Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-28@11:23:19 GMT

چاقی، گریبان‌گیر 70 درصد ایرانی‌ها

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۲۰۰۳۵

چاقی، گریبان‌گیر 70 درصد ایرانی‌ها

به گزارش افکارنیوز،

رضا ملک‌زاده معاون وزیر بهداشت  اظهار داشت: اولین نکته‌ای که خیلی مهم این است که باید در خوردن غذا تعادل را رعایت کنیم یکی از مشکلاتی که مراجعه‌کنندگان با آن مواجه هستند اکثر افراد بیش از نیاز بدن غذا می‌خورند و 70 درصد ایرانی‌ها چاق هستند که در یک جمله می‌توان گفت این مشکل به دلیل پرخوری ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار اجتماعی- وی تصریح کرد: مصرف نمک باید کنترل شده باشد، مصرف میوه‌ و سبزی‌ها بیشتر باشد و از مصرف غذاهای خیلی چرب و خیلی شیرین پرهیز شود، فست‌فودها یکی از عوامل مهم ایجاد بیماری‌های گوارشی هستند.

متخصص گوارش افزود: چند لقمه غذا کمتر بخورند تا از چاقی و اضافه وزن پیشگیری شود؛ چراکه ۳۰ درصد غذاهای مصرفی، اضافی است.

ملک زاده از مردم خواست تا اعتدال در خوردن را رعایت کنند و افزود: ورزش و تحرک بدنی نقش موثری در پیشگیری از بیماری های گوارش و کبد دارد.

وی ادامه داد: افراد باید حداقل هفته‌ای پنج روز و روزانه ۳۰ دقیقه ورزش و تحرک بدنی داشته باشند و ورزش آنها طوری باشد که به نفس نفس بیفتند و عرق کنند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: چاق چاقی ورزش چاقی ورزش چربی اضافه وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۰۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باقری: بریکس برای تحرک کشورهای عضو در چارچوب چندجانبه گرایی ابتکار عمل دارد

« علی باقری» معاون وزیر امور خارجه که برای شرکت در نشست معاونین و  نمایندگان ویژه در امور خاورمیانه کشورهای بریکس به مسکو سفر کرده است، در حاشیه این نشست، با چانگ نماینده ویژه رئیس جمهور چین دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا، باقری در این دیدار  گفت، بریکس نشان داد دارای ابتکار عمل برای نقش آفرینی‌ها در صحنه و تحرک کشورهای عضو در چارچوب چند جانبه گرایی است.


طرف چینی نیز در این دیدار ، ضمن محکومیت مجدد حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق ، گفت، از اقدامات ایران در دفاع از حقوق مردم فلسطین تشکر می کنیم و اقدامات ایران در منطقه را شایسته می دانیم. این مقام ارشد چینی افزود، پکن بر این باور است که ایران همواره در خاورمیانه شریک راهبردی است.


در ادامه طرفین به بحث و بررسی موضوعات مورد علاقه طرفین پرداختند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حالت تهوع بعد از ورزش چه دلایلی دارد ؟
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی
  • ورزش زورخانه ای و پهلوانی-زنجان
  • یک ایرانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • مسئولان هم محصولات ملی و داخلی خریداری و مصرف کنند
  • باقری کنی: بریکس برای تحرک کشورهای عضو در چارچوب چندجانبه گرایی ابتکار عمل دارد
  • بریکس برای تحرک کشور‌های عضو در چارچوب چندجانبه گرایی ابتکار عمل دارد
  • باقری: بریکس برای تحرک کشورهای عضو در چارچوب چندجانبه گرایی ابتکار عمل دارد
  • نودل برای کودکان؛ ممنوع!
  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند