Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-07@10:49:34 GMT

حریم بوستان شهدای گمنام قم ساماندهی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۲۱۹۶۲

حریم بوستان شهدای گمنام قم ساماندهی می‌شود

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم گفت: شرایط فعلی بوستان شهدای گمنام مناسب نیست و باید برای این شهدا حرمی ساخته شود که در محدوده آن بتوان حریم قائل شد تا افراد حاضر و زائرین، حریم را رعایت کنند.

سیدمجتبی سبحانی‌ثابت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص ساماندهی حرم شهدای گمنام کوه خضر نبی (ع) قم اظهار کرد: برای آنکه که بتوان راهکاری برای تأمین هزینه احیا مقبره شهدای گمنام پیدا کرد، از ابتدا این مکان به نام بوستان شهدای گمنام نامگذاری شد تا از این طریق بتوان از ردیف‌های شهرداری اقدام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ابتدا یک ردیف مستقل در بودجه سال ۹۷ تصویب و برای سال ۹۷ یک و نیم میلیارد، سال ۹۸ دو میلیارد و سال ۹۹ یک میلیارد تومان بودجه تخصیص داده شد اما پس از گذشت بیش از سه سال و پیگیری‌های متعدد اقدام خاصی در این مکان انجام نشده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: هرگاه هزینه‌کرد بودجه‌ها پیگیری می‌شود شهرداری می‌گوید که این اعتبارات جهت ساخت راه پله‌های کوه خضر هزینه شده است.

وی ادامه داد: هرچند اقداماتی در خصوص ساخت سرویس بهداشتی و طراحی حسینیه بزرگی به مساحت هزار و ۲۰۰ متر مربع در فاصله ۵۰ متری مقبره این شهیدان انجام شده اما در جلسه کمیته فنی مقرر شد در ادامه که با توجه به استحکام کم دیواره پایین بوستان و دیواره مجاور حسینیه و مقبره شهدای گمنام مقاوم سازی و ساخت کانال آب از سوی شهرداری منطقه انجام شود.

سبحانی‌ثابت خاطرنشان کرد: در آخرین جلسه کمیته فنی مقرر شد بودجه و اعتبار بوستان شهدای گمنام صرفاً در راستای احیای بوستان هزینه شود و اگر قرار است برای راه پله‌ها و مسجد و قسمت‌های دیگر هزینه شود یا از ردیف‌های جداگانه انجام شود تا روند احیا و راه اندازی این بوستان سرعت گیرد.

وی اضافه کرد: اعتقاد داریم شرایط فعلی این بوستان مناسب نیست و باید برای این شهدا حرمی ساخته شود که در محدوده آن بتوان حریم قائل شد تا افراد حاضر و زائرین، حریم را رعایت کرده و به خود اجازه ندهند که هر رفتار نامتعارفی را در آن مکان انجام دهند.

کد خبر 429211

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهدای گمنام شورای شهر قم نوسازی و بهسازی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بوستان شهدای گمنام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۱۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند تک برگی تمام اراضی ملی در محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد

رئیس اداره راه و شهرسازی زهک گفت: سند تک برگی تمام اراضی ملی در حریم و محدوده این شهرستان به نام سازمان ملی زمین و مسکن اخذ شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان، مرتضی باغبانی اظهار کرد: در حال حاضر کل وسعت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن در شهرستان زهک (محدوده و حریم شهر) بیش از ۲۸۴ هکتار است که سند این اراضی در راستای افق شهرسازی آینده این منطقه و بر اساس ماده ۹ قانون جامع حدنگار به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن به نام دولت صادر شده است.

وی افزود: تثبیت مالکیت اراضی، کاهش دعاوی قضائی و تأمین زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن از مهم‌ترین اهداف و مزایای اجرای قانون حدنگاری یا کاداستر اراضی ملی و دولتی است.

رئیس اداره راه و شهرسازی زهک خاطرنشان کرد: افزایش ضریب حفاظتی، کاهش عوامل تخریب و جلوگیری از تجاوز و تعدی به اراضی ملی، دسترسی آسان به اطلاعات مالکیت دولت و همه مالکان املاک از نظر محل و موقعیت آن، به‌روزرسانی اطلاعات نقشه‌ها و کاهش اختلافات حقوقی مردم از دیگر مزایای اجرای قانون حدنگاری یا کاداستر است.

کد خبر 751042

دیگر خبرها

  • اهتزار پرچم متبرک حرم مطهر رضوی در جوار شهدای گمنام بام ایران
  • تصویب طرح پهنه‌بندی حریم شهر مشهد برای نخستین‌بار
  • زوج تایبادی مراسم عقد خود را در مزار شهدای گمنام برپا کردند
  • سند تک برگی تمام اراضی ملی در محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد
  • مراسم تشییع شهدای گمنام در نیروی زمینی ارتش در تهران
  • افزایش لوکس نوری در بوستان‌های منطقه ۷ اصفهان
  • ویدیو/ بدرقه شهدای گمنام در رفسنجان و اصفهان
  • برگزاری یادواره شهدای گمنام شهرستان چاراویماق
  • مردم از تردد و توقف در حریم رودخانه‌ها خودداری کنند
  • شهروندان از تردد و توقف در حریم رودخانه ها خودداری کنند