Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-03@04:02:34 GMT

امام صادق(ع) در اصلاح ذات البین پیشگام و الگو بود

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۲۱۱۱۳

امام صادق(ع) در اصلاح ذات البین پیشگام و الگو بود

مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان گفت: «اصلاح ذات البین از فضائل اخلاقی است که امام صادق علیه‌السلام در آن پیشگام و الگو بود.»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از کاشان، حجت‌الاسلام ماشاءالله صدیقی در جمع کارکنان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان و عزاداران شهادت رئیس مذهب جعفری علیه‌السلام اظهار کرد: «اِصلاحُ ذاتِ البَین آشتی و سازش دادن مردم، نیکو کردن رابطه بد میان اشخاص و گروه‌ها و استوارسازی پیوندهای اجتماعی و فردی است که امام صادق علیه‌السلام در آن  پیشگام و الگو بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی با اشاره به اینکه اصلاح ذات البین از فضائل اخلاقی بوده که در مقابل سعایت، سخن‌چینی و ایجاد دوگانگی و دشمنی قرار دارد، افزود: «آیات متعددی در قرآن ذیل واژه‌هایی مانند صلح، تألیف قلوب، سلم و توفیق به بیان اهمیت و ضرورت اصلاح ذات بین پرداخته و اهمیت اصلاح ذات بین باعث اباحه برخی از امور حرام مانند دروغ در صورت داشتن مصلحت بالاتری از راست‌گویی، نجوا و شکستن سوگند شده است.»

مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان ادامه داد: «برای ایجاد اصلاح میان مردم و برقرار کردن آشتی و پیوند میان افراد در متون دینی راهکارها و مصادیقی ازجمله رفع اختلافات خانوادگی، پیشگیری از وقوع اختلاف با اصلاح در وصیت، دعوت به عقلانیت، میانجی‌گری در رفع اختلاف، نصیحت، موعظه و در نهایت جنگ با یاغیان ارائه شده است.»

صدیقی عنوان کرد: «موانعی برای اصلاح ذات البین ازجمله کم‌رنگ شدن ارزش‌های اخلاقی، بخل، پیروی از گام‌های شیطان و دنیاطلبی معرفی شده است.»

انتهای پیام/4121/

منبع: آنا

کلیدواژه: امام صادق ع اصلاح ذات البین اصلاح ذات البین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۱۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اماکن تاریخی کاشان شنبه تعطیل است

حمیدرضا محمدی فشارکی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طبق بخشنامه ارسالی مدیرکل امور موزه‌ها، تاسوعا و عاشورای حسینی، ۲۸ صفر، رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع)، سالگرد قیام ۱۵ خرداد و ۲۵ شوال سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) تمامی ابنیه تاریخی تحت پوشش این وزراتخانه در سراسر کشور تعطیل است.

وی افزود: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد اماکن تاریخی تحت پوشش شهرداری نیز روز شنبه تعطیل است.

فرماندار کاشان گفت: بناهای تاریخی کاشان ازساعت ۹ صبح تا ساعت ۱۸ در روزهای پنجشنبه و جمعه پذیرای گردشگران خواهند بود و همه بناهای تاریخی در روز شنبه تعطیل است.

کد خبر 6095049

دیگر خبرها

  • فیلم | ورود پیکر مطهر دو شهید گمنام به کرمان
  • شهادت امام جعفر صادق (ع) ۱۴۰۳ + عکس، متن و پیام تسلیت
  • امام صادق (ع) شاکله اندیشه دینی را بنا نهاد
  • اماکن تاریخی کاشان شنبه تعطیل است
  • (عکس) آتش‌سوزی مهیب در امام‌زاده ابراهیم شفت
  • دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم برای شرکت در مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام
  • بیداری آزادی‌خواهان جهان نشات گرفته از انقلاب اسلامی است
  • مسجد و مدارس در روز شهادت امام صادق (ع) به هم می‌پیوندند
  • حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود