Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری در تشریح این خبر، گفت: مهرماه سال گذشته پرونده‌ای با موضوع فروش مال غیر از سوی دادسرای ناحیه ۴ تهران برای رسیدگی تخصصی به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران ارجاع شد.

به گزارش مهر وی بیان داشت: در تحقیقات صورت گرفته شاکی گفت، یک دستگاه خودروی نیسان ماکسیما را به قیمت یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال از شخصی به نام حمید خریداری کردم که پس از تسویه حساب به بنده وکالت تعویض پلاک و دریافت سند قطعی دادند لکن وقتی پس از مدتی به مرکز تعویض پلاک مراجعه کردم متوجه جعلی بودن وکالتنامه شدم و پس از تماس با فروشنده او پاسخگو نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از مدتی خودرو نیز توسط مأموران کلانتری توقیف و به پارکینگ منتقل شد و متوجه شدم با شکایت شخص دیگری به نام سلیمان که خود را مالک خودرو می‌دانست با اخذ دستور مرجع قضائی دستور توقیف خودرو صادر شده است.

رئیس پایگاه چهارم در ادامه ابراز داشت: پس از بررسی مبایعه نامه و اخذ اظهارات شاکی کارآگاهان با تحقیقات محلی به صحت ادعای شاکی پی بردند و برای کشف حقیقت با هماهنگی قضائی مالک خودرو به نام سلیمان احضار و از وی پیرامون موضوع تحقیق که با ارائه مبایعه نامه و وکالت محضری بیان داشت خودرو را از حمید خریداری کرده است که حمید قرار بوده پس از رفع ایرادات فنی خودرو را به او تحویل دهد اما ضمن خلف وعده خودرو را به شاکی فروخته و متواری شده و ایشان نیز با انجام اقدامات قانونی خودرو را توقیف و هم اکنون در اختیار دارد.

کارآگاه نثاری افزود: وکالتنامه مورد ادعای سلیمان استعلام که برخلاف وکالتنامه شاکی پرونده اصل و اصالت آن تائید گردید که مجدداً از وی در خصوص نحوه و روش پرداخت و دریافت ثمن معامله تحقیقات پلیسی معمول که هیچ‌گونه مستنداتی مبنی بر پرداخت آن نداشت.

این مقام انتظامی گفت: کارآگاهان در تحقیقات خود متوجه اظهارات ضد و نقیض سلیمان می‌شوند و محرز می‌شود حمید با او ارتباط تنگاتنگی داشته که با استعلام سوابق کیفری حمید و سلیمان کارآگاهان پی می‌برند هر دو نفر در گذشته به جرم کلاهبرداری در زندان بوده‌اند که این فرضیه تبانی بین حمید و سلیمان را قوت و به یقین تبدیل کرد.

مرتضی نثاری بیان داشت: نتیجه تحقیقات طی گزارشی جامع و با تقاضای جلب حمید که جعل وکالتنامه از طرف او عیان بود به نظر مقام قضائی رسیده و پس از موافقت، اقدامات پلیسی انجام و با به ثمر نشستن آنها متهم دستگیر و بلافاصله به جعل وکالتنامه و تبانی با سلیمان را اعتراف کرد.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی در پایان گفت: هر دو متهم ضمن قبول بزه کلاهبرداری و جعل به دادسرا منتقل و با صدور قرار تأمین روانه زندان شدند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: کلاهبرداری اسناد جعلی پلیس آگاهی پایتخت صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۹۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نسبت به کلاهبرداری از مردم در پوشش خرید و فروش عتیقه

به گزارش صدای ایران از ایسنا،وحید سلطانی، با اشاره به کلاهبرداری در حوزه فروش اشیاءتاریخی گفت: یکی از مواردی که چندین سال است شاهد وقوع آن هستیم، کلاهبرداری در پوشش فروش سکه‌های تاریخی یا اجناس و اشیای قدیمی است، شیوه‌ای که اگر روزگاری با ترفند پیامک و ... انجام می‌شد امروزه با پیچیده‌تر شدن روابط و تحولات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، مصادیق آن نیز پیچیده‌تر از قبل شده است.

وی ادامه داد: در حوزه میراث فرهنگی، مصادیق مجرمانه از قبیل خرید و فروش اموال تاریخی ـ فرهنگی که در اصطلاح عامیانه به آن عتیقه‌جات، دفینه یا اموال زیر خاکی می‌گویند نیز وارد حیطه‌های کلاهبرداری یا به کارگیری شیوه‌های متقلبانه از طریق جعل و اسناد جعلی شده است. تجربیات روان‌شناسی نشانگر آن است که متقلبان بدل انداز، کلاهبرداران و جاعلان اموال تاریخی ـ فرهنگی، بهره هوشی بالاتر از قربانیان خود را داشته و از این طریق توانسته‌اند با توسل به شیوه‌های متقلبانه و طمع خریداران، آنان را به دام خود جلب و با طعمه‌گذاری از این افراد کلاهبرداری کنند.

سلطانی با بیان اینکه قانون‌گذار در بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی از ماده ۵۵۸ تا ۵۶۹ (فصل نهم ـ تخریب اموال تاریخی، فرهنگی) به جرم انگاری و مجازات رفتار‌های مجرمانه مرتبط با میراث فرهنگی پرداخته است، گفت: نگاهی به آمار یگان زحمت‌کش حفاظت میراث فرهنگی، حکایت از آن دارد که تنها در سال ۱۴۰۲ و استان اصفهان، از میان اموال تاریخی ـ فرهنگی کشف شده، فقط یک ششم آن اصالت داشت و مابقی تقلبی بودند. لازم به ذکر است همین روند را در استان‌های درگیر با موضوع حفاری غیرقانونی مانند استان‌های مازندران، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و گیلان و ... را نیز با فراوانی کمتر شاهد هستیم.

این جرم شناس با تاکید بر اینکه عمده اشیاء تاریخی که به فروش می‌رسد جعلی و در واقع دامی برای کلاهبرداری از مردم است، گفت: متأسفانه سقوط برخی از ارزش‌ها و ترویج روحیه یک شبه پولدار شدن، سبب شده تا تعداد قابل توجهی از مردم به سمت چنین معاملاتی گرایش پیدا کنند. از طرفی دیگر نیز گستردگی پهنه میراث فرهنگی و تمدن کشور در کویرها، کوه‌ها و نقاط دور از دسترس و همچنین کمبود بودجه و نیروی انسانی آموزش به این معضل نیز دامن زده است.

وی ادامه داد: آگاهی مردم نسبت به شیوه‌های کلاهبرداران که در بستر‌های فضای مجازی نیز متأسفانه شاهد آن هستیم، توجه به هشدار‌ها و آموزش‌های مسئولین امر به جهت پیشگیری از قربانی شدن در برابر این نوع جرایم، در ناکام گذاشتن مجرمان بسیار تأثیرگذار است.

سلطانی درباره اینکه افراد در صورت مواجهه با کلاهبرداران چه باید انجام دهند، گفت: برخی زمانی که مورد کلاهبرداری قرار می‌گیرند به سبب آنکه خود مرتکب اقدامی غیرقانونی شده‌اند، از طرح شکایت واهمه دارد. اما توصیه من این است که در صورت مالباختگی، حتماً موضوع را به ادارات کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان‌ها اطلاع دهند شود تا یگان حفاظت پیگیری‌های لازم را برای شناسایی، تعقیب، دستگیری و استرداد وجوه با هماهنگی مقام قضایی انجام دهد.

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری با رسید جعلی
  • نویسنده گزارش جعلی بی‌بی‌سی چه کسی است؟ /دست به دست شدن یک سوژه میان منافقین، موساد و انگلیسی‌ها
  • چطور پیامک‌های جعلی را بشناسیم؟
  • گفت و شنود/ عین حقیقته!
  • شناسایی و دستگیری کلاهبردار اینترنتی رسید جعلی بانک
  • پسر جوان دایی و خاله‌اش را به‌خاطر ارثیه با ضربات سنگ به قتل رساند
  • جنایت در خیابان بی‌سیم/ پسر جوان با ضربه چاقو قربانی شد
  • قتل دایی و خاله به‌خاطر تقسیم ارثیه میلیاردی با ضربات سنگ
  • آجر شدن کار پزشکان قلابی در رشت
  • هشدار نسبت به کلاهبرداری از مردم در پوشش خرید و فروش عتیقه