Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با اشاره به شور و اشتیاق فراوان دانشگاهیان کشور برای شرکت در این مراسم معنوی و حماسی، بر اهتمام همکاران ستاد برای برنامه ریزی و فراهم کردن تسهیلات مناسب در برپایی هرچه با شکوهتر مراسم اربعین تاکید کرد

حجت الاسلام مرتضی مطهری‌پور، رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در جلسه این ستاد که با حضور مسئولان کمیته های فرهنگی اربعین ایران و عراق برگزار شد و راهکارهای افزایش سطح تعاملات و ارتباطات فرهنگی آموزشی و برنامه‌ریزی برای حضور هرچه با شکوه‌تر دانشگاهیان در موسم اربعین مورد گفتگو و بررسی قرار گرفت، ضمن ارائه گزارشی کوتاه از فعالیت های ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در مراسم اربعین حسینی در سال‌های گذشته، با اشاره به شور و اشتیاق فراوان دانشگاهیان کشور برای شرکت در این مراسم معنوی و حماسی، بر اهتمام همکاران ستاد جهت برنامه ریزی و فراهم کردن تسهیلات مناسب در برپایی هرچه با شکوهتر مراسم اربعین تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به طرح بدرقه زائران دانشگاهی در پایانه مرزی شلمچه در مراسم اربعین سال گذشته که با همکاری موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با هدف ترویج فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت برگزار شد، آمادگی این ستاد را برای همکاری با سایر دستگاه‌های فرهنگی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ زیارت به ویژه در موسم اربعین اعلام.

حجت الاسلام مطهری‌پور همچنین بر نقش مسئولان محترم دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و روسای محترم و مدیران ارشد دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشجویی و استادی در ساماندهی و مدیریت و ایجاد تسهیلات مناسب برای کاروان‌های اعزامی دانشگاهیان به موسم اربعین اشاره کرده و مساعدت و همکاری بیشتر آن مجموعه‌ها را در سال جدید خواستار شد.

همچنین حجت الاسلام احمدی، رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین با اشاره بر نقش محوری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در مدیریت و سازماندهی اعزام دانشگاهیان به زیارت اربعین و تاثیرگذاری این حرکت عظیم فرهنگی در ارتقای معنوی فضای دانشگاه ها، بر تهیه و تدوین پیوست فرهنگی و نظارت دقیق و مستمر بر برنامه‌های موسم اربعین با محوریت ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان تاکید کرد.

حجت الاسلام حسینی، عضو ستاد فرهنگی و نماینده تشکل‌های عراقی فعال در موسم اربعین با اشاره به لزوم توجه به شأن و منزلت فرهیختگان دانشگاهی بر استفاده از ظرفیت بالای فرصت موسم اربعین برای ارتباط بین دانشگاهیان ایران و عراق و زمینه‌سازی برای تعاملات علمی فرهنگی و رفع شبهات در حوزه های سیاسی اجتماعی دو کشور تاکید کرد.

حجت الاسلام اباذری، رایزن فرهنگی ایران در عراق با بیان برخی از مشترکات تاریخی و مذهبی ایران و عراق آمادگی خود را برای ایجاد زمینه های مناسب تعاملات علمی و فرهنگی بین دانشگاه‌های دو کشور اعلام کرده و تعامل و ارتباط سازنده میان مراکز علمی و فرهنگی و فرهیختگان دو کشور را در تقویت بنیان‌های علمی- اخلاقی دانشگاهیان موثر دانسته و آن را زمینه‌ساز ارتقا و پیشرفت علمی دو کشور دانست.

وی اظهار کرد: در صورت ادامه شیوع بیماری کرونا و احتمال وجود محدودیت‌ها در برگزاری مراسم اربعین سال جاری، مراکز فرهنگی برای برنامه‌ریزی‌های مناسب به منظور استفاده از ظرفیت فضای مجازی در تبیین نهضت حسینی و حفظ پویش جهانی اربعین گام‌های موثری بردارند.

ارائه خدمات مطلوب به زائران دانشگاهی در موسم اربعین حسینی، زمینه‌سازی برای ایجاد فرصت تعامل بین دانشگاه‌های ایران و عراق، ارتباط سازنده دانشگاهی و تعمیق و تداوم مناسبات علمی فرهنگی با تاکید بر اشتراکات تاریخی فرهنگی دو کشور با برگزاری سفرهای زیارتی دانشگاهیان در طول سال و در موسم اربعین از موضوعات مهم مطرح شده در این جلسه بود.

در این جلسه مقرر شد طرح‌ها و نظرات کارشناسی در موضوعات فوق پس از جمع‌بندی و ارائه راهکارهای عملی در جلسات بعد مطرح شود.

انتهای پیام

168 / 167 اربعین ستاد عمره دانشگاهیان نهاد رهبری در دانشگاه ها دانشگاه های ایران و عراق

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اربعین ستاد عمره دانشگاهیان نهاد رهبری در دانشگاه ها دانشگاه های ایران و عراق ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان رهبری در دانشگاه ها موسم اربعین مراسم اربعین ایران و عراق حجت الاسلام برنامه ریزی دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۱۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی یکشنبه شب در دیدار رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات، ضمن تقدیر از مدیریت امر مهم زمینه‌سازی حضور عاشقان در عتبات نور، اظهار کرد: در مقابل همت والای مردم ایران چنین کمک‌ها و مساعدت‌هایی هیچ نیست و بیشتر هم انتظار می‌رود.

وی با بیان اینکه اقیانوس کرم، شور و اشتیاق حسینی و ارادت ولایی مردم خیلی بیشتر از اینها است، افزود: به دلیل پیوندی که جریان بازسازی و زیارت عتبات عالیات با امر مقدس مقاومت منطقه دارد و فرماندهی مقاومت و عتبات عالیات شخصی به‌نام سردار سلیمانی است، از این رو انرژی و عشق لازم از اینجا به پیکر مقاومت تزریق می‌شود، پس عتبات عالیات را یک زیارت ساده نمی‌دانیم.

آیت الله محمدی لائینی تصریح کرد: سابقه آستانه‌بوسی و عتبات‌بوسی و سابقه بازسازی حرم و عتباتِ ایران دیرینه است.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: شیعیان متمکن غنی در جاهای مختلف دنیا هستند که اگر ما هم نباشیم کار عتبات عالیات و امام حسین (ع) را انجام می‌دهند اما ما نباید این افتخار را از دست بدهیم.

امام جمعه ساری با بیان اینکه ما باید از فرصت اربعین و خیل عاشق بیشتر استفاده کنیم، عنوان کرد: به‌خصوص زواری که از سمت شرقی و شمال می‌آیند و باید ظرفیت ۵۰۰ هزار نفر را به ۵ میلیون نفر برسانیم تا در داخل ایران خاطره خوش داشته باشند.

این مسئول ادامه داد: دنیا به سمت مدرن و آسان‌تر شدن پیش می‌رود ما هم باید این روال را در مدیریت جریان اربعین در پیش بگیریم، زیرا این یک همایشی بی‌نظیر است که در جهان برای ما بازدارندگی دارد و بازدارندگی اربعین در برابر استکبار جهانی مسئله بزرگی است و رفتن ۵ میلیون جمعیت از ایران به عراق حرف دارد.

نماینده ولی فقیه در پایان خواستار حفظ امنیت مرزها، تسریع اجازه ورود زوار از کشورهای خودشان به ایران و بعد عراق، تقویت پروژه قطار از شلمچه به بصره و بعد به کربلا و بغداد، بسیج کردن شاه‌راه‌ها و شاه‌ریل‌ها، تسهیل امور و حذف بروکراسی اداری شد.

کد خبر 6091527

دیگر خبرها

  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی دراربعین ۱۴۰۳
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • برگزاری برنامه های تبیینی اندیشه شهید مطهری در هفته معلم
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • معاونان و مدیران فرهنگی سفیران دانشگاه در معرفی دستاورد‌ها هستند