Web Analytics Made Easy - Statcounter

زمان برگزاری چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی جوانان در سال ۲۰۲۱ مشخص شد. ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲ ورزشی رشته های ورزشی نظرات - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کمیته پارالمپیک آسیا اعلام کرد که چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی جوانان در سال 2021 طی روزهای یک تا 10 دسامبر و به میزبانی کشور بحرین برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این برای نخستین بار است که بحرین میزبانی یک رویداد ورزشی بزرگ در حوزه معلولان و با حضور نزدیک به 800 ورزشکار زیر 20 سال را بر عهده می‌گیرد.

قرار است در این بازی‌ها، مسابقاتی در 9 رشته دوومیدانی، بدمینتون، بوچیا، گلبال، پارا وزنه‌برداری، شنا، تنیس روی میز، تکواندو و بسکتبال با ویلچر برگزار شود.

ماجد راشد رئیس کمیته پارالمپیک آسیا در این باره گفت: چشم‌انداز جدید کمیته پارالمپیک آسیا این است که بتواند ورزش معلولان را در آسیا گسترش بدهد. ما خوشحالیم که کمیته پارالمپیک بحرین به میزبانی این رویداد تمایل نشان داد  و از حمایت آنها و دولت بحرین به دلیل حمایت از نسل آینده ورزشکاران پاراآسیایی تشکر می‌کنیم.

تاکنون سه دوره بازی‌های پاراآسیایی جوانان طی سال‌های 2009 در ژاپن، 2013 در مالزی و 2017 در امارات برگزار شده و کشورمان نیز در هر سه دوره حضور داشته است. کاروان اعزامی ایران در سال 2009 موفق به کسب 68 مدال  شامل 26 طلا، 24 نقره و 18 برنز شد و پس از ژاپن در رده دوم ایستاد، در سال 2013 و در کوالالامپور با 27 طلا، 13 نقره و 17 برنز و مجموع 59 مدال باز هم پس از ژاپن به مقام دومی رسید و در سال 2017 نیز با 39 طلا، 44 نقره و 35 برنز و مجموع 118 مدال یکبار دیگر پس از ژاپن به عنوان دومی بسنده کرد.

اسبقیان: انتقال رشته‌های جانبازان و معلولین به فدراسیون‌ها باعث گله‌مندی شد/ برای اولین بار به قولم عمل نکردم، عذرخواهی می‌کنمشوک بزرگ به ورزش معلولان با تداوم یک پروژه شکست خورده/ قولی که اسبقیان داد و عملی نشد

 

انتهای پیام/

R1351/P/S3,33/CT1 واژه های کاربردی مرتبط بازی‌های پارا آسیایی جوانان 2017

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بازی های پارا آسیایی جوانان 2017 بازی های پارا آسیایی جوانان 2017 دوره بازی های پاراآسیایی جوانان کمیته پارالمپیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۳۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستان مطمئن ژاپن را به المپیک برد

به گزارش "ورزش سه"، جام ملت‌های آسیا زیر ۲۳ سال آسیا با تفاوت ۴ ماه از سطح بزرگسالان در دوحه برگزار شد و این بار تیم المپیک ژاپن موفق شد بعد از قهرمانی در سال ۲۰۱۶، این دستاورد را تکرار کنند.

این اتفاق در شرایطی رقم خورد که اصلی‌ترین تفاوت میان این دو ژاپن، خط دفاع و دروازه‌بان این دو تیم بود. به خاطر داریم که خط دفاعی پراشتباه ژاپن همراه با واکنش‌های عجیب دیون سوزوکی، برای آبی پوشان دردسرساز شدند و این تیم در بازی‌های مرحله گروهی ۵ گل و در مرحله حذفی ۳ گل دریافت کرد تا ضعیف‌ترین آمار خود را ثبت کنند.

با این حال شرایط در بازی‌های زیر ۲۳ سال کاملا متفاوت بود. این تیم در گروهی که کره جنوبی، چین و امارات حضور داشتند، تنها یک گل خوردند و در مرحله حذفی هم تنها ۲ گل دریافت کرد.

این تیم اگرچه در بازی مقابل قطر در نخستین مرحله حذفی گرفتار شد و پیروزی دو بر صفر خودش را با تساوی ۲-۲ عوض کرده بود، نمی‌تواند واکنش‌ها و سیوهای لئو را برابر قطر نادیده بگیرد. آنها در این بازی موفق شدند در نهایت چهار بر دو پیروز شوند اما بسیاری از کارشناسان معتقد بودند که اختلاف دو تیم با توجه به حملات قطر می‌توانست تغییر کند. او در بازی فینال هم در شرایطی که تیم ملی ژاپن در دقیقه ۹۱ به گل اول بازی رسید، با توجه به خط‌هایی که مدافع ۲۱ ساله این تیم انجام داد باید در دوئل با بازیکن ازبکستان قرار می‌گرفت و تمام تلاشش را برای مهار پنالتی او به کار گیرد؛ کوکوبو در دقیقه نود و پنجم و در یکی از سخت‌ترین شرایط ممکن، بسیار خونسرد عمل کرد و با اعتماد به نفس مثال‌زدنی‌اش توانست این پنالتی را مهار کند تا ژاپن برای دومین بار قهرمان شود. 

برخی از رسانه‌های ژاپنی ین اتفاق را با واکنش سوزوکی در دیدار یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا مقابل تیم ملی کشورمان مقایسه کردند که شاید اگر کوکوبو در آن بازی حضور داشت نسبت به پنالتی علیرضا جهانبخش واکنش بهتری نشان می‌داد.

لئو با ۲۲ سال سن شاگرد راجر اشمیت در بنفیکاست و این روزها به عنوان دروازه‌بان آینده فوتبال ژاپن این امید را به مردم این کشور داده که شاید برای جام جهانی ۲۰۲۶، رقیبی خاص برای سوزوکی باشد. 

او هنوز برای تیم اصلی بنفیکا به میدان نرفته، اما با عملکردی که در آسیا ثبت کرده احتمالا برای فصل بعد یا به صورت قرضی از بنفیکا جدا خواهد شد یا به عنوان یک رقیب برای تروبین اوکراینی تمام تلاشش را به کار می‌گیرد تا به عنوان نگهبان چارچوب فلزی این تیم وارد زمین شود.

دیگر خبرها

  • چهارمین مدال دوره جدید والیبال ایران از جنس طلا
  • دستان مطمئن ژاپن را به المپیک برد
  • تیم هندبال ایران با کویت و چین هم گروه شد
  • هم‌گروهی تیم هندبال جوانان با کویت و چین
  • قرعه‌کشی آسیا: ایران همگروه کویت و چین
  • هم‌گروهی تیم هندبال جوانان با کویت و چبن
  • تیم هندبال جوانان ایران با کویت و چین هم گروه شد
  • هندبال قهرمانی جوانان آسیا/ حریفان ایران مشخص شدند
  • هندبال قهرمانی جوانان آسیا؛ پسران ایران با کویت و چین هم گروه شدند
  • هم‌گروهی تیم ملی هندبال پسران ایران با کویت و چین