Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کارشناس مسائل لبنان با بیان اینکه مداخلات خارجی مهم‌ترین عامل اعتراضات اخیر در این کشور بوده است، گفت: برهم زدن ثبات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی لبنان تأثیر مستقیم بر قدرت محور مقاومت دارد و همچنین پوششی بر ضعف‌های رژیم صهیونیستی است. تاریخ انتشار: 03:01 - 28 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۹۶۱۷ عماد نجار در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به آخرین تحولات سیاسی لبنان، بیان داشت: اعتراضات مردمی اخیر در لبنان باعث شد تا میشل عون از شورای عالی دفاع بخواهد جلسه‌ای تشکیل داده و اوضاع امنیتی در این کشور را مدنظر قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: حسان دیاب هم از ارتش خواسته بود تا با برقراری تدابیر نظامی، امنیتی و اطلاعاتی مانع بروز خسارات به اموال عمومی شود.
کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به منشأ این اعتراضات در لبنان بیان داشت: طبق بررسی‌های صورت گرفته در لبنان، مخالفین دولت با دریافت یکسری سیگنال‌های خارجی، طرح براندازی حسان دیاب، را کلید زده‌اند تا عدم حضورشان در ترکیب کابینه دولت جدید را جبران کنند. البته کاهش ارزش ۷۰ درصدی لیر در برابر دلار، هم در بروز این اعتراضات بی‌تأثیر نبوده است.  بیشتر بخوانید:  لبنان و بوی فتنه خارجی  
نجار گفت: در اعتراضات اخیر لبنان، دو گروه اغتشاشگران و معترضان مردمی حضور دارند، اغتشاشگران از بیرون این کشور حمایت و هدایت می‌شوند و اکثراً افرادی هستند که دارای پرونده‌های سیاه مالی هستند و تحت پیگیرد قرار دارند و با ایجاد چنین اعتراضاتی قصد برهم زدن این پیگیری‌های قضایی را دارند. 
وی گفت: در این اعتراضات مردم لبنان نیز حضور دارند و برای رساندن صدای اعتراض خود به مسئولان نسبت به مشکلات معیشتی، گرانی و بیکاری بیرون آمده‌اند. دو شهر طرابلس و بیروت در این شب‌ها کانون درگیری‌ها بوده است.  بیشتر بخوانید:  چرا آتش ناآرامی‌ها در لبنان دوباره شعله‌ور شد؟     کارشناس مسائل لبنان با بیان اینکه مداخلات خارحی مهمترین عامل اعتراضات اخیر در لبنان بوده است، خاطرنشان کرد: هم اکنون نیرو‌های نظامی توانسته‌اند کنترل شرایط در بیروت و طرابلس در اختیار بگیرند و معترضان مردمی هم صف خود را از اغتشاگران جدا کرده و اعلام کردند در اقدامات برهم زننده جان و مال مردم نقشی ندارند.    وی با اشاره به فواید برهم زدن شرایط سیاسی لبنان برای بانیان آن، گفت: برهم زدن ثبات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی لبنان تأثیر مستقیم بر قدرت محور مقاومت دارد و همچنین پوششی بر ضعف‌های رژیم صهیونییستی است. درگیری‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی از ایجاد وحدت در لبنان جلوگیری می‌کند.    نجار در پایان اظهارداشت: آمریکا، انگلیس، فرانسه و رژیم صهیونیستی از اصلی‌ترین برنامه ریزان آشوب‌ها در لبنان هستند و با پترودلار‌های مرتجعین منطقه روغن چرب برای  آش شور و زهر آلود در لبنان تهیه شده است. 
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اعتراضات در لبنان محور مقاومت اعتراضات اخیر برهم زدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۹۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خستگی و سرعت غیر مجاز دو عامل تصادفات پایتخت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران ، خستگی و سرعت غیر مجاز را دو عامل اصلی تصادفات یک هفته گذشته پایتخت اعلام کرد. به گفته سرهنگ جوانبخت ، در این تصادفات دو شهروند جان خود را از دست دادند.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

دیگر خبرها

  • سیو عقربی دروازه‌بان تیم الانصار لبنان + فیلم
  • آمریکا عامل قحطی و گرسنگی در افغانستان
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه علوم سیاسی (سیانس پو) پاریس را مسدود کردند
  • اصفهان موفق‌ترین استان در اجرای مأموریت ساماندهی اتباع خارجی است
  • انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم
  • معاون سیاسی وزیر امور خارجه: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • خستگی و سرعت غیر مجاز دو عامل تصادفات پایتخت
  • دستگیری عامل قدرت نمایی در درمانگاه قدیم دارخوین
  • دلار با کاهش تنش‌های سیاسی برمی‌گردد/ عده‌ای برخلاف منافع ملی بازار ارز را بهم می‌زنند