Web Analytics Made Easy - Statcounter

دستگاه بای پپ نوعی ونتیلاتور است که مخصوص نوعی اختلال تنفسی ساخته شده است. بای پپ تنفسی، فشار اکسیژن رسانی در دم بیمار را بالا برده و به بیمار کمک می کند و در بازدم با کاهش فشار باعث می شود عضلات ریه و سیستم تنفسی بیمار تقویت شود و برای دم توسط نیروی خود تلاش بیشتری کند.

نیاز به استفاده از این دستگاه با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و ایجاد اختلال در ریه بیماران به واسطه ابتلا به این ویروس، در مراکز درمانی بیش از پیش نمایان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس شرکت دانش بنیان زیست تجهیز دانش پویا تولیدکننده این دستگاه در کشور توانست با کمک نیروهای متخصص خود این نیاز را برطرف کند.

سید امین حیدری از مدیران این شرکت دانش بنیان روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا در خصوص این دستگاه و نحوه عملکرد خود در رفع نیاز کشور در زمان شیوع کرونا افزود: دستگاه بای پپ برای بیمارانی که حجم ریه پایینی دارند، یا سیگاری بودند یا در محل های کثیف کار می کردند، استفاده می شود علاوه بر آن برای افرادی که دچار سندروم خفگی حین خواب نیز هستند، استفاده می شود.

وی با اشاره به اینکه این دستگاه در ایران مشابه ای ندارد، بیان کرد: در زمان شیوع ویروس کرونا با توجه به نیاز بیماران کرونایی به این دستگاه، ۲۵۰ دستگاه از نسل اول آن که دارای مهندسی معکوس است، به هیات امنای ارزی کشور برای درمان بیماران کرونایی تحویل داده شد و ما توانستیم سهم کوچکی در درمان بیماران کرونایی داشته باشیم و در حال حاضر از این محصول ایرانی در بیمارستان ها و مراکز درمانی کشور استفاده می شود.

وی اظهار داشت: این دستگاه یک دستگاه کامل و هوشمند است، شخص استفاده کننده می تواند در صورت نیاز میزان رطوبت هوای خروجی را برای بیمار کنترل و حجم تنفس بیمار را در هر لحظه مشاهده کند. این دستگاه دارای دمنده قوی و نمایشگر سنجش روند عملکرد دستگاه و درمان بیمار است و به درمان خواب بیمار کمک می کند.

حیدری در خصوص مزیت های دستگاه ایرانی به مشابه خارجی آن گفت: در دستگاه های مشابه خارجی بای پپ اکثرا یک یا دو ماژول وجود دارد اما دستگاه ایرانی ۵ ماژول دارد. روی دستگاه ایرانی بخشی به نام «مود سی مپ» تعبیه شده است که موجب می شود هوا مداوم به راه هوایی بیمار منتقل شود. همچنین بخشی به نام «مود اتو سی مپ» وجود دارد که دستگاه با استفاده از آن به صورت اتوماتیک شرایط بیمار را سنجش می کند.

وی ادامه داد: بخش «مود بای پپ» نیز در نمونه ایرانی وجود دارد که خود به سه مود تقسیم می شود؛ مود اس برای بیمارانی که تنفس خود بخودی دارند، مود تی برای بیمارانی که تنفس خود به خودی ندارند و زیرنظر پزشک بازده زمانی برای تنفس دم و بازدم آنها مشخص می شود و مود اس تی برای بیمارانی است که تنفس خود به خودی نامنظم دارند و گاهی اوقات دچار شوک تنفسی می شوند.

حیدری با اشاره به اینکه نسل جدید این دستگاه از صفر تا صد طراحی داخل دارد، یادآور شد: مهمترین بخش دستگاه بای پپ، ماژول دستگاه است. این ماژول ها و بردها در داخل کشور به همت فارغ التحصیلان دانشگاه شریف و این شرکت دانش بنیان طراحی و ساخته شده است.

وی گفت: این دستگاه دارای تاییدیه های تولید مستقل و تاییدیه IMED است؛ چرا که اگر محصول ما این تاییدیه ها را نداشته باشد، به هیچ وجه نمی توانیم به مراکز درمانی دستگاه را عرضه کنیم.

حیدری با اشاره به اینکه این شرکت دستگاه های دیگر در زمینه تنفس بیماران تولید می کند، افزود: در حال حاضر نسل جدید این دستگاه به صورت طرح مفهومی در شرکت آماده شده است.

برچسب‌ها سهم_من_در_مهارکرونا شرکت دانش بنیان پروندهٔ خبری کرونا و تغییر خط تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت دانش بنیان شرکت دانش بنیان شرکت دانش بنیان برای بیمارانی دستگاه بای پپ مراکز درمانی برای بیمار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۰۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دختر دانش‌آموز اهل لالی به سه بیمار جان دوباره بخشید

ایسنا/خوزستان مدیر مرکز فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از اهدای اعضای بدن یک کودک اهل لالی به بیماران نیازمند خبر داد.

دکتر جواد شریعتی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: «پارمیدا رضایی» دانش‌آموز ۱۳ ساله شهرستان لالی بود که دچار مرگ مغزی شده بود، به بیمارستان گلستان اهواز انتقال یافت. 

وی افزود: دو کلیه و کبد این دانش‌آموز که چند روز پیش بر اثر حادثه دچار مرگ مغزی شده بود، با تلاش همکاران بخش مرکز فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی خوزستان و رضایت خانواده وی در بیمارستان گلستان اهواز به سه بیمار نیازمند عضو، پیوند داده شد.

شریعتی گفت: امید است مردم با رضایت به اهدای عضو، خیرات ماندگاری برای عزیزان از دست رفته خود بر جای بگذارند و با انجام این سنت حسنه، جان تعداد بیشتری از بیماران نیازمند را نجات دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بدهی میلیاردی تامین اجتماعی به مراکز درمانی قزوین
  • اهدای عضو دانش‌آموز اهل لالی به ۳ بیمار جان دوباره بخشید
  • دختر دانش‌آموز اهل لالی به سه بیمار جان دوباره بخشید
  • لزوم مطالبه گری دانشگاه‌ها از دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی مازندران
  • تصادف زنجیره‌ای در آزادراه زنجان- قزوین ۲۳ مصدوم برجا گذاشت
  • انجام چهار عملیات مردم یاری توسط بالگرد‌های پایگاه هوانیروز
  • انجام ۴ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته
  • نیاز گمرک به ۳۵۰ دستگاه آشکارساز کامیونی
  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • سگ گزیدگی؛ ماموریت روزمره در مراکز درمانی! | حجم بالای حمله سگ های بدون صاحب به شهروندان | ویدئو