Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتاب «عزت شیعه» شامل 10 گفتگو با یاران و همکاران لبنانی امام موسی صدر در قالب جدید وارد بازار نشر می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، دفتر اول کتاب «عزت شیعه» از مجموعه روایت صدر شامل 10 گفتگو با یاران و همکاران لبنانی امام موسی صدر است که چاپ جدید آن با همکاری نشر راز نی وارد بازار نشر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کتاب اولین بار در سال ۱۳۷۷ به کوشش مولفان مجموعه، محسن کمالیان و علی اکبر رنجبر کرمانی به چاپ رسید که با گذشت چند سال از اتمام نسخه‌های چاپ دوم آن، با صفحه بندی جدید درحال تجدید چاپ است.

چاپ جدید دفتر اول کتاب «عزت شیعه» با صفحه‌بندی و نمایه‌سازی دوباره به شکل موضوعی برای محققان و پژوهشگران در ۳۵۲ صفحه به همت انتشارات موسسه امام موسی صدر و با همکاری نشر راز نی در دسترس علاقه‌مندان به حوزه تاریخ شفاهی قرار خواهد گرفت.

دفتر اول «عزت شیعه» شامل 10 گفتگو با یاران امام صدر در لبنان است. چکیده‌ای از گاهشمار زندگی امام صدر، سخن اول، سخن آخر، مجموعه تصاویر و نمایه از دیگر مطالب این کتاب است. یادداشتی از علی‌اکبر رنجبر کرمانی از سفرش به لبنان در سال ۱۳۷۵ و وصیت‌نامه دکتر چمران خطاب به امام صدر نیز دو مطلبی است که در پیوست کتاب آمده است.

این کتاب می‌تواند مورد توجه علاقه‌مندان به تاریخچه و فعالیت‌های حرکت‌المحرومین و جنبش امل نیز باشد. به نوشته دکتر کمالیان در مقدمه کتاب، افرادی برای گفت‌وگو انتخاب شده‌اند که در تأسیس این نهادها همکاری نزدیک و مؤثری داشته‌ و هنوز هم نشانه‌هایی‌ از آن صفا، اخلاص و روحیه بسیجی زمان امام صدر را در خود حفظ کرده‌اند.

اسامی و عناوین افرادی که گفتگوهای آنها در دفتر اول کتاب «عزت شیعه» منتشر شده به شرح زیر است:

استاد سید حسین موسوی (ابوهشام)، عضو بخش تشکیلات حرکت امل در زمان امام صدر، رهبر امل اسلامی و عضو شورای رهبری حزب الله.

استاد زکریا حمزه (ابویحیی)، عضو بخش تشکیلات و مسئول امور نظامی حرکت امل در زمان امام صدر و رهبر فعلی مقاومت مؤمنه.

استاد سید ابوالفضل موسوی (ابوالفضل عباس یا کاسترو)، از فرماندهان عملیاتی حرکت امل در زمان امام صدر و از اعضای کنونی حزب الله.

استاد یوسف حسین (ابوذر عاملی)، معاون دکتر چمران در بخش تشکیلات حرکت امل و مؤسسۀ صنعتی جبل‌عامل و از فضلای امروز حوزه قم.

حجت الاسلام شیخ نعیم قاسم، عضو دفتر فرهنگی حرکت در زمان امام صدر و قائم مقام فعلی دبیرکل حزب الله.

حجت‌الاسلام شیخ ادیب حیدر، عضو دفتر فرهنگی حرکت امل در زمان امام صدر و از رهبران کنونی مقاومت مؤمنه.

حجت الاسلام شیخ مصطفی مصری، رئی سدفتر دکتر چمران در بخش تشکیلات حرکت امل و مؤسسۀ صنعتی جبل عامل و از فضلای امروز حوزه قم.

استاد سید علی حسین(ابومصطفی)، ازافسران حامی امام صدر درارتش لبنان و از اعضای فعلی حزب الله.

استاد نجیب سید علی خلف، عضو بخش تشکیلات حرکت امل در زمان امام صدر.

استاد حسین حجازی (ابوعلی)، راننده امام صدر.

محورهای گفت‌وگو در این کتاب نیز براساس نوع ارتباط این افراد با امام صدر تنظیم شده و مهم ترین محورها عبارت‌اند از:
نقش امام صدر در بیداری شیعیان، احیاء حرکت اسلامی و تأسیس مقاومت لبنانی؛ مواضع امام صدر دربارۀ مسائل مهم خاورمیانه، ازجمله بحران فلسطین، جنگ داخلی و بحران جنوب لبنان؛ رابطۀ امام صدر با انقلاب اسلامی ایران و قضیه ربودن امام صدر.

انتهای پیام/4028/

منبع: آنا

کلیدواژه: امام موسی صدر زمان امام صدر گفتگو با یاران امام موسی صدر امام صدر عزت شیعه حزب الله دفتر اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۲۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسامی اساتید نمونه کشوری منتشر شد/معرفی جوان ترین و پیرترین استاد

به گزارش خبرنگار مهر، سی و یکمین مراسم تجلیل از اعضای هیات علمی نمونه کشوری صبح امروز با حضور محمد علی علی زلفی گل، برخی از معاونان این وزارتخانه و تعدادی از روسای دانشگاه ها در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران برگزار شد.

حسن زمانیان رییس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران در این مراسم با تبریک روز معلم گفت: عملیات وعده صادق غزوه خیبر دیگر بود و پیروزی بزرگ دیگر برای رزمندگان اسلام. زوایای پیدا و پنهان این عملیات باید توسط اندیشکده ها تحلیل شود.

وی با اشاره به مراسم استاد نمونه کشوری گفت: به این مراسم از سه جنبه توجه شده است اول رشد فزاینده این اساتید طی سال های گذشته است. از ۱۰ استاد به ۶۰ الی ۷۰ استاد رسیده ایم و میزان تعداد گروه و جایزه ها هم افزایش یافته است. همچنین به اساتید نمونه کشوری که با همکاری اساتید این سازمان در محورهای پژوهشی سازمان پروپوزال داشته باشد یک میلیارد تومان گرفت تعلق می‌گیرد.

رییس سازمان پژوهش های علمی صنعتی افزود: ما آینده پژوهشی دنیا را تا سال ۲۰۵۰ بررسی کردیم مسائل پژوهشی که مطرح است شامل میکرو الکترونیک، کوانتوم، هوش مصنوعی، امنیت غذایی، سوخت پاک هیدروژن و موارد دیگر است که سازمان پژوهش ها روی آن‌ها کار می کند.

وی افزود: هر استاد نمونه کشوری که در این زمینه ها پروپوزال داشته و با همکاری اساتید سازمان روی آن کار کند و این طرح را پیش ببرد تا یک میلیارد تومان گرنت به آن اختصاص می یابد.

کد خبر 6092762

دیگر خبرها

  • عوامل کشتار نمازگزاران در هرات شناسایی و مجازات شوند
  • جرم انتشار عکس جعلی وایرال شده از ترانه علیدوستی و پدرش چیست؟
  • اسامی اساتید نمونه کشوری منتشر شد/معرفی جوان ترین و پیرترین استاد
  • سفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کرد
  • اخبار جعلی از سر و کول هنرمندان بالا می‌رود
  • نور محبوسی که خاموش نشد
  • مرقد هانی بن عروه از یاران خاص امام علی(ع) مسجد کوفه
  • رسالت معلمان ارتقای علمی و معنوی دانش آموزان است
  • چاپ دوم کتاب «ترجیع‌بند در شعر نو» منتشر شد
  • جدیدترین شماره مجله «خیمه» منتشر شد