در ۵ مارس سال جاری میلادی ثبت شده و از هفتم ماه می( دیروز) نیز اجرایی شده است. آسترازنکا در بیانیه ای اعلام کرد: از آنجا که نسخه های متعددی از واکسن های کووید۱۹ توسعه یافته اند، در بازار مازاد واکسن وجود دارد.

این شرکت اخیرا اعتراف کرد یکی از واکسن های آن به نام کووید شیلد ممکن است در مواردی نادر به ایجاد لخته خونی و کاهش پلاکت های خون منجر شود.

البته پس از آنکه شکایتی دسته جمعی از این شرکت در انگلیس ثبت شد، آسترازنکا به این عارضه جانبی اعتراف کرد. در شکایت ثبت شده، آمده بود واکسن به مرگ و میر و جراحت هایی منجر می شود و شاکیان خواستار حدود ۱۰۰ میلیون پوند غرامت برای ۵۰ قربانی شده بودند.

کد خبر 6100113 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • راهپیمایی کارکنان نهادهای اروپایی در حمایت از فلسطین
  • اتحادیه اروپا چهاردهمین بسته تحریمی علیه روسیه را تصویب می‌کند
  • واکسن های کرونا آسترازنکا از بازار جهانی جمع شد
  • رئیسی: همه باید به قانون حجاب پایبند باشند (فیلم)
  • واکنش اتحادیه اروپا به حمله اسرائیل علیه رفح
  • توافق مشترک مارس مبنای تعامل ایران و آژانس است/ آغاز تهیه پیش‌نویس برای تعاملات آینده
  • درس‌های خانم دیپلمات؛ هیچ‌تضمینی وجود ندارد!
  • اردوغان: اسرائیل توافق آتش‌بس در غزه را بپذیرد
  • درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران
  • روسیه: آمریکا در تکاپوی جایگزین‌کردن زلنسکی است