Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشجویان دانشگاه‌ تهران در سامانه فارس من می‌پرسند در شرایطی که کرونا جان مردم را می‌گیرد چه اصراری به برگزاری امتحانات به صورت حضوری است؟

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، برخی کاربران فارس می‌پرسند که «چرا امتحانات دانشگاه‌ تهران حضوری برگزار می‌شود؟».

این کاربران می‌پرسند: در شرایطی که کرونا جان مردم را می‌گیرد چه اصراری به برگزاری امتحانات به صورت حضوری است؟ مگر جان افراد از امتحانات واجب‌تر است؟

یکی از دانشجویان مقطع کارشناسی در رشته علوم انسانی در دانشگاه تهران در این باره به خبرنگار فارس، گفت: با توجه به غیرحضوری شدن آزمون‌های پایان ترم در بسیاری از دانشگاه‌‌ها و ارزیابی دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی به صورت مستمر و با آزمون الکترونیکی، امکان برگزاری امتحانات برای دانشجویان کارشناسی هم به صورت غیرحضوری وجود دارد و دانشجویان از طریق شورای صنفی در حال پیگیری این خواسته هستند و امیدواریم که به نتیجه برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*روش برگزاری امتحانات در دانشگاه تهران

سعید حبیبا معاون دانشجویی دانشگاه تهران در این رابطه به فارس گفت: در جلسه معاونان دانشجویی دانشگاه‌های منطقه یک درباره روش برگزاری امتحانات برای دانشجویان بومی و غیر بومی صحبت شد.

وی گفت: در این جلسه پیشنهاد شد که امتحان دانشجویان دانشگاه‌های منطقه یک در مقطع کارشناسی که نیاز به به خوابگاه ندارند، حضوری باشد. 

حبیبا گفت: دانشجویان غیربومی نیز شهر دانشگاهی در شهر موردنظر خود را برای امتحان اعلام می‌کنند تا دانشگاه مبدا و دانشگاه مقصد برای برگزاری امتحان حضوری در دانشگاه شهر مورد نظر دانشگاه با هم هماهنگ شوند.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران درباره امتحانات در مقطع تحصیلات تکمیلی هم گفت: تصمیم‌گیری درباره دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی هم مانند دانشجویان کارشناسی بوده است.

وی ادامه داد: یعنی دانشجویانی که نیاز به خوابگاه ندارند می‌توانند در دانشکده مربوطه امتحان دهند و در غیر این صورت با انتخاب واحد دانشگاه پیام نور محل سکونت خود یا نزدیکترین واحد، در تاریخ مقرر در آن واحد برای امتحان حاضر خواهد شد.

*علت برنامه‌ریزی متفاوت در شیوه برگزاری آزمون‌های پایان ترم 

سید حسین حسینی معاون آموزشی دانشگاه تهران درباره علت برنامه‌ریزی متفاوت در شیوه برگزاری آزمون‌های پایان ترم به صورت حضوری یا مجازی، گفت: شرایط همه دانشجویان در مقاطع تحصیلی مختلف یکسان نیست.

وی توضیح داد: نوع دروس متفاوت است، دروس کارشناسی شرایط و الزامات خاص خود را دارند؛ در مقابل در مقاطع تحصیلات تکمیلی تعداد دانشجویان و دروس کمتر است و امکان جمع‌بندی و ارزیابی در طول ترم وجود دارد.

*ارزشیابی  پایان نیم سال تحصیلی با ارزیابی مستمر و آزمون الکترونیکی

محمود نیلی احمد آبادی رئیس دانشگاه تهران در این باره توضیح داد: ارزشیابی پایان نیم سال تحصیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در این دانشگاه به صورت ارزیابی مستمر و آزمون الکترونیکی انجام شود.

وی گفت: درباره ارزشیابی مقطع کارشناسی هم در حال صحبت با استاد هستیم؛ آن دسته از اساتیدی که بتوانند ارزشیابی پایان نیم سال تحصیلی را به صورت ارزیابی مستمر و آزمون الکترونیکی انجام دهند می توانند این کار را انجام دهند و اساتیدی که نیاز به آزمون حضوری داشته باشند، آزمون حضوری برگزار خواهند کرد.

رئیس دانشگاه تهران تصریح کرد: برای دروسی که اساتیدی که نیاز به آزمون حضوری را تشخیص دهند، دانشجویان تهرانی در دانشگاه تهران امتحان می دهند و دانشجویان غیر تهرانی در نزدیک ترین واحد دانشگاه پیام نور به محل زندگی خود امتحان می دهند. بنابراین این موضوع به نظر استاد و تشخیص او بستگی دارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشجویان دانشگاه امتحانات تحصیلات تکمیلی دانشجویان دانشگاه امتحانات تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد علمی حضوری کرونا تشخیص دانشگاه تهران امتحان برگزاری امتحانات آزمون الکترونیکی دانشگاه تهران تحصیلات تکمیلی برگزاری امتحان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۰۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه تهران +تصویر

سعید موسی‌نژاد، دانشجوی کارشناسی ارشد ورودی ۱۴۰۲ دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران خودکشی کرد و به زندگی خود پایان داد.

عصرایران به نقل از خبر نامه امیر کبیر در خبری نوشت: پیکر این دانشجو شامگاه ۱۳ اردیبهشت در اتاقش در کوی دانشگاه تهران پیدا شده است. روابط عمومی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، در پیامی با تایید مرگ سعید موسی‌نژاد، درگذشت او را به خانواده و هم‌کلاسی‌هایش تسلیت گفته است.

سعید موسی‌نژاد، اهل اردبیل بود و ساعاتی پیش از اقدام به خودکشی در پستی در اینستاگرامش سخنان آخر خود را منتشر کرده بود. در هفته‌های گذشته خبر خودکشی و مرگ دست‌کم دو پزشک در شهرهای تهران و جاسک نیز منتشر شد.

رئیس انجمن علمی روانپزشکان ایران در آبان ماه سال گذشته از خودکشی منجر به مرگ ۱۶ دستیار پزشکی (رزیدنت) طی یک سال خبر داده بود.

دیگر خبرها

  • زمان اعلام نتایج آزمون ارشد مشخص شد
  • آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی 10 و 11 خرداد ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود
  • برگزاری هفتمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های تهران و روسیه
  • آزمون میان دوره پیش کارورزی ۱۷ خرداد ماه برگزار می شود
  • آزمون میان دوره پیش کارورزی پزشکی ۱۷ خردادماه برگزار می‌شود
  • خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه تهران +تصویر
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمام رشته‌های کارشناسی از مهر آینده
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمامی رشته‌های کارشناسی از مهر ماه
  • ۵۸۳ استان فارسی برای کسب مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم آزمون دادند
  • آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در گراش