Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا رییسی درباره احتمال بازگشت تعطیلی‌ها و محدودیت‌ها در شرایطی که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کشور رو به افزایش است، بیان کرد: بیماری ناشی از ویروس کرونا نه درمان مشخص و نه واکسن دارد و در نتیجه راهی به جز رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر این رعایت‌ها انجام نشود، افراد زیادی بیمار شده و بیمارستان‌ها پر از بیمار می‌شود. این موضوع در جهان هم تجربه شده است.

وی ادامه داد: بسیاری از موفقیت‌هایی را که تاکنون در مورد کنترل کرونا کسب کردیم، مدیون مردم هستیم. در تاریخ کشور سابقه نداشته که اماکن مقدس و مساجد را تعطیل کنیم یا مردم روز سیزده به در از منازل خود بیرون نروند. سوال مهم این است که تا چه زمانی می‌توان همه کسب و کارها و مسائل روحی و معنوی و مذهبی را تعطیل کرد؟ از طرفی نمی‌توان این مراکز را برای همیشه تعطیل کرد و از طرفی وقتی بازگشایی‌ها انجام می‌شود، احتمال انتقال ویروس بالاتر می‌رود. در نتیجه تنها راه حل در این شرایط، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک است.

استان بدون کرونا نداریم؛ فقط یک شهر سبز است |‌ فاجعه در استان تهران؛ محدودیت‌ها برمی‌گردند؟

معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: آمار کشوری رعایت پروتکل‌ها که حدود ۷۸ درصد بود، در حال حاضر به ۲۳ درصد و در تهران از ۶۲ درصد به ۱۱ درصد رسیده است. عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی باعث انتقال ویروس می‌شود. شاید نگرانی ما در مورد جوانان کمتر باشد، اما مشکل و نگرانی اصلی ما، ارتباط جوانان با سالمندان در منازل است.

وی درباره علت کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیان کرد: در حال حاضر از عادی سازی شرایط بیشتر از ویروس کرونا می‌ترسیم. این عادی سازی کرونا است که مشکل ایجاد می‌کند و افراد در جمع‌ها حاضر می‌شوند یا مجالس عروسی برگزار می‌کنند.

رییسی گفت: تاکنون ۲۹۰ هزار واحد صنفی متخلف که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده‌اند، پلمب کردیم. البته این کافی نیست و یک طرف موضوع، مردم هستند که اگر پروتکل‌ها را رعایت نکنند، همین مشکل وجود دارد و باز باید برخی مراکز و اماکن تعطیل شوند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: اصلا علاقه‌ای به تعطیلی یا بازگشت محدودیت نداریم، اما اگر شیوع بیماری افزایش پیدا کند، مجبور به این کار هستیم.

کد خبر 522684 برچسب‌ها وزارت بهداشت و درمان كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت بهداشت و درمان كرونا در ايران رعایت پروتکل های بهداشتی رعایت پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۲۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمن میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علی رمضانی قائم مقام و سخنگوی سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در صفحه اجتماعی خود نوشت؛
«علیرغم تلاش جامعه فرهنگی هند، نظر به ادامه محدودیت حضور اتباع این کشور در ایران پس از عملیات وعده صادق و اتمام فرصت رفع محدودیت بعد از دیدار اخیر سفیر هند، حضور این کشور منتفی شد و یمن مهمان ویژه سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود.»

سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • کاهش سرقت در اردبیل
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • کاهش قیمت دلار و سکه در بازار تهران/ ارتباط شبه سوئیفت با ۱۰ کشور/ افت قیمت تارا، رانا و پژو ۲۰۷
  • یمن میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • کاهش ۸۶ میلیمتری بارش‌ها در تهران
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آخرین آمار تصادفات منجر به فوت در سال گذشته
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد