Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@10:20:08 GMT

درمان سوزش، تعریق و خواب رفتن دست و پاها در طب سنتی

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۲۰۵۱۶

درمان سوزش، تعریق و خواب رفتن دست و پاها در طب سنتی

متخصص طب سنتی ایرانی گفت: گرمی و سوزش دست و پاها می تواند علّت های مختلفی داشته باشد؛ ممکن است ناشی از مزاج گرم افراد و یا مصرف بیش از حد غذاها همراه ادویه جات گرم باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان دکتر مریم عظیمی سه شنبه شب ( 27 خرداد ) در برنامه مجازی «مطب در خانه» به سؤالات پزشکی افراد پاسخ داد و در خصوص سؤال شخصی 28 ساله که پرسید کف دست ها و پاهای من خیلی داغ می شود به حدی که دائماً باید آن ها را بشویم؛ علت و درمان آن چیست؟ افزود: گرمی و سوزش دست و پاها می تواند علّت های مختلفی داشته باشد؛ ممکن است ناشی از مزاج گرم افراد به خصوص در هوای گرم و مصرف بیش از حد غذاها همراه ادویه جات گرم باشد؛ در این صورت تغییر سبک زندگی و پرهیز از ورزش زیاد به خصوص در هوای گرم  و در معرض  آفتاب، فعالیت کم در هوای آزاد، مصرف نوشیدنی های  خنک مثل شربت خاکشیر، آبلیمو و آلبالو کمک کننده است و اگر بهتر نشدید می توانید به متخصص طب سنتی مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

متخصص طب سنتی ایرانی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه  دختری 12 ساله دارم که حدود 3 سال است روی پلک چشم وی لکه سفید ایجاد شده و دکتر هم تشخیص ویتیلینگو یا پیسی داده آیا درمانی برای این بیماری در طب سنتی وجود دارد؟ گفت: ویتیلینگو در صورتی که خفیف و در مراحل ابتدایی باشد با تدابیر طب سنتی و تغییر سبک زندگی قابل کنترل است البته این ها در کنار درمان های طب رایج مؤثر است.

 

 

 

وی در پاسخ به شخصی که پرسید دختر 5 و نیم ساله ام دچار سرماخوردگی شده که خودم به او شربت کوریزان دادم کمی گلوی دخترم قرمز شده و حالت سوزش دارد آیا داروی دیگری هست که باید به او بخورانم؟ تصریح کرد: در صورتی که فرزند  پشما تب و سرفه ندارد و رو به بهبودی می رود همین دارو کفایت می کند؛ مصرف سوپ و مایعات، مصرف شربت های لیمو ترش و  عسل کمک کننده است در صورتی که تب شدیدتر شد حتماً به پزشک مراجعه کنید.

 

 

 

متخصص طب سنتی ایرانی در پاسخ به سؤال یکی از کاربران که پرسید دختر 21 ساله ام  3 روز است که سمت چپ صورتش درد دارد همچنین گوش، گلو و دهان او هم حالت جوش ریز زده و 2 روز قبل هم احساس خستگی و بی حسی داشت لطفاً راهنمایی می کنید؟ اظهار کرد: در صورتی که علائم  فرزندتان رو به بهبودی باشد نگران نباشید زیرا استراحت و مصرف مایعات گرم مناسب است اما در حال حاضر که شرایط کرونا وجود دارد در صورتی که خستگی و بی حسی بیشتر شد  توسط پزشک مرکز بهداشتی  ویزیت شود.

 

 

 

شخصی پرسید هر زمان که بستنی می خورم  10 تا 30 دقیقه بعد دچار اسهال و دل درد می شوم سپس خوب می شوم اما با سایر لبنیات مشکلی ندارم علت چیست؟ دکتر عظیمی پاسخ داد: علت آن متفاوت است اینکه آیا نوع خاصی از بستنی مصرف می کنید؟  مقدار آن چقدر است، یا اینکه میان وعده مصرف می کنید؟ یا فاصله ای که  نیاز است تا غذای اصلی را میل کنید رعایت می کنید و یا اینکه بلافاصله بعد از مصرف غذا  بستنی می خورید؟ این ها همه می تواند در بروز این عارضه دخیل باشد.

 

 

وی در پاسخ به سؤال شخصی که پوست کف پای او حساس و نازک است و شدید عرق می کند و می سوزد هم گفت: در صورتی که علاوه بر تعریق کف پا عرق کف دست هم دارید و سایر علائم مانند گُرگرفتگی و تپش قلب هم دارید حتماً از نظر کم کاری یا پرکاری تیروئید مورد بررسی قرار بگیرید که اگر مشکلی نبود و فقط کف پا حساس است؛ چرب کردن کف پا با روغن زیتون و قرار دادن پا در آب با دمای 35 درجه به مدت 20 دقیقه و نیز استفاده از ضمادهای سدر و حنا می تواند کمک کند البته این ضمادها از نوع بی رنگ آن هم وجود دارد که در صورت علاقمندی به بی رنگی می توانید از این نوع استفاده کنید.

 

 

 

متخصص طب سنتی ایرانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه  برای داغ شدن پاها و زیاد خواب رفتن دست و پاها و سوزن سوزن شدن آن ها چه داروی گیاهی وجود دارد؟ هم بیان کرد: با توجه به اینکه سوزن سوزن شدن و خواب رفتن کف دست و پا علامت خاص یک بیماری نیست  و بیشتر ناشی از یک بیماری سیستمیک است و بسته به علت آن متفاوت است به عنوان مثال می تواند ناشی از کم خونی یا اختلالات نرولوژیک و یا خون رسانی به اندام ها باشد.

 

 

 

وی در پاسخ به سؤال شخصی که گفت در این فصل ئچار گرفتگی بینی شدم، مخصوصاً شب ها به طوری که  اگر به یک طرف بخوابم داخل بینی حالت تورم پیدا می کند؛ بیان کرد: اگر این علائم هر ساله و در فصل بهار پدیدار می شوند می تواند ناشی از حساسیت فصلی باشد که قاعدتاً اولین قدم در رفع حساسیت ها و آلرژی ها حذف مواد حساسیت زا مانند ادویه های تند، میوه های  سیب، کیوی و خربزه، انواع سس ها و غذاهای حاوی مواد نگهدارنده، تنقلات، کاکائو و مواد شیمیایی همه این موارد می تواند علائم را برطرف کند همچنین درمان های طب ستی هم در کنار طب رایج می تواند کمک کنده باشد به متخصصان طب سنتی مراجعه کنید تا بر اساس علائم بیماری شما، شیوه خاص زندگی و مواد غذایی خاصی را برای شما تجویز کنند.

 

 

دکتر عظیمی در پاسخ به سؤال شخصی که پرسید مرتب تب دارم و سردم هم می شود سرفه و بدن درد هم دارم چه باید انجام دهم؟ گفت: بروز این علائم بر اساس اینکه چند وقت و چند روز است متفاوت است اما اگر اخیراً دچار این علائم شدید  تب و سرفه و درد دارید  به پزشک مراجعه کنید چون امکان دارد شروع بیماری های انواع ویروسی یا باکتریایی از جمله کرونا باشد.

 

 

شخصی پرسید فرزند 17 ساله ام استرس شدید دارد و زمان امتحانات دست و پاهای او خواب می رود در آزمایشی که انجام داده، غلظت خون را نشان می دهد و دکتر علت را بلوغ تشخیص داده، آیا درمانی دارد؟ که دکتر عظیمی پاسخ داد: چند دستور ساده برای بهبود وضعیت فرزندتان به مدت 2 هفته ارائه می دهم چنانچه این دستور ها مفید بود می تواند ادامه دهد در غیر اینصورت می تواند به پزشک طب سنتی مراجعه کند.

 

 

وی ادامه داد:  فرزند شما هر شب پاها را به مدت 20 دقیقه داخل تشت آبی با دمای 40 درجه قرار دهد و بعد با حوله خشک کرده و به مدت 5 دقیقه داخل حوله باشند تا یک مرتبه سرد نشوند، از مصرف غذاهای چرب و غلیظ مثل کله پاچه، فست فود و لازانیا و غذاهای تند و پر ادویه، کاکائو و نسکافه و تنقلات، چیپس و پفک پرهیز کند و  در طول هفته 3 تا 4 مرتبه سوپ سبزیجات، سالاد کاهو مصرف کند و در صورت داشتن یبوست از شربت خاکشیر  و سوپ  سبزیجات که با روغن زیتون و آلو  پخته شده باشد استفاده کند.

 

 

این متخصص طب سنتی ایرانی گفت: همچنین برای رفع غلظت خونی هم می توانید در روز 15 عدد عناب را نیم کوب کرده و  با یک و نیم لیوان آب بجوشانید تا به یک لیوان برسد و ناشتا یا عصر مصرف کند، خوردن مغز بادام و مویز و شربت های گلاب و خاکشیر  و دم نوش هایی مانند بهارنارنج و گل گاو زبان هم در کاهش استرس مؤثر است.

پایان پیام/605

منبع: شبستان

کلیدواژه: استرس و اضطراب استرس رژیم غذایی امتحان متخصص طب سنتی ایرانی پاسخ به سؤال مراجعه کنید دست و پاها سؤال شخصی دست و پا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۰۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند گفت: در بازرسی‌های مستمر و سرزده کارشناسان واحد دارو و درمان شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند از مراکز درمانی، مراکز پخش دارو و همچنین داروخانه‌های سطح شهرستان، ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته به ارزش یک میلیارد و صد میلیون ریال کشف و جمع آوری شد.

 عبداله حمزه ئی با اشاره به اینکه مصرف داروی تاریخ گذشته و فاسد باعث عدم پاسخ مناسب به درمان خواهد شد و احتمال بروز عوارض جانبی و حتی تلفات را نیز در دام در پی خواهد داشت به تمام مرغداران و دامداران شهرستان توصیه کرد: انواع دارو‌های دامپزشکی، واکسن، سموم، مواد ضدعفونی کننده و مواد بیولوژیک را صرفاً با تجویز دامپزشک و از داروخانه‌های مجاز دامپزشکی تهیه کنند و از مصرف خودسرانه دارو جداً خودداری شود، همچنین در زمان خرید و مصرف دارو به تاریخ تولید و انقضای آنها نیز توجه ویژه داشته باشند.

دیگر خبرها

  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • گیاه جوانی در طب سنتی هند
  • منیزیم را چه زمانی از روز مصرف کنیم؟
  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده
  • با جوراب خوابیدن خوب است یا بد؟ | چه کسانی نباید با جوراب بخوابند؟
  • چرا شروع فصل بهار برای افراد آلرژی ایجاد می‌کند؟
  • مواظب مصرف داروهای خواب آور باشید
  • زخم کاری سیگارهای الکترونیک
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • چرا با تاریکی هوا احساس خواب آلودگی بیشتر می‌شود؟