Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@04:51:07 GMT

ویدئویی کمتر دیده شده از قبرستان بقیع

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۲۲۸۵۳

ویدئویی کمتر دیده شده از قبرستان بقیع

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، کمتر شیعه اهل بیت است که نام قبرستان بقیع را نشنیده باشد. این قبرستان، مهم‌ترین قبرستان در جهان اسلام است که بخش مهمی از تاریخ اسلام را در خود جای داده است. بقیع تنها یک گورستان نیست، بلکه گنجینه تاریخ اسلام است. قبور چهار امام معصوم شیعیان و نیز قبور همسران، دختران، برخی از فرزندان، اصحاب، تابعین و عمه‌های پیامبر خدا (ص) و نزدیک به ۱۰ هزار نفر از شخصیت‌های نامدار تاریخ اسلام در آنجا واقع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

#صادق_آل_محمد ؛ یه مدینه یه بقیعه یه امامی که حرم نداره

بقیع با این همه عظمت، در عین‌ حال غریب و مظلوم است. هر زائری که به مدینه می‌رود، با اولین نگاهش به این گورستان، از شدت حزن و اندوه، اشک از دیدگانش سرازیر و بی‌اختیار سر به دیوار گذارده و بر مظلومیت اهل‌بیت پیامبر (ص) اندوهگین می‌شود. در حالی که در همه جای جهان، کشور‌ها از افتخارات ملی خود تجلیل و تمجید می‌کنند و حتی برای سربازان گمنامشان، سنگ نشان و یادبود درست می‌کنند، اما در بقیع حتی از گذاردن سنگی معمولی بر روی قبور دریغ می‌شود.

به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت امام ششم شیعیان جهان، امام جعفر صادق (ع) که قبر مبارک ایشان نیز در بقیع واقع شده است در این مطلب ویدئویی از این قبرستان تاریخی اسلام را مشاهده خواهید کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بقیع امامان شیعه امامان معصوم قبرستان بقیع جعفرصادق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۲۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش دشمنان برای دین زدایی در جهان اسلام

شیخ احــمد آرول، مدرس علوم قرآنی در مدرسه قرآن حمزه(ع) در شهر آدیس آبابا کشور اتیوپی در گفتگو با خبرگزاری تقریب هدف کشورهای غربی را برای حذف معنویت گرایی در جهان اسلام و منطقه خاورمیانه مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: همه اهداف و نقشه های کنونی غرب در روند محو و نابودی موج معنویت خواهی و گرایش به ارزش های الهی و پیشی گرفتن از تمدن جاری است. در این راستا دشمنان سعی دارند در نظام باورها و گفتارها و کارکردهای جوامع اسلامی تغییر ایجاد کنند و دین مبین اسلام را منزوی سازند.

شیخ احــمد آرول با بیان اینکه تلاش برای دولت سازی و ملت سازی و ایجاد تفرقه های مذهبی در همین راستا بوده است، ادامه داد: نتایج اجرای این طرح ها در منطقه خاورمیانه در بروز جنگ های نظامی و تنش های دینی و اعتقادی دیده شده است. بنابراین کشورهای مسلمان باید با علم به این واقعیات و تلاشی که برای دگرگونی در منطقه صورت می گیرد، متناسب با توصیه های دین اسلام پیش روند و رویکرد خود را براساس یک الگوی متناسب با ارزش‌ها و هنجارهای بومی انجام دهند.

وی همچنین گفت: دشمنان جهان اسلام برای ایجاد تغییر در الگوی مناسبات خاورمیانه و حوزه کشورهای مسلمان تلاش کرده اند  ابتدا با راهبرد نرم افزاری خاورمیانه اسلامی را مهار کنند و با تمرکز فعالیت های خود برای محدود کردن حوزه بازیگران بزرگ، مانع از به ثمر رسیدن تمامی اقدامات اسلامی شوند و مانع از شکل گیری خاورمیانه اسلامی گردند.

شیخ احــمد آرول ادامه داد: موفقیت در صحنه فلسطین، این توانایی را به نظام کشورهای خارج از منطقه می بخشید تا زمینه را برای اشغال رسمی سرزمین فلسطین فراهم کنند و ساختار مورد نظر خود را درونی سازند. غرب حتی در این مسیر گروههای تروریستی را تقویت کردند و انها را در کشورهای مسلمان برای ایجاد تنش افروزی فعال کردند.

او تصریح کرد: طرح عادی کردن حضور اسرائیل در منطقه و در دست گرفتن سرنوشت سیاسی منطقه هدف غایی کشورهای فرامنطقه است که منافع همه کشورهای مسلمان را به خطر می اندازد. دشمنان با این طرح به دنبال بی اثر کردن نقش و اثرات دین از چارچوب روند تحولات منطقه هستند و امیدوارند که با دین زدایی منطقه نگاه مسلمانان به موضوع اسرائیل تغییر کند.
 

دیگر خبرها

  • تلاش دشمنان برای دین زدایی در جهان اسلام
  • چرا کشوری مثل مصر سریال "حشاشین" را ساخت؟
  • چرا کشوری مثل مصر سریال حشاشین را ساخت؟
  • شهادت امام جعفر صادق (ع) ۱۴۰۳ + عکس، متن و پیام تسلیت
  • دین سینما به امام صادق‌(ع) چه زمانی ادا می‌شود؟
  • آنچه درباره امام صادق‌(ع) کمتر شنیده‌اید
  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • «قبرستان نو» با حفظ حرمت تمام قبور بهسازی می‌شود / هیچ تخریبی در کار نیست
  • تصاویری کمتر دیده شده از مراحل آماده‌سازی عملیات وعده صادق (فیلم)
  • تصاویری کمتر دیده شده از مراحل آماده‌سازی عملیات وعده صادق