Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-04@09:00:50 GMT

طراحی سایت بدون کدنویسی آیا امکان پذیر است؟

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۲۳۱۴۷

طراحی سایت بدون کدنویسی آیا امکان پذیر است؟

اگر شما از علاقه مندان طراحی وب سایت هستید پیشنهاد میکنیم این مقاله را با ما دنبال کنید. در مطلب زیر به صورت مرحله به مرحله نحوه انجام این کار را شرح داده ایم.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، امروزه به لطف تکنولوژی‌های طراحی وب سایت ، صفحات وب زیبایی خیره‌ کننده‌ای دارند و کاربران می‌تواند به راحتی با آن‌ها به تعامل بپردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر شما از علاقه مندان طراحی وب سایت هستید پیشنهاد میکنیم این مقاله را با ما دنبال کنید. در مطلب زیر به صورت مرحله به مرحله نحوه انجام این کار را شرح داده ایم.

طراحی سایت و وب سایت کاملا بهینه و حرفه ای طبق جدیدترین فن آوریهای روز دنیا و با پشتیبانی کاملا حرفه ای وب سایت شما در کمترین زمان ممکن . تقریبا با گذشت بیش از 25 سال از عمر طراحی و بوجود آمدن صفحات وب، دنیای طراحی وب و برنامه نویسی های تحت وب بسیار پیچیده تر و تخصصی تر از قبل گشته است.

با انجام طراحی توسط یک متخصص در این حوزه، میتوان به صورت سریع غیر قابل تصور دنیای کسب و کار کوچکی را به یک غول تجاری تبدیل کرد. کم نبوده اند شرکت های اینترنتی که از یک جای کوچک در یک شهر کوچک مانند طراحی سایت در تبریز تجارت گستر در یک کشور شروع به فعالیت کرده اند و در حال حاضر یک شرکت چند ملیتی با دفاتر تجاری بزرگ هستند.

طراحی سایت نوعی علم معماری، هنر ، برنامه نویسی و تلفیقی از ذوق و سلیقه است

امروزه کمتر کسی است که لزوم داشتن خانه مخصوص خود در دهکده جهانی را کم اهمیت بداند. ساخت این خانه میتواند مستحکم یا نا استوار انجام گیرد. چنانچه از متخصصان این حوزه استفاده نشود این خانه عمر طولانی نخواهد داشت.همچنین برای آموزش طراحی سایت مقالات را دنبال کنید و به اشتراک بگذارید. اعتبار کدهای HTML ،CSS و JAVASCRIPT کد نادرست نوشته شده می تواند مشکلات زیادی را برای عملکرد وب سایت ایجاد کند. بنابراین، این اولین مواردی بود که برای دستیابی به یک دسته نیاز داشتیم.

از آنجا که HTML ، CSS و JavaScript ستون فقرات وب را تشکیل می دهند ، استانداردهای دقیقی در رابطه با نحوه نگارش و زمان استفاده آنها وجود دارد. علاوه بر این ، با تغییر این زبانها در واژگان وب مانند HTML5 و CSS3 استانداردهای لازم برای آنها ایجاد می شود. با استاندارد سازی برنامه نویسی، ما این امکان را برای همه برنامه نویسان و طراحان فراهم می کنیم که به یک زبان صحبت کنند، و برای هر مرورگر وب یا نرم افزاری آنها را درک کند.

بسیاری از افراد و صاحبان تجارت های مختلف و یا کمپانی های بزرگ، زمانی که تصمیم می گیرند برای تجارت خود یک وب سایت ایجاد کنند با این مشکل مواجه می شوند که چگونه یک شخص یا شرکت معتبر برای طراحی وب سایت خود بیابند و چگونه کسی را انتخاب کنند که مسئولیت پذیر باشد و کار باکیفیت و مناسبی را به آنها ارائه نماید؟؟

انتخاب دامنه (domain)
یکی از مهم ترین بخش های راه اندازی سایت داشتن دامنه (domain) یا همان نامی هست که شما برای وب سایت خود در نظر میگیرید . این نام میتواند معرف و نشان دهنده نوع فعالیت شما باشد پس باید در انتخاب آن دقت کنید همچنین سعی کنید از نامی کوتاه استفاده کنید تا کاربران بتوانند آن را بهتر به خاطر بسپارند همچنین رتبه بهتری در seo کسب کنید . برای تهیه‌ی دامنه باید به صورت سالیانه مبلغی را پرداخت کنید. هزینه این کار با توجه به پسوند انتخابی متفاوت است برای مثال اگر از دامنه ایی با پسوند ir استفاده کنید مبلغ کمتری نسبت به پسوند com پرداخت خواهید کرد.

انتخاب هاست (host)
هاست (host) در لغت به معنی میزبان است ولی در دنیای اینترنت و به صورت کاربردی فضایی است که در آن میتوانید اطلاعات و فایل های خود را آپلود و نگهداری کنید. این به این معنی است که سایت در هاست بارگذاری می‌شود همچنین می توانید فضای هاست خود را با توجه به نوع وب سایت و نیاز خود افزایش یا کاهش دهید.

هاست هم مانند دامنه باید به صورت سالانه تمدید شود در غیر این صورت دسترسی شما ازهاست قطع شده و کاربران قادر به مشاهده سایت نخواهند بود.

طراحی و کد نویسی اختصاصی سایت

معمولا سایت ها از دو قسمت تشکیل شده اند:

یک: بخشی از وب سایت که توسط کاربران قابل مشاهده است و مرور گر اینترنت آنرا نمایش می دهد (front end)

دو: بخشی که مربوط پردازش های سرور است (back end)
قسمت ظاهری وب سایت یا همان front end با استفاده از زبان برنامه نویسی HTML طراحی می شود این زبان برنامه نویسی در واقع مانند چهار چوب یک وب سایت عمل میکند که برای یادگیری آن لازم است زمانی را صرف کنید.

اگرچه HTML بسیار مفید است اما به تنهایی نمی تواند ظاهری زیبا به سایت ببخشد . برای زیبا سازی وب سایت میتوانیم از تکنولوژی CSS استفاده کنیم .

با این سطح از دانش شما می توانید صفحات خوبی را طراحی و شخصی سازی کنید ولی اگر دوست دارید امکانات بیشتری مانند انیمیشن ،ساعت یا تاریخ به سایت خود اضافه کنید لازم است تا کار با java script را یاد بگیرید.

حال برای ایجاد بک ‌اند (back end ) وب سایت باید به سراغ انتخاب یک زبان برنامه‌نویسی برویم .
یکی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی تحت وب PHP نام دارد، تا به امروز بیش از ۸۰ درصد وب سایت‌های جهان با استفاده از زبان برنامه‌نویسی پی ‌اچ‌ پی ایجاد شده‌ اند، از معروف‌ ترین آن‌ها می‌توان به فیس‌ بوک و ویکی ‌پدیا اشاره کرد.

البته زبان‌های بسیار زیادی برای برنامه ‌نویسی قسمت بک ‌اند یک وب سایت وجود دارد، به عنوان مثال ASP , Python , Node JS , Java و… که در صورت تمایل می‌توانید از آن‌ها نیز استفاده کنید.

با استفاده از زبان‌های برنامه ‌نویسی بخش‌های داینامیک سایت را ایجاد می‌کنیم، حال احتیاج داریم تا اطلاعات وارد شده در وب سایت را به گونه ‌ای ذخیره کنیم که در آینده به آن‌ها دسترسی داشته باشیم، برای این امر علاوه بر زبان برنامه ‌نویسی باید یک پایگاه‌ داده (Database) نیز برای سایت خود ایجاد کنیم.

انتخاب database
یکی از محبوب‌ترین دیتابیس‌های مورد استفاده در دنیا که به خوبی نیز با زبان PHP سازگار است MySQL نام دارد، از آنجایی که این دیتابیس به صورت رایگان عرضه‌ شده و به شدت محبوب است توصیه می‌کنیم در پروژه‌ی خود از آن استفاده کنید.

طراحی و کدنویسی اختصاصی وب سایت واقعا زمان بر وهزینه بر است و ممکن است به دلیل هزینه های بالا از ادامه مسیر منصرف شوید . طراحی و کدنویسی اختصاصی وب سایت را زمانی باید انجام دهید که پلتفرم های سایت ساز نمی توانند نیازهای شما را برطرف کنند، اگر بخواهیم مثالی از این نوع وب سایت ها بزنیم، می توان سایت های تخصصی در زمینه های آماری و تحلیلی یا وب سایت هایی که بر اساس نوع فعالیت های یک شرکت باید نسخه اختصاصی نرم افزار به صورت آنلاین اجرا شود تا در دسترس مشتریان یا کارمندان قرار بگیرند، را نام برد.

سئو (SEO) چیست؟
کلمه‌ی SEO مخفف عبارت Search Engine Optimizatio به معنای بهینه‌ سازی سایت برای موتورهای جستجو است، همه‌ی ما برای یافتن عبارات مورد نظر خود از موتورهای جستجویی مانند گوگل یا بینگ استفاده می‌کنیم، شما باید بدانید که موتورهای جستجو تنها یک ربات هستند نه یک انسان، بنابراین باید با استفاده از اصول خاصی محتوای وب سایتمان را برای آن‌ها قابل فهم کنیم و سعی کنیم با استفاده از تکنیک‌های مختلف در صدر نتایج جستجو قرار بگیریم.

شما به عنوان طراح و برنامه ‌نویس یک وب سایت باید به گونه‌ ای از تگ‌های HTML و سایر موارد استفاده کنید که محتوای سایت برای موتورهای جستجو قابل فهم باشد.

استفاده از سیستم های سایت ساز
پلتفرم های سایت ساز به شما کمک می کنند با هر سطح اطلاعات و دانشی که دارید، در کمترین زمان ممکن و با صرف کمترین هزینه، سایت یا فروشگاه اینترنتی دلخواهتان را راه اندازی کنید. امروزه صد ها پلتفرم سایت ساز تولید شده اند که با استفاده از آنها به راحتی میتوانید نیاز های خود را در زمینه ساخت صفحه برطرف کنید .

بعضی از این پلتفرم ها عبارت اند از:
1. وردپرس(Wordpress)
2. جوملا (Joomla)
3. دروپال(Drupal)
4. اوپن کارت(open cart)
5. ویکس(wix)

طراحی سایت با وردپرس

ورد پرس یکی از رایج ترین پلتفرم های طراحی است .

به زبان ساده ورد پرس یک سیستم مدیریت محتوا (Content Management System) رایگان و متن ‌باز است که به راحتی توسط هر کسی قابل استفاده و شخصی‌سازی می‌باشد، به لطف وجود هزاران قالب و افزونه ‌ای که برای این سیستم ایجاد شده ‌است شما تقریبا می‌توانید هر نوع سایتی را به دلخواه خود طراحی و مدیریت کنید، آن هم بدون نیاز به کدنویسی و طراحی اختصاصی.

هرچند اگر بخواهید ویژگی خاصی در سایت خود داشته باشید یا امکان خاصی را به سایتتان اضافه کنید که به صورت پیشفرض در وردپرس یافت نشود باید هزینه کرده و از یک متخصص بخواهید این بخش را به سایت شما اضافه کند (یا خودتان برنامه‌نویسی کنید).

همانطور که اشاره کردیم تقریبا هر نوع سایتی را می‌توانید با وردپرس ایجاد کنید، ضمن اینکه این CMS از سئوی قابل قبولی برخوردار بوده و همچنین به کمک پلاگین‌هایی که برای اینکار دارد می‌توان به قدرت آن نیز افزود، هرچند این سیستم بسیار قدرتمند و انعطاف ‌پذیر است اما در شرایط خاص و برای راه ‌اندازی سایت‌های خاص که قابلیت‌های و امکانات کاملا اختصاصی دارند معمولا استفاده از وردپرس توصیه نمی‌شود و بهتر است طراحی و پیاده‌سازی سایت از ۰ تا ۱۰۰ به صورت اختصاصی و همان طور که قبلا اشاره کردیم برنامه‌ نویسی شود.

انتهای پیام/

 

منبع: آنا

کلیدواژه: کدنویسی طراحی سایت زبان برنامه نویسی موتورهای جستجو طراحی وب سایت استفاده کنید طراحی سایت یک وب سایت پلتفرم ها سایت خود سایت ساز سایت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۳۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ تا هفته آینده

مشاور معاون امور رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ الکترونیک تا هفته آینده خبر داد.

به گزارش ایسنا، سیدرضا یحیوی، در این باره اظهار کرد: برای نحوه اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در مرحله جدید تصمیم‌گیری در سطح دولت صورت خواهد گرفت. در این راستا وزارت رفاه مدل‌هایی طراحی و پیشنهاد می‌دهد که تا هفته آینده در خصوص نحوه اجرای مرحله جدید اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی افزود: بنا براین است که تا زمان پایان مرحله اجرای فجرانه، در خصوص اجرای مرحله جدید طرح تصمیم‌گیری و اطلاع‌رسانی صورت گیرد؛ چراکه با راه‌اندازی شبکه ملی اعتبار طرح حمایتی تداوم دارد و قطع نمی‌شود.

مشاور معاون امور رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: سیاست دولت حمایت مضاعف از جامعه است که این موضوع در دستور کار است و در حال انجام برنامه‌ریزی‌های جدیدی هستیم که یا طرح فجرانه اجرا خواهد شد و یا مدل جدیدی طراحی می‌کنیم که مردم بتوانند از مزایای آن استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ تا هفته آینده
  • اتمام پروژه‌های نهضت ملی مسکن تنها با مشارکت‌های مردمی امکان‌پذیر است
  • مسابقات برنامه‌نویسی و رباتیک کودکان و نوجوانان در دانشگاه شریف
  • خرید بلیط اتوبوس از این به بعد با کدملی امکان پذیر است!
  • امکان تماس تصویری بدون اینترنت (ViLTE) فراهم شد (جزئیات)
  • هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان و نوجوانان
  • زبان برنامه نویسی پایتون چیست و چگونه می‌توان آن را یاد گرفت؟
  • مدیریت مصرف با روش‌های هوشمند امکان‌پذیر است
  • اتریوم و کاردانو چه تفاوتی دارند؟
  • امکان نام‌نویسی غیرحضوری بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران