Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه جهادی تبلیغی شهید «عبدالله میثمی» حوزه علمیه امام علی ابن موسی الرضا «ع» یاسوج به مناسبت سالروز شهادت امام صادق علیه السلام، بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، گروه جهادی تبلیغی شهید «عبدالله میثمی» حوزه علمیه امام علی ابن موسی الرضا «علیهم السلام» یاسوج، به مناسبت سالروز شهادت امام صادق علیه السلام بیانیه ای به شرح ذیل صادر کرد:

 

امام خمینی (ره): مفتخریم که مذهب ما «جعفری» است

▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓

امام صادق علیه السلام فرمود: «لا یَستَغنی أهلُ کُلِّ بَلَدٍ عَن ثَلاثَةٍ - یَفزَعُ إلَیهِم فِی أمرِ دُنیاهُم وآخِرَتِهِم، فَإِن عَدِموا ذلِکَ کانوا هَمَجاً: فَقیهٍ عالِمٍ وَرِعٍ، و أمیرٍ خَیِّرٍ مُطاعٍ، و طَبیبٍ بَصیرٍ ثِقَةٍ»

«مردم هیچ آبادى از سه گروه بى‏ نیاز نیستند که در کار دنیا و آخرت خویش به ایشان پناه بَرَند و چون آنان را نداشته باشند، سرگردان خواهند بود، فقیه دانا و پرهیزگار، امیر نیکوکار و فرمان‏روا و طبیب آگاه و مورد اعتماد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓

بنابر فرمایش امام صادق (علیه سلام) «وجود یک گروه که عالم به احکام شرع و دانا به حکم به دین باشند برای ابقاء یک جامعه ضروری و امری حیاتی است»
پس لاجرم باید گروهی عمر و وقت خود را صرف یادگیری این امور که اساس بنیاد جامعه است قرار دهند و حوزه های علمیه عهده دار این امر مهم شده اند.
حوزه‌ های علمیه ادامه دهنده مسیر و اندیشه‌های مکتب امام صادق هستند.
حوزه هاي علميه در طول تاريخ همواره موثر و در احياء احکام اسلامي و ارزش هاي ديني، پيش قدم بوده و هميشه به عنوان سنگربانان فقه و فقاهت در خط مقدم عمل نموده اند.

حضرت امام خمینی (ره) آن ابر مرد تاریخ آن بت شکن زمان در وصف حوزه می فرمایند: روحانيون جانشين انبياء، حوزه هاي روحانيت محل تدريس، تعليم و تربيت و رهبري مسلمانان است. جاي فقهاي عادلانه و فضلا و مدرسين و طلاب است. جاي آن هاست که امانت دار و جانشين پيغمبران هستند، محل امانت داري است و بديهي است که امانت الهي را نمي توان به دست هر کس داد.
اين ها مظهر اسلامند، اين ها مبين قرآنند، اين ها مظهر نبي اکرمند، قشر روحانيت نمونه اي از اسلام هستند، نمونه اي از انبيا هستند.
اين حوزه هاي علميه است که اسلام را تا حالا نگه داشته است اگر روحانيون نبودند از اسلام خبر نبود، آن که اسلام را زنده نگه داشته است در مواقع سياه، در اين زمان هاي سياه و همين روحانيين بودند، پشتيباني کنيد از اين ها
ترديدي نيست، که حوزه هاي علميه و علماي متعهد در طول تاريخ اسلام و تشيع مهم ترين پايگاه محکم اسلام در برابر حملات و انحرافات و کج روي ها بوده اند».

▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓
سالروز شهادت امام صادق علیه السلام را به محضر قطب عالم امکان حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف و تمام شیعیان و دلدادگان آن حضرت تسلیت عرض می نماییم.

▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓

۩گروه جهادی تبلیغی شهید میثمی حوزه علمیه امام علی ابن موسی الرضا علیهما السلام یاسوج۩

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهادت امام جعفر صادق ع حوزه علمیه سالروز شهادت امام صادق علیه السلام حوزه علمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۱۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شنبه تمامی میادین و بازارهای میوه و تره‌بار تعطیل است

شنبه همزمان با فرارسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) همه میادین و بازارهای میوه و تره‌بار شهرداری تهران تعطیل هستند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، روابط عمومی سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با صدور اطلاعیه‌ای، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) اعلام کرد: روز شنبه 15 اردیبهشت ماه همه میادین و بازارهای میوه و تره‌بار تعطیل است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شهادت امام جعفر صادق (ع) ۱۴۰۳ + عکس، متن و پیام تسلیت
  • ساعت فعالیت اماکن تفریحی شرکت توسعه سیاحتی سپاهان در سالروز شهادت امام صادق (ع)
  • برگزاری مراسم شهادت امام صادق(ع) در هیئت میثاق با شهداء دانشگاه امام صادق(ع)
  • برگزاری مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) در ۲۷ بقعه متبرکه
  • دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم برای شرکت در مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام
  • شنبه تمامی میادین و بازار های میوه و تره‌بار تعطیل است
  • شنبه تمامی میادین و بازارهای میوه و تره‌بار تعطیل است
  • مسجد و مدارس در روز شهادت امام صادق (ع) به هم می‌پیوندند
  • پوستر ویژه سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری (ره)
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود