Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

امیل لحود رئیس جمهور اسبق لبنان با اشاره به اینکه قانون قیصر از فردا اجرایی خواهد شد، به فشارها علیه دمشق اشاره کرد و گفت که بشار اسد رئیس جمهور سوریه زیر بار این فشارها تسلیم نخواهد شد و تلاش های واشنگتن بی ثمر خواهد بود.

اخبار بین الملل-لحود تاکید کرد: ما از زمان بروز بحران در سوریه اطمینان داشته ایم که دمشق با رئیس جمهورش پیروز خواهد شد و معادله جدیدی را تحمیل خواهد کرد که مفهومش این است که اعراب لقمه راحت الحلقومی برای آمریکاییها نیستند و اینکه تلاش ها برای تبدیل بحران سوریه به جنگ طایفه ای با وجود همه توطئه ها و پولهایی که هزینه شده و شایعاتی که مطرح می شود، راه به جایی نخواهد برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهوری اسبق لبنان افزود: قانون قیصر فقط سوریه را هدف قرار نمی دهد بلکه لبنان را نیز هدف قرار می دهد. متاسفانه برخی راضی به سوختن کشور برادر(سوریه) هستند و متوجه نیستند که شراره های آن به آنها می رسد. توطئه گران در لبنان باید بدانند که سوریه با کمک متحدانش سربلند و پیروز خارج خواهد شد؛ اما ما در لبنان تسلیم می شویم تا ما را گرسنه نگه دارند و گردنمان را زیر تیغ آنها می گذاریم.

لحود اعلام کرد: زمان مقابله با متجاوزان و قرار گرفتن در کنار کشورهایی که زمانی که نیاز داشتیم در کنار ما قرار گرفتند و از ما حمایت کردند، فرا رسیده است.

گفتنی است که قانون قیصر، ضد سوریه و رئیس جمهور و معاونان و علیه افراد و شرکتها و موسساتی است که حمایت مالی ومادی و فناوری از دولت سوریه به عمل می آورند. این قانون بسیاری از بخش های صنعتی سوری و زیرساختها و تولید انرژی و فرآورده های نفتی را شامل می شود و بر شرکتهای خارجی تاثیر می گذارد و مانع مشارکت آنها در بازسازی سوریه می شود و به عبارت دیگر این قانون کل اقتصاد سوریه را هدف قرار داده است.

دو حزب دموکرات و جمهوری خواه در کنگره آمریکا با قانونی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در بیستم دسامبر ۲۰۱۹ آنرا امضا کرد، موافقت کردند این قانون از هفدهم ژوئن سال ۲۰۲۰ قابل اجراست.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: قیصر سوریه واشنگتن سوریه قانون قیصر قانون قیصر رئیس جمهور خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۰۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور آمریکا قانون شامل فیلترشدن تیک‌تاک را امضا کرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ به نقل از سی ان ان، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا، لایحه‌ای را امضا کرد که روی کمک نظامی به اوکراین تمرکز دارد اما به فیلترشدن تیک‌تاک هم مربوط است. به‌موجب این قانون، شرکت بایت‌دنس مالک تیک‌تاک باید نهایتاً در 9 ماه آینده این شبکه اجتماعی را به شرکتی دیگر بفروشد. اگر چنین اتفاقی رخ ندهد، تیک‌تاک در آمریکا فیلتر خواهد شد.

لایحه ممنوعیت یا فروش تیک‌تاک اکنون قانونی رسمی است تا شمارش معکوس برای بایت‌دنس شروع شود. این شرکت ۹ ماه فرصت دارد تا اقدامات اولیه مربوط به فروش تیک‌تاک را انجام دهد. با‌ این‌حال، رئیس‌جمهور آمریکا می‌تواند ضرب‌الأجل را سه ماه دیگر تمدید کند.

پیش از این مجلس سنای آمریکا این لایحه‌ای را با ۷۹ رأی موافق در مقابل ۱۸ رأی مخالف تصویب کرده بود.

 

دیگر خبرها

  • ایران تنها کشوری است که با تمام قدرت علیه اسرائیل ایستاده است
  • نگرانی مردم آمریکا از بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری / او احتمالا می میرد!
  • رئیس‌جمهور آمریکا لایحه فروش یا ممنوعیت «تیک‌تاک» را امضا کرد
  • بایدن لایحهٔ ممنوعیت تیک‌تاک را امضا کرد
  • نامه سرگشاده محسن رضایی خطاب به محمد خاتمی/ بیانیه فلاحیان در مورد ارتکاب به قتل فرزندش
  • سرنوشت تیک‌تاک با تصویب قانون آمریکایی چه می‌شود؟
  • رئیسی: اشغالگر باید به فوریت اخراج، محاکمه و مجازات شود/ رئیس جمهور سریلانکا: ما حمله به کنسولگری ایران در سوریه را محکوم کردیم
  • رئیس‌جمهور آمریکا قانون شامل فیلترشدن تیک‌تاک را امضا کرد
  • تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه سفر رئیس جمهور آلمان به ترکیه
  • آمریکا ممنوعیت تیک تاک را در سنا تصویب کرد