Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-02@14:38:51 GMT

راه های دفع حشرات از خانه

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۲۱۱۱۵

راه های دفع حشرات از خانه

حیوانات موذی خانگی مشکلات بهداشتی جدی با خود به همراه می‌آورند که برای سلامت خانواده خطرناک است.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، هیچ چیز بیشتر از دیدن حیوانات موذی در خانه، آرامش ساکنین را به هم نمی‌زند! حشرات موذی که در گوشه و کنار خانه پنهان می‌شوند و به خصوص شب‌ها و هنگام تاریک شدن هوا، شروع به اذیت و آزار اهل منزل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه ما بی‌خوابی ناشی از هجوم پشه‌ها، بی‌قراری ناشی از صدای مگس‌ها و یا لحظه چندش‌آور بیرون آمدن یک سوسک از چاه را تجربه کرده‌ایم!
گذشته از اذیت و آزاری که حیوانات موذی خانگی با خود به همراه می‌آورند، حضور برخی از آن‌ها مشکلات بهداشتی جدی ایجاد می‌کند و برای سلامت خانواده خطرناک است. شاید بتوانیم با مورچه‌ها یا مگس‌ها کنار بیاییم اما از خطر سوسک‌های آشپزخانه یا موش‌ها نمی‌توان چشم‌پوشی کرد.

از بین بردن سوسک با روش‌های خانگی

ازآنجایی‌که سوسک‌ها به محیط‌های گرم و تاریک علاقه‌مند هستند، اغلب در آشپزخانه‌ها و زیر تخت خواب پنهان می‌شوند و علاقه‌ای شدید به خوردنی‌های شیرین دارند. از ترفندی ساده استفاده کنید و درون یک شیشه نوشابه را از شهد شیرین و چسبناکی بریزید و آن را در زیر کابینت قرار بدهید، سوسک‌ها برای خوردن این شهد شیرین لحظه‌ای درنگ نکرده و به‌سرعت به سراغ آن خواهند آمد؛ تبریک می‌گوییم! شما توانسته‌اید به‌سادگی تمام سوسک‌ها را در داخل شیشه نوشابه جمع کنید!

دومین راه‌حلی که برای از بین بردن سوسک‌ها از قدیم استفاده می‌شده، استفاده از نفت بوده است. نفت ماده مؤثر در از بین بردن این نوع از جانوران موذی است و کافی است تا آن را در چاهک و سوراخ‌های خانه بریزید و سپس روی آن‌ها را بپوشانید.


هزار پا

هیچ چیز ترسناک تر از دیدن یک هزار پای خانگی که کنار مبل یا روی زمین در حال راه رفتن است ، نیست. اگر مثبت نگاه کنیم، اغلب مردم از دیدن هزارپای خانگی وحشت دارند. هزار پای خانگی معمولا 15 پا دارد و میتواند 1 تا 3 پا در ثانیه راه برود و این دلیل غیر ممکن بودن گرفتن آن ها را توضیح می دهد.معمولا پاسخ رایج به یک هزار پای خانگی منجربه پرتاب کفش می شود، اما تقریبا مانند هر حشره دیگر، این هزار پا نیز هدفی دارد؛ می توان برای رفع و مبارزه با آن از امواج فراصوتی استفاده کرد در این روش امواج صوتی ایجاد شده در فرکانسهای بالاتر از قدرت شنوایی گوش انسان و در محدوده شنوایی جانوران موذی باعث دور شدن آنها از محیط می شود که روشی بدون ضرر و سازگار با محیط زیست می باشد.

مورچه

مورچه‌ها به موادی همچون دارچین، سرکه سفید، لیمو، نعناع، پوست خیار، نمک، فلفل، دانه‌های قهوه، صابون جامد قالبی، هسته سیب و بذرهای میخک آلرژی دارند و در اثر تماس با آن‌ها فراری خواهند شد! می‌توانید در خانه آن‌ها از این مواد استفاده کنید. یا می‌توانید با یافتن لانه آن‌ها با گچ و یا پودر تالک خطی به دور لانه کشیده و از این راه سبب شوید تا آن‌ها دیگر پای به خانه خود نگذارند.

مگس

با ترکیبی از برخی مواد خانگی، می‌توانید مگس‌ها را دفع کنید. یکی از این ترکیب‌ها به شرح زیر است:
چهار فنجان سرکه را با ۲۰ قطره اسانس رزماری، ۲۰ قطره اسانس ریحان و۲۰ قطره عرق یا اسانس نعنا مخلوط کنید.
به این ترکیب دو قاشق غذاخوری روغن زیتون یا کانولا و یک قاشق مایع ظرف‌شویی اضافه کنید.
مواد را به خوبی مخلوط کنید و در ظرف اسپری بریزید.

پشه

بوی پیاز و پرتقال منجر به فراری دادن پشه‌ها خواهد شد. از این دو ماده در گوشه‌های خانه خود قرار داده و سعی کنید دمای خانه را خنک نگهدارید، چراکه پشه‌ها به هوای گرم علاقه‌ای بیشتر نشان خواهند داد.

چگونه از ورود حشرات موذی به خانه پیشگیری کنیم؟

پنجره‌ها را با توری بپوشانید برای چاه‌ها از درپوش استفاده کنید درزها و شکاف‌های ساختمان را ببندید مواد غذایی را در ظروف دربسته نگهداری کنید خانه را پاکیزه نگه دارید مواد بازیافتی را با دقت نگهداری کنید حیوانات خانگی خود را تمیز نگه دارید

 

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: پای خانگی هزار پا سوسک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۱۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) خفاش‌ها نباشد دیگر از قهوه خبری نیست!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

فرارو- یک زیست شناس می‌گوید اسم خفاش‌ها بد در رفته، اما بدون خفاش‌ها نه قهوه می‌خوریم نه شکلات می‌خوریم. بدون خفاش تکیلا نخواهیم داشت.

به گزارش فرارو، جوزف کورتی، زیست شناس خفاش در دانشگاه کالیفرنایا، به سی‌بی‌اس نیوز می‌گوید: خفاش‌ها نه تنها بامزه هستند، بلکه این نقش‌های شگفت انگیز را برای اکوسیستم ما انجام می‌دهند. نقش آن‌ها شامل کنترل آفات و گرده افشانی است.

دانشمندان به سی‌بی‌اس نیوز می‌گویند که ۳۰۰ گونه میوه برای پخش دانه‌های خود به خفاش‌ها وابسته اند.

این موجودات همچنین به دلیل اشتهای زیاد میلیارد‌ها دلار در زمینه تهیه آفت کش‌ها توسط کشاورزان صرفه جویی دارند.

راشل بلیکی، استادیار در دانشگاه کالیفرنیا، به سی‌بی‌اس نیوز می‌گوید: خفاش‌ها می‌توانند فقط با پرواز به اطراف، اثر سرکوبی بر حشرات داشته باشند.

وی افزود: خفاش‌ها می‌توانند تا نصف وزن بدن خود را در هر شب حشرات بخورند. آن‌ها می‌توانند جوامع حشرات موجود در اینجا را تغییر دهند.

اما مانند بسیاری از حیوانات وحشی، تعداد خفاش‌ها به دلیل تغییرات آب و هوایی و همچنین جنگل‎‌زدایی رو به کاهش است. حافظان محیط زیست امیدوارند با انتشار اخباری خوبی که خفاش‌ها مسئول آن‌ها هستند، دیگران را به نجات جمعیت خفاش علاقه‌مند کنند.

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات سمپاشی ١٠ هزار دریچه فاضلاب در نــیــشــابــور
  • اسرائیل خواهر اسماعیل هنیه را آزاد کرد و در حصر خانگی قرار داد+ عکس
  • دستیار هوشمند خانگی/ هوش مصنوعی چگونه به خانه‌داری کمک می‌کند؟
  • محرم نویدکیا: اذیت کننده است که بازی‌های خانگی را از دست می‌دهیم
  • محرم نویدکیا: اذیت کننده است که بازی‌های خانگی را دست می‌دهیم
  • این سوسک را نمی شود کشت، فقط باید نگاه کرد! (عکس)
  • سوسک شب رو به این زیبایی! (عکس)
  • گزارش صداوسیما درباره نکوهش قرآنی ذخیره طلا و دلار در خانه که دوباره وایرال شد + فیلم | به جای احتکار خانگی طلا و ارز چه کنیم؟
  • (ویدئو) خفاش‌ها نباشد دیگر از قهوه خبری نیست!
  • سوسک سر خرطومی؛ جواهری زنده در طبیعت! (عکس)