Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@10:19:03 GMT

خرپژوهی زروئی نصرآباد صوتی شد

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۱۹۶۵۹

خرپژوهی زروئی نصرآباد صوتی شد

کتاب صوتی "خرپژوهی" نوشته مرحوم ابوالفضل زروئی نصرآباد با صدای احسان چریکی از سوی انتشارات کتاب نیستان منتشر شد. ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۳ فرهنگی ادبیات و نشر نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم‌، کتاب صوتی«خرپژوهش» نوشته ابوالفضل زروئی نصرآباد با صدای احسان چریکی از سوی انتشارات کتاب نیستان منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابوالفضل زروئی نصرآباد در کتاب صوتی خرپژوهی، حضور خر در ادبیات منظوم و منثور را در سراسر دنیا بررسی و گردآوری کرده که فقط بخش ایران آن باقی مانده و به چاپ رسیده است.

این کتاب با بهره‌مندی از طنازی ظریف زروئی نصرآباد به سرانجام رسیده است. او در اثر خود از زمینه‌های تاریخی استفاده از خر در متون منثور و منظوم طنز در ایران و جهان نیز بهره گرفته است.

کتاب خرپژوهی به کوشش نسیم عرب امیری و با مقدمه‌ای از سیدمهدی شجاعی به چاپ رسیده است. شجاعی در مقدمه خود که همراه با بیانی طنزآمیز است، خاطره‌ای از دیدارش با زرویی نصرآباد را بازگو کرده که در آن زرویی به انجام این پژوهش و دغدغه‌هایش برای به سرانجام رساندن آن اشاره کرده است.

این کتاب در چندین سال و در چندین هزار صفحه به موضوع حضور خر در ادبیات، افسانه‌ها، مثل‌ها، قصه‌ها و باورها در بسیاری از نقاط دنیا پرداخته است و زرویی نصرآباد آن را در چندین جلد تألیف کرده که کتاب حاضر تنها بخش کوچکی از این اثر بزرگ را شامل می‌شود.

زرویی نصرآباد زبان شیوای خود در تفسیر و توضیح متن و همچنین ساده‌نویسی‌اش که از ویژگی‌های ذاتی یک طنزپرداز و نویسنده است را کنار گذاشته و به دور از تأویل و تفسیر متون فقط دستاورد یافته‌هایش در این پژوهش را عرضه کرده است.

او در این کتاب به بررسی نقش خر در ادبیات فارسی، حکایت‌های منثور و منظوم، امثال‌الحکم و خر در کتاب‌های دینی پرداخته، به طوری که حتی ضرب‌المثل‌های مربوط به خرهای معروف تاریخ را نیز بیان کرده است.

کتاب صوتی خاطرات خودگفته رهبر انقلاب منتشر شدانتشار کتاب صوتی " سایه ملخ" بایرامی برای نوجوانانانتشار کتاب صوتی " کشتی پهلوگرفته" با صدای سیدمهدی شجاعی

کتاب صوتی خرپژوهی به مدت 7 ساعت و 12 دقیقه با صدای احسان چریکی روایت شده است.

انتهای پیام/

R1013198/P/S4,35/CT1 واژه های کاربردی مرتبط انتشارات نیستان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتشارات نیستان انتشارات نیستان زروئی نصرآباد کتاب صوتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۹۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابِ «حکایت زخم‌ها» به چاپ دوم رسید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، این کتاب در ۲۶۴ صفحه و به نویسندگی خانم آخرتی از انتشاراتِ روایت فتح است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی
  • اهمیت ویژه به پاسداشت زبان و ادبیات فارسی ، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • پاسداشت ادبیات، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • کتابِ «حکایت زخم‌ها» به چاپ دوم رسید
  • اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه
  • آمادگی هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی
  • صنعت نشر هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی آماده می‌شود
  • پیام محمدعلی اسلامی ندوشن به خاتمی چه بود؟ / شاهنامه نمی گذارد ایران در خواب غفلت باقی بماند / ادیبان و فیلسوفان بزرگی که عامل تهاجم فرهنگی اعلام شدند
  • معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه
  • معرفی نامزدهای جایزه ادبیات داستانی زنان