Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@13:40:40 GMT

مهارت‌آموزی سربازان گامی موثر در ایجاد اشتغال است

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۲۱۸۱۲

مهارت‌آموزی سربازان گامی موثر در ایجاد اشتغال است

به گزارش خبرنگار مهر، سعید فرخی عصر روز سه شنبه در جلسه شورای مهارت استان مرکزی اظهار کرد: سربازان باید در دوره سربازی فراگیری مهارت‌های لازم برای ورود به بازار کار را افزایش بدهند و نباید تنها به دریافت یک گواهی‌نامه اکتفا کنند.

وی ادامه داد: اجرای طرح مهارت آموزی کارگران در فضای کار واقعی باید از اثر بخشی لازم برخوردار باشد و انجام کار جدی در این حوزه لازم است و باید بین آموزش‌ها و اهداف استان و کشور در این حوزه نیز ارتباط برقرار شود و اجرای این طرح باید با رویکرد اشتغال همراه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی افزود: شیوه نیازسنجی در این حوزه نباید مجدد با اتلاف منابع همراه باشد و از توان بخش خصوصی و غیردولتی می‌توان در این حوزه استفاده کرد. بعضی از سربازان در وقت آزاد خود و با هزینه شخصی در رشته‌ای که علاقه‌مند هستند، می‌توانند مهارت لازم را فرا بگیرند و برای سایر سربازان که این امکان وجود ندارد، می‌توان بسترهای لازم طرح فراگیری مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی را در محل‌های خدمتشان فراهم ساخت.

فرخی عنوان کرد: ۲۵۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای استان دارای ظرفیت‌های مناسبی هستند و نباید از توجه به آن‌ها به‌ویژه در حوزه مهارت‌آموزی سربازان غفلت کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی تاکید کرد: نشست‌های تخصصی برای بررسی طرح مهارت‌آموزی سربازان تشکیل شود تا شاهد موازی کاری در این حوزه نباشیم.

کد خبر 4951479

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری مرکزی مهارت آموزی فنی حرفه ای سربازی ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین شیوع کرونا ایلام بیرجند آتش سوزی گرگان استانداری سمنان یاسوج آتش سوزی جنگل ها صنایع دستی مهارت آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۱۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز گردهمایی معاونان امور جوانان ادارات کل ورزش و جوانان در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۳ توسط مقام معظم رهبری به سال جهش تولید با مشارکت مردم گفت: ما نیز شعار حوزه جوانان را اقدام و عمل در راستای شعار سال قرار دادیم و تمرکز ما عملیاتی کردن طرح‌ها و برنامه‌های ملی و موثر در حوزه جوانان است که امیدوارم در این راستا اقدامات شاخصی که می‌تواند دستاوردی داشته باشد و هر فکر و ایده و الگویی که فکر می‌کنید می‌تواند موثر باشد را پشنهاد دهید.

کلهر همچنین به بهره گیری از الگو‌ها و روش‌های مثبت و موثر در حوزه جوانان در همه دوره‌ها تاکید کرد و افزود: باید این الگو‌ها را به اشتراک بگذاریم و با رفع اشکالات و تقویت آنها کمک کنیم این اتفاق پر ثمر باشد

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: همایش ۳ روزه مسوولان امور جوانان کشور در حالی با حضور ۳۱ استان،۴ مدیرکل امور جوانان وزارت ورزش و جوانان و ۲ معاون وزیر از ۱۳ تا ۱۵ اردیبهشت در مشهد در حال انجام است.

تاج فیروز افزود: ارتقای دانش و ایجاد مفاهمه کلان ملی در باب برنامه ریزی امور جوانان در چارچوب استقرار نظام برنامه محور تحول آفرین، با قابلیت پایش عملکرد و پاسخ گویی به انتظارات و مطالبات متنوع، گسترده و به حق جوانان در ایجاد همگرایی، بهره گیری از خرد جمعی، تبادل تجربیات موفق زیسته و دانش اندوزی مدیریتی، معرفی طرح‌های الگویی و موفق بویژه با اولویت مهارت آفرینی اشتغال جوانان، ازدواج، توسعه مشارکت‌های مدنی، اجتماعی و اقتصادی آنان از دیگر برنامه‌های این گردهمایی عنوان کرد.

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی
  • آغاز ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق مهارت‌آموزی
  • آغاز ثبت ‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی از امروز
  • دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی؛ ثبت‌نام سربازان از امروز آغاز شد
  • ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی آغاز شد
  • (ویدئو) جزئیات ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی از فردا
  • آغاز ثبت‌ نام سربازان برای دریافت مشوق‌ های مهارت‌ آموزی از شنبه
  • اجرای عمومی تئاتر‌های جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
  • اجرای عمومی تئاترهای جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
  • آغاز گردهمایی معاونان امور جوانان ادارات کل ورزش و جوانان در مشهد