Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-01@02:42:30 GMT

درگیری های شدید نظامیان هند و چین

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۲۰۷۴۸

مقامات نظامی هند اعلام کردند: در درگیری میان نیروهای هندی و چینی در منطقه لاداخ در کوه های هیمالیا، ۲۰ نظامی هند کشته شدند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، این درحالی است که ارتش هند امروز تلفات نیروهای هندی در درگیری با نیروهای چینی را ۳ نفر اعلام کرده بود.
مقامات هندی اعلام کردند، تلفات نیروهای هندی ممکن است افزایش یابد زیرا چندین سرباز هندی در این درگیری‌ها مجروح شده‌اند و حال آن‌ها وخیم گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ارتش هند در بیانیه‌ای گفت: ۱۷ سرباز هند به دلیل شدت جراحات وارده ناشی از درگیری با نیروهای چینی، جان خود را از دست داده‌اند.   به این ترتیب تلفات نیروهای هند در این درگیری به ۲۰ نفر افزایش یافته است.
از سوی دیگر رسانه‌های هند همچنین گزارش دادند که در این درگیری ۴۳ نیروی نظامی چین نیز کشته یا مجروح شده‌اند.
یک مقام آگاه هندی گفت: بررسی‌های ارتش هند نشان می‌دهد که تلفات در میان ارتش چین حدود ۴۳ نفر است.   این تعداد شامل افراد کشته شده و همچنین مجروح می‌باشد.
هو جی شین سردبیر روزنامه"گلوبال تایمز" چاپ چین در حساب تویتری خود نوشت: بر اساس آنچه من می‌دانم، طرف چینی نیز در درگیری‌های دره گالوان متحمل تلفات شده است.
در همین حال وزارت امور خارجه هند در بیانیه‌ای اعلام کرد که چین از توافق مشترک دو کشور در ارتباط با احترام به خط واقعی کنترل فاصله گرفته است.
آنوراگ سریواستوا سخنگوی وزارت امور خارجه هند گفت: هند و چین برای کاهش تنش‌ها در مناطق مرزی در شرق لاداخ، مشغول مذاکره بوده‌اند.   فرمانده‌های ارشد دو کشور در تاریخ ۶ ماه جاری (ژوئن) یک مذاکره مثبت داشته و برای کاهش تنش‌ها به توافق رسیدند. درحالی که ما انتظار داشتیم تنش‌ها به صورت صلح آمیز کاهش یابند، طرف چینی از توافق مشترک دو کشور در ارتباط با احترام به خط واقعی کنترل در دره گالوان فاصله گرفته است.   وی در ارتباط با درگیری خشونت آمیز نیروهای هندی و چینی گفت: این درگیری نتیجه اقدام یک جانبه چین برای تغییر وضعیت دره گالوان است.   در این درگیری هر دو طرف متحمل تلفات شدند که در صورت رعایت توافقات پیشین از سوی چین، از این درگیری‌ها جلوگیری می‌شد.
از سوی دیگر چین، هند را متهم به عبور از مرز و آغاز درگیری با نیروهای چینی کرده است.
جائو لی جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: نیروهای هند دو بار از مرز عبور کردند و با تحریک نیروهای چینی به سوی آن‌ها حمله ور شدند.   این اقدام به یک درگیری جدی میان نیروهای مرزی دو کشور تبدیل شده است.
وزیر امور خارجه چین این اقدام را یک حمله تحریک آمیز از سوی نیروهای هندی توصیف کرده است.
وی گفت: چین به هند اعلام کرده است که نیروهای مرزی خود را کنترل کرده و از هرگونه اقدام یک طرفه که وضعیت مرزها را پیچیده‌تر می‌کند خودداری کند.   چین و طرف هندی توافق کردند تا مسائل دو جانبه را از طریق گفتگو برطرف کرده تا تنش در مرزها را تسهیل ساخته و صلح و آرامش را حفظ کنند.
این اولین درگیری جدی و شدید نیروهای هندی و چینی در مناطق مرزی مورد اختلاف از زمان بروز جنگ مختصر دو کشور در سال ۱۹۶۲ می‌باشد.
این حادثه همچنین زمانی اتفاق می‌افتد که دو کشور بیش از یک ماه است در منطقه لاداخ در مقابل یکدیگر صف آرایی کرده‌اند.
مناقشه مرزی میان هند و چین یکی از جدی‌ترین مناقشه‌های مرزی میان دو کشور از سال ۲۰۱۷ تاکنون است. هند و چین در سال ۲۰۱۷ در منطقه دو کلم واقع در شرق هیمالیا شاهد تنش مرزی بودند که پس از ۷۳ روز و با دخالت رهبران دو کشور حل شد.
همچنین هند و چین در سال ۱۹۶۲ یک جنگ مختصر بر سر اختلاف‌های مرزی داشتند.
ناظران نظامی معتقدند یکی از دلایل افزایش تنش‌های مرزی میان هند و چین، ساخت یک باند فرودگاه و همچنین جاده در نزدیکی مرزها با چین است.   هند سعی کرده است تجهیزات و زیرساخت‌های خود در امتداد مرزهای مشترک با چین را گسترش دهد.
مقامات آگاه هندی اعلام کردند که با وجود مذاکرات میان مقامات نظامی دو کشور، هنوز ارتش‌های دو کشور حاضر به عقب نشینی از مواضع خود نیستند.   دهلی نو معتقد است که نیروهای چینی به خاک هند تجاوز کرده‌اند و برای پایان تنش، باید به درون خاک چین عقب نشینی کنند.   از سوی دیگر چین می‌خواهد هند ساخت و ساز را در تمام مناطق مورد اختلاف متوقف کند.
هند و چین در مرزهای مشترک به طول بیش از ۳ هزار کیلومتر اختلاف دارند و با وجود برگزاری مذاکرات مختلف مرزی، دو کشور هنوز نتوانسته‌اند این اختلافات را رفع کنند. برچسب ها: مقامات ، هند ، چین ، درگیری ، کشته ، اختلاف ، مرزهای مشترک

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: مقامات هند چین درگیری کشته اختلاف مرزهای مشترک نیروهای چینی نیروهای هندی نیروهای هند امور خارجه دو کشور درگیری ها هند و چین تنش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۰۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور سرزده ماسک در چین | تسلای خودران در چین؟

به ‌گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، رسانه‌های دولتی چین گزارش داده اند که او ابتدا با لی چیانگ، نخست‌وزیر چین ملاقات کرده است.

در این دیدار، لی به ماسک گفته است که توسعه تسلا در چین می‌تواند به‌عنوان یک نمونه موفق از همکاری اقتصادی و تجاری میان آمریکا و چین محسوب شود. این درحالی است که خودروساز آمریکایی تأییدیه کلیدی را همزمان با سفر ماسک از سوی یک انجمن خودروسازی چینی دریافت کرده است.

این تأییدیه تصریح کرده که خودروهای مدل ۳ و Y تسلا ازجمله مدل‌هایی هستند که با الزامات امنیت داده چین مطابقت دارند.

۲ منبع جداگانه همچنین به رویترز گفته اند که تسلا با بایدو به توافق رسیده است تا از مجوز نقشه‌برداری غول فناوری چینی برای جمع‌آوری داده‌ها در جاده‌های عمومی چین استفاده کند که آنها چنین موضوعی را یک گام کلیدی برای معرفی FSD یا همان خودران‌های کامل (Full Self-Driving) در این کشور توصیف کرده‌اند.

امنیت و انطباق داده‌ها ازجمله دلایلی بوده است که سازنده خودروهای الکتریکی آمریکایی که ۴سال پیش مستقل‌ترین نسخه نرم‌افزار خودکار (Autopilot) خود را عرضه کرده بود، هنوز نتوانسته است FSD را به‌طور کامل در چین، دومین بازار بزرگ جهان با وجود مشتریان فراوان، در دسترس قرار دهد.

بیشتر بخوانید:

پمپ بنزین روباتیک افتتاح شد | دست‌های‌تان کثیف نمی‌شود!

رگولاتورهای چینی از سال۲۰۲۱، تسلا را ملزم کرده بودند که تمام داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط ناوگان چینی خود در شانگهای را ذخیره کند و این باعث می‌شود، این شرکت قادر به بازگرداندن اطلاعات به ایالات متحده نباشد.

ماسک به‌دنبال دریافت مجوز برای انتقال داده‌های جمع‌آوری شده در کشور به خارج از کشور برای آموزش الگوریتم‌هایی برای فناوری‌های رانندگی خودران است.

کد خبر 848116 برچسب‌ها خودروی برقی ایلان ماسک چین خودرو خودرو مدرن، لوکس و هوشمند شرکت‌ خودروسازی تسلا

دیگر خبرها

  • ویرانی، آوارگی و فاجعه؛ سودان یک سال پس از جنگ
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • رزمندگان لبنانی و فلسطینی، نظامیان صهیونیست را هدف قرار دادند
  • بمباران نوار غزه و حمله به کرانه باختری
  • درگیری بزرگ در لیگ یونان: نتوانستند مربی را کنترل کنند! (+عکس)
  • درگیری بزرگ در لیگ یونان: نتوانستند مربی را کنترل کنند!
  • حضور سرزده ماسک در چین | تسلای خودران در چین؟
  • حمله نظامیان صهیونیست به کرانه باختری+فیلم
  • طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی ندارد
  • درگیری شدید صلاح با کلوپ؛ خشم فرعون