Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@13:44:17 GMT

رهایی ۲ زندانی محکوم به قصاص از چوبه دار در هرمزگان

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۲۲۴۶۲

رهایی ۲ زندانی محکوم به قصاص از چوبه دار در هرمزگان

ایسنا/هرمزگان رییس کل دادگستری استان هرمزگان از رهایی ۲ زندانی محکوم به قصاص از چوبه دار خبر داد.

علی صالحی با اعلام این خبر افزود: ۲ نفر از زندانیان محکوم به قصاص در میناب با میانجیگری مسئولین قضایی، لحظاتی پیش از اجرای حکم از چوبه دار رهایی یافتند.

وی بیان کرد: ۲ نفر از زندانیان محکوم به قصاص نفس در شهرستان میناب با میانجیگری مسئولین قضایی و جلب رضایت اولیای دم، از چوبه دار رهایی یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری هرمزگان اضافه کرد: این احکام قرار بود در زندان میناب اجرا شود و خانواده مقتولین تا آخرین لحظات بر آن اصرار داشتند که با تلاش مسئولان قضایی استان و با استناد به عفو و رأفت اسلامی خوشبختانه رضایت خود را در پای چوبه دار اعلام کردند.

وی ادامه داد: این محکومان به جرم قتل عمد از سال ۸۹ و ۹۵ در زندان میناب منتظر اجرای حکم قصاص بودند، اما سرانجام با تلاش مسئولان قضایی و شورا‌های حل اختلاف و همچنین میانجیگری معتمدین محلی، اولیای دم رضایت خود را لحظاتی پیش از اجرای حکم اعلام نمودند و این محکومین از قصاص نفس رهایی یافتند.

صالحی همچنین گذشت این دو خانواده را اقدامی درخور تحسین و موجب خشنودی خداوند متعال و در تأسی از سیره معصومین (ع) برشمرد و از تلاش و کوشش مسئولین قضایی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میناب، شورای حل اختلاف زندان و همچنین معتمدین و ریش سفیدان محلی این شهرستان در برقراری صلح و سازش قدردانی کرد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری هرمزگان، وی با اشاره به تأکیدات و نگاه ویژه ریاست محترم قوه قضاییه مبنی بر لزوم بسط و گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه از عموم مردم خواست تا در کنار دستگاه قضایی در ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش در سطح جامعه همکاری و تعامل داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی رهایی از چوبه دار محکوم به قصاص چوبه دار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۲۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در جریان سفر اژه‌ای به هرمزگان

به گزارش خبرگزاری مهر، کاظم غریب آبادی اظهار داشت: در جریان سفر رئیس قوه قضائیه به استان هرمزگان، ۲۸ تبعه پاکستان که به جرم ورود غیرقانونی و صید غیرمجاز در زندان به سر می‌بردند، با استفاده از رأفت اسلامی و با تعلیق بخشی از مجازات حبس آنان، آزاد و به کشور خود بازگردانده می‌شوند.

وی افزود: در چارچوب توافقات به عمل آمده با پاکستان، برخی اتباع ایرانی زندانی در این کشور نیز آزاد خواهند شد و این فرایند میان دو کشور تا تعیین تکلیف تمامی افراد بازداشتی در ایران و پاکستان، ادامه خواهد داشت.

کد خبر 6095301

دیگر خبرها

  • جوان اهل گرمی از چوبه دار در تهران نجات یافت
  • معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه: ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند
  • ۲۸ زندانی پاکستانی در سفر اژه‌ای به هرمزگان آزاد می‌شوند
  • آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در جریان سفر اژه‌ای به هرمزگان
  • خودروهای توقیفی تعیین تکلیف شود
  • نجات جوان اهل گرمی اردبیل از چوبه دار
  • ۱۲ طرح با حضور رئیس سازمان زندان‌ها در هرمزگان به بهره‌برداری رسید
  • ۱۲ طرح عمرانی و صنعتی زندان‌های هرمزگان به بهره‌برداری رسید
  • نجات جوان اهل گرمی از چوبه دار در تهران
  • رئیس سازمان زندان‌ها از زندان میناب بازدید کرد