Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مقامات ایران مبتنی بر خواست و مطالبات ملت، مقامات آمریکایی را صادق ندانسته و بارها یکی از شرط‌های مذاکره را بازگشت کاخ سفید به برجام دانستند.

هوک در مصاحبه با شورای روابط خارجی از تلاش‌های مکرر دولت ترامپ برای گشودن باب مذاکره با ایران و جواب نه تهران خبر داد.

وی همچنین اعتراف کرد که ترامپ دوست دارد به "میز مذاکره با ایران" دست یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

هوک در ادامه افزود: دوست دارم ملاقات حضوری با ایرانیان در مورد مسائل کنسولی و آزادی زندانیان داشته باشم.

وی ادامه داد که در ماه دسامبر می خواست با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در زوریخ ملاقات کند اما ایرانیان از این کار خودداری کردند.

هوک مدعی شد، ما قصد داریم تحریم تسلیحات (ایران) را تجدید کنیم. 

مسوول گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا در مورد مخالفت کشورهای عرب خلیج فارس در زمینه  تصمیم دولت نتانیاهو برای الحاق بخشی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی، گفت: اگر به سابقه سه سال گذشته ما نگاه کنید، می‌بینید که ما بشدت خواهان ایستادگی در کنار سعودی، امارات، بحرین و اسرائیل هستیم. ما می‌خواهیم این همکاری امنیتی را ادامه دهیم.

برایان هوک می‌گوید که از توانایی اسرائیل در دفاع از خود بسیار خوشحال است و بسیاری از کشورهای منطقه این امر را تحسین می‌کنند.

وی همچنین در مورد کاهش احتمالی نیروهای آمریکا در منطقه گفت: حضور و استقرار نیروهای ما فراز و نشیب دارد، اما ماموریت ما تغییر نمی‌کند.

این درحالی است که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا پیشتر ادعا کرد که ایران برای مذاکره با آمریکا به علت فشار تحریم‌ها اعلام آمادگی کرد.

ادعاهای ترامپ درحالی مطرح شده که بسیاری از کارشناسان و رسانه‌های آمریکایی بر شکست سیاست فشار حداکثری دولت آمریکا درباره ایران به صراح اذعان کرده‌اند.

کد خبر 522639 برچسب‌ها ایران و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ایران و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۰۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند

مشاوران اقتصادی دونالد ترامپ، نامزد ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوری خواه در حال بررسی راه‌هایی هستند تا کشور‌ها را از پدیده دلار زدایی که باعث می‌شود استفاده از دلار را کنار بگذارند، دور شوند.

در حال حاضر، تعدادی از کشور‌ها بطور فعال استفاده از دلار را کنار گذاشته اند.

گفته می‌شود این تلاشی برای مقابله با اقدامات بازار‌های نوظهور کلیدی برای کاهش استفاده از دلار آمریکا است.

این بحث شامل مجازات‌هایی برای کسانی است که به دنبال تعاملات جایگزین در تجارت دوجانبه با ارز‌هایی غیر از دلار آمریکا هستند. این مجازات‌ها می‌تواند شامل کنترل صادرات، هزینه‌های دستکاری ارز و تعرفه‌ها باشد.

در ماه مارس، ترامپ در مورد دلار به CNBC گفت: با بایدن، شما دلار را به عنوان استاندارد از دست خواهید داد. این مانند شکست در بزرگترین جنگی است که ما تا به حال حضور داشته ایم. من از زمانی که کشور‌ها استفاده از دلار را کاهش می‌دهند متنفرم. من به کشور‌ها اجازه نمی‌دهم استفاده دلار را کاهش دهند. زیرا وقتی این معیار را از دست بدهیم، مانند از دست دادن یک جنگ انقلابی خواهد بود.

او همچنین در مصاحبه با فاکس بیزنس گفت: «کشور ما دارد به جهنم می‌رود و ما دیگر نقش مهمی در جهان نخواهیم داشت. ما قدرت داریم، اما در حال کاهش است. در واقع پول رایج ما رو به تنزل است. من فقط در مورد ارزش پول‌مان صحبت نمی‌کنم بلکه بحث در مورد استفاده از پول ما (دلار) در سراسر جهان است». 

یادآور می‌شود: استفاده ابرازی آمریکا از دلار باعث شده عزمی جهانی برای پایین کشیدن این ارز به راه بیافتد. آمریکایی‌ها از واحد پولی خود به عنوان «ابزار فشار سیاسی» بر سایر کشور‌ها استفاده می‌کنند که این امر، ناخواسته یک عزم جهانی برای سرنگونی پادشاهی دلار را به راه انداخته است.

در همین راستا، کشور‌های عضو بریکس نیز اعلام کرده‌اند قصد دارند در آینده از ارز‌های داخلی در معاملات خود استفاده کرده و پس از مدتی یک ارز دیجیتال مشترک را جایگزین دلار کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • رفتارهای متناقض در زمینه عرضه زمین و پرداخت وام ساخت مسکن، مردم را سردرگم کرده است
  • مرگ یک سیاهپوست دیگر در حین بازداشت توسط پلیس آمریکا
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • بارها گفته‌ام مخالف هرگونه رابطه ناسالم و پارتی‌بازی در همه ادارات هستیم
  • حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را متوقف کنید/ این رفتار گویای سیاست دوگانه و متناقض دولت آمریکا نسبت به آزادی بیان است
  • امیرعبداللهیان: آمریکا در سرکوب حامیان فلسطین در این کشور رفتار متناقض به آزادی بیان دارد