Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@09:25:49 GMT

کنایه حسام‌الدین آشنا به شورای نگهبان

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۲۳۲۰۶

کنایه حسام‌الدین آشنا به شورای نگهبان

به گزارش جماران؛ حسام الدین آشنا، مشاور رییس جمهور، در کانال تلگرامی خود نوشت: «تمسک به  "عدم احراز صلاحیت" در طول سال های گذشته هزاران نفر را از امکان نمایندگی ملت محروم کرده‌است. چطور حال که نوبت به نزدیکانتان  رسیده است "دشواری احرازِ عدمِ صلاحیت" را بهانه می‌کنید؟ چرا احتیاط نکردید؟ احتیاط شرط عقل و دین و حکمرانی عادلانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مردم به مسئولان اعتماد کرده‌اند تا از حقوق عمومی حراست کنند نه آن‌که چشم بر سوء استفاده اطرافیانشان ببندند.

این شامل حال همه افراد و قوا و نهادهاست.»

اخبار مرتبط روایت یک عضو فراکسیون امید از دلیل رد صلاحیتش پاسخ علی مطهری به درخواست روزنامه کیهان درباره رد صلاحیت خود روایت میرزایی نیکو از جلسه با شورای نگهبان درباره رد صلاحیت خود نامه علی مطهری به آملی لاریجانی در مورد رد صلاحیت‌ها و قانون انتخابات مجلس اطلاعیه شورای نگهبان در مورد ‌‌رد صلاحیت‌ نماینده‌های مجلس درخواست کیهان برای محاکمه نمایندگان رد صلاحیت شده دلیل رد صلاحیت علی مطهری از نگاه اکبر ترکان/ اعتراض به ورود برخی به مجلس یازدهم انتقاد کنایه آمیز علی مطهری از آیت الله جنتی و کدخدایی به دلیل رد صلاحیت‌ها

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا شورای نگهبان حسام الدین آشنا رد صلاحیت عدم صلاحیت سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی علی مطهری رد صلاحیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۳۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی

به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، در این جلسه شهاب اقبال، پژوهشگر پژوهشکده شورای نگهبان، نتایج پژوهش صورت گرفته درباره اصل ۲۲ قانون اساسی که زیرمجموعه فصل حقوق ملت در قانون اساسی به شمار می‌رود را ارائه کرد و ضمن تبیین حقوق مورد بحث این اصل، ارتباط این اصل با سایر اصولی که به این حقوق پرداخته‌اند را تشریح کرد و در ادامه سایر کارشناسان حاضر در جلسه به اظهارنظر درباره مطالب مطرح شده پرداختند.

در این جلسه همچنین دکتر کدخدایی، عضو حقوقدان و رییس پژوهشکده شورای نگهبان، ضمن جمع‌بندی مطالب مطرح شده در جلسه، با اشاره به فضای سیاسی اجتماعی کشور در زمان تصویب قانون اساسی، به ارائه توضیحاتی درباره کلمه حقوق در متن این اصل پرداخت و درباره حصری بودن با عدم حصری بودن مصونیت از تعرض حقوق مطرح شده در متن این اصل نکاتی را مطرح کرد.

گفتنی است شرح مبسوط قانون اساسی از جمله رخدادهای علمی پژوهشکده شورای نگهبان است که در آن پژوهشگران این پژوهشکده ضمن بررسی ابعاد مختلف اصول قانون اساسی، به واکاوی کلیه ظرفیت‌های نهفته در این اصول که می‌تواند باعث اثربخشی، رفع ابهام و ارتقاء نظام حقوق عمومی کشور شود می‌پردازند. تاکنون بیش از ۷۰ اصل قانون اساسی در این سلسله جلسات بررسی شده است که پس از اتمام این فرآیند، در قالب کتاب «شرح قانون اساسی» توسط پژوهشکده شورای نگهبان منتشر خواهد شد و در اختیار جامعه حقوقی کشور قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • موسی غضنفرآبادی: ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب را برطرف کردیم
  • ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب برطرف شد
  • کارگران «مدافعان صف مقدم» در جنگ اقتصادی هستند
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی
  • تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود
  • طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در شورای نگهبان تایید شد
  • تایید طرح استفساریه قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران درشورای نگهبان
  • واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی
  • تایید طرح اصلاح قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی
  • طحان نظیف: طرح استفساریه قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در شورای نگهبان تایید شد