Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام محمود اسدی سه شنبه شب در آئین سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در جوار شهدای گمنام این شهرستان افزود: امام جعفر صادق (ع) در زمان حیات خود با تربیت شاگردان بسیار و برجسته توانست مروج فرهنگ اسلام ناب باشد.

وی گفت: دوران زعامت امام صادق (ع) بسیار سخت و در شرایط بسیار حساسی قرار داشت و جز پر آشوب‌ترین دوران سیاسی تاریخ اسلام بود و ایشان در این شرایط با تربیت شاگردان بسیار و برجسته توانست خدمات بسیار ارزنده ای برای اسلام و مسلمانان فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای فرهنگ عمومی دیلم افزود: دوره حیات امام جعفر صادق (ع) با تمامی مشکلات و ظلم و ستم‌های دوران بنی امیه و بنی عباس و وجود مکاتب و ایدئولوژی های متعدد جزو دوران شکوفایی مذهب شیعه بود که این مهم بخاطر تلاش و مجاهدت‌های علمی و عقیدتی موسس  شیعه جعفری  شکل گرفت.

وی اضافه کرد: امروز عزت و عظمت ملت و نظام در گرو پیروی از سبک و سیره زندگانی اهل بیت (ع) است که  با همین سیره باید چهره واقعی اسلام ناب را به جهان عرضه کنیم.

اسدی  اظهار داشت:  جمهوری اسلامی با تاسی از فرهنگ اسلام ناب و سیره و منش اهل بیت (ع)  در مسیر تمدن نوین اسلامی و تحول گام برمی‌دارد.

امام جمعه دیلم  به برخی  از ویژگی‌های منحصر امام جعفر صادق (ع) اشاره کرد و گفت: شجاعت ، سخاوت ، عبادت و کرامت نمونه‌ای از ویژگی های بارز و برجسته امام شیعیان جهان است.

وی افزود: دوره زندگانی و امامت امام صادق(ع) عصر طلایی حدیث شیعه است و همه وظیفه داریم در مناسبت‌های مختلف با سیره و زندگانی ائمه معصومین(ع) بیشتر آشنا شویم.

وی گفت: در این برهه علم‌آموزی و تحقیق و پژوهش در حوزه‌های دینی و اسلامی امری ضروری برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی است.

در این آئین معنوی که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، عباس فرید از مداحان شهرستان دیلم به مداحی  پرداخت.

شهرستان دیلم در منتهی الیه شمالی استان بوشهر قرار دارد.

برچسب‌ها شهادت امام جعفر صادق بوشهر بندردیلم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهادت امام جعفر صادق بوشهر بندردیلم شهادت امام جعفر صادق بوشهر بندردیلم امام جعفر صادق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۰۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سرهنگ سعیدی در دیدار با ماموستا احمدی امام جمعه بوکان ضمن تقدیر از زحمات وی گفت: کار و رسالت علماو ائمە رسالتی بسیار سنگین ارزنده و پرافتخار است و ما قدردان خدمات و تلاش‌های ارزنده شما در بسط و توسعه و ترویج فرهنگ اسلامی و قرآنی هستیم.   ماموستا احمدی امام جمعه بوکان نیز در این دیدار ضمن تبریک پیروزی غرورآفرین سپاه پاسداران و وعده صادق و تنبیه رژیم اشغالگر قدس گفت وجود سپاه و بسیج در کشور موجب آرامش و ایجاد امنیت در جامعه شده و باید قدردان این نعمت اللهی باشیم.   در ادامه فرمانده سپاه بوکان به همراه جمعی از فرماندهان نظامی با حضور در منزل امام جمعه سابق بوکان با ماموستا خلیفه زاده دیدار کردند.   ماموستا خلیفه زاده امام جمعه سابق بوکان در این دیدار ضمن قدردانی از حضور فرماندهان نظامی و سپاهی تصریح کرد: وحدت مسلمانان اهل تسنن و تشیع در کشور در سایه جمهوری اسلامی ایران و نظام مقدس و صمیمیت اقوام و مذاهب در همه عرصه ها، جلوه‌های زیبایی در همدلی مسلمانان را در ایران اسلامی خلق کرده است.   فرمانده سپاه بوکان نیز در این دیدار گفت: امامان جمعه در حفظ دوام و بقای آرمان‌های انقلاب اسلامی و صیانت از حقوق شهروندی نقش و مسئولیت دوچندان دارند.   در پایان از زحمات خدمات و تلاش‌های ارزنده و همچنین سوابق مبارزاتی و فعالیت‌های علمی و حوزوی ماموستا خلیفه زاده امام جمعه سابق بوکان تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق فخر اسلام و مسلمین بود
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • مطهری امام
  • نور محبوسی که خاموش نشد
  • تاریخ شهادت امام جعفر صادق(ع) ۱۴۰۳ + زندگینامه و احادیث
  • تعامل و همدلی بین اعضا اولین اصل تشکیل شورای موفق است
  • اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است
  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود