Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@14:50:03 GMT

کشاورزان استان سمنان با مشکل کم‌آبی مواجه هستند

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۲۰۵۰۲

کشاورزان استان سمنان با مشکل کم‌آبی مواجه هستند

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: استفاده از ظرفیت جهاد کشاورزی و بسیج مهندسین به جهش تولید کمک می‌کند. ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲ استانها سمنان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سردار حمید دامغانی در دیدار با کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اظهار داشت: خوشبختانه تعامل و همکاری بسیار خوبی بین بسیج و جهاد کشاورزی استان سمنان از سال‌ها پیش برقرار است و باید این موضوع را به فال نیک گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: استفاده از ظرفیت جهاد کشاورزی و ظرفیت مردمی بسیج مهندسین و کشاورزی در حوزه تقویت تولید در حوزه کشاورزی قطعاً منجر به جهش تولید می‌شود و آثار و برکات فراوانی را به همراه خواهد داشت.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان به تحریم اقتصادی حاکم بر کشور از سوی دشمنان اشاره کرد و افزود: کشاورزان با مشکلات عدیده از جمله کم‌آبی، خشک‌سالی، سرمازدگی و سیل مواجه هستند و باید برای رفع مشکل کشاورزان چاره‌ای اندیشیده شود.

سردار دامغانی گفت: حمایت از کشاورزان منجر به بهره‌وری تولید می‌شود و لازم است آگاهی و دانش کشاورزان روزبه‌روز در این راستا افزایش یابد.

وی اظهار داشت: افزایش دانش و آگاهی کشاورزان و رفع مشکلات این قشر مستلزم تشکیل یک تیم مشاور تخصصی است تا از دانش و‌ تجربیات این مشاوران در عرصه کشاورزی استفاده شود.

ایجاد فرصت‌های شغلی با توسعه بخش کشاورزی؛ 14 هزار نفر در صنعت طیور گیلان فعالیت می‌کننداز گوشه و کنار هرمزگان|تسهیلات حمایتی در دوران کرونا به بخش کشاورزی هرمزگان تخصیص یافت44 طرح کشاورزی در چهارمحال و بختیاری افتتاح می‌شود

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: برخی کشاورزان به دلیل ناآگاهی در حل مشکلات خود ناتوان هستند و تشکیل تیم تخصصی خبره می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات کشاورزان باشد.

سردار دامغانی با اشاره به انعقاد برخی پروژه‌های تفاهم شده در حوزه کشاورزی در سال 98 گفت: لازم است بررسی مجددی در این زمینه انجام شود و اگر نیاز به اصلاح تفاهم‌نامه‌های تدوین‌شده است، در این زمینه اقدام لازم انجام شود.

وی بیان کرد: رسالت بسیج همواره کمک به دستگاه‌های مختلف اجرایی با استفاده از ظرفیت‌های موجود است تا مأموریت دستگاه‌ها به نحو مطلوبی انجام شود.

انتهای پیام/363/ ز

R41366/P/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جهاد کشاورزی استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۰۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان هم پاداش می گیرند هم برق رایگان

مدیرعامل شرکت توانیر از اختصاص پاداش ٤ برابر بیشتر از هزینه های تامین برق به مشترکان کشاورزی خبر داد که در طرح های مدیریت مصرف تابستان امسال مشارکت فعال تری داشته باشند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر با بیان این که بخش کشاورزی از ظرفیتهای خوبی برای مشارکت اختیاری در طرحهای تشویقی صنعت برق برخوردار است، افزود: امسال برای نخستین بار با موافقت هیات وزیران مقرر شده تا در کنار اختصاص برق رایگان به مشترکان کشاورزی که ٥ ساعت با طرحهای مدیریت مصرف همکاری کنند، امکان قرار گرفتن در لیست پاداش مشارکت نیز فراهم شده است.

وی افزود: براساس مصوبه هیات وزیران، برق مشترکان کشاورزی که ٥ ساعت در طرحهای مدیریت مصرف مشارکت کنند، رایگان خواهد بود.

وی ادامه داد: علاوه بر این در صورتی که کشاورزان 80 درصد دیماند مصرفی خود را که معادل ١٥ درصد از مصرف روزانه آنهاست، از نیروگاههای تجدیدپذیر تامین کنند، از برنامه های مدیریت مصرف معاف خواهند شد.

مدیرعامل شرکت توانیر خاطرنشان کرد: علاوه بر این اگر کشاورزان بیش از ٥ ساعت نیز در طرحهای مدیریت بار مشارکت داشته باشند، تا ٤ برابر هزینه های تامین برق از پاداشهای صنعت برق برخوردار خواهند شد.

رجبی مشهدی با اشاره به این که این میزان بیش از 2500 تومان به ازای هر کیلووات ساعت است، گفت: در حقیقت این پاداش، متناسب با ساعاتی که در این طرح مشارکت می کنند از 500 تا 2500 تومان متغیر است.

وی اضافه کرد: در واقع مشترکان کشاورزی این فرصت را دارند که با بهینه سازی فناوری مورد استفاده در موتورهای پمپاژ آب، استفاده از تجدیدپدیرها و... از این پاداشها بهره مند شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشاورزان هم پاداش می گیرند هم برق رایگان
  • مشارکت ۵ میلیارد دلاری قرارگاه خاتم‌ با خارجی‌ها
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان
  • توزیع ۱۱ هزار تن انواع کود بین کشاورزان
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • مدیران استان بوشهر برای رفع مشکلات کشاورزان پای کار باشند
  • سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد