Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@18:54:27 GMT

کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا در کارا ثبت‌نام کنند

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۲۳۷۰۲

کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا در کارا ثبت‌نام کنند

ایسنا/مازندران مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران بر لزوم ثبت‌نام کسب و کارهای آسیب‌دیده ناشی از کرونا در سامانه کارا خبر داد و گفت: ۱۵۶۱ میلیارد تومان تسهیلات برای مشاغل آسیب دیده از کرونا در مازندران اختصاص داده شده است.

کامران اصغری در جلسه کمیته پیگیری پرداخت تسهیلات کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در محل این اداره کل اظهار کرد: بیش از ۵۷ هزار کسب و کار آسیب دیده ناشی از کرونا از طریق بانک اطلاعاتی تأمین اجتماعی توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اختیار استان قرار گرفته است که صاحبان این کسب و کارها می بایست هر چه سریعتر در سامانه کارا ثبت نام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تخصیص اعتبار ۱۵۶۱ میلیارد تومانی به استان مازندران خاطرنشان کرد: براساس شیوه نامه ابلاغی، رقم تسهیلات در سه سطح ۶۰، ۱۲۰ و ۱۶۰ میلیون ریالی تعیین شده که برای هر رسته متفاوت است.

اصغری ادامه داد: رانندگان مسافری درون ‌شهری و برون ‌شهری در رسته حمل و نقل عمومی هم ۶۰ میلیون ریال تسهیلات می‌گیرند که حدود ۵۰ هزار نفر از این آمار را تشکیل می دهند و باید در سامانه کارا ثبت نام کرده و حمل و نقل پایانه ها و تاکسیرانی نیز می بایست بر نحوه اطلاع رسانی و ثبت نام این افراد نظارت لازم را داشته باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران تصریح کرد: سایر کسب و کارهای رسته های ۱۴ گانه که آسیب شدید دیده اند، به ازای هر نفر بیمه شده ۱۲۰ میلیون ریال و واحدهایی که بالاجبار تعطیل شده اند به ازای هر بیمه شده ۱۶۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت می کنند.

وی افزود: پرداخت تسهیلات به رانندگان، یک مرحله ای است و متقاضیان مشمول، مستقیما به بانک معرفی می شوند اما پرداخت تسهیلات به سایر متقاضیان دو مرحله ای است و باید در دستگاه تخصصی مربوط، مورد بررسی قرار گیرد.

اصغری با اشاره به سهم ۱۵۶۱ میلیارد تومانی استان برای کسب و کارهای آسیب دیده افزود: با توجه به رسته های ۱۴ گانه اعلام شده، دستگاه های اجرایی صنعت، معدن و تجارت، آموزش و پرورش، بهزیستی، حمل و نقل و پایانه ها، فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش فنی و حرفه‌ای، میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، ورزش و جوانان، دانشگاه علوم پزشکی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باید پیگیر ثبت نام کسب و کارهای مرتبط خود در سامانه کارا باشند.

این مسئول ادامه داد: در این میان اداره کل حمل و نقل پایانه ها با بیش از ۴۹ هزار مشمول در رسته حمل و نقل عمومی که شامل رانندگان مسافری درون ‌و برون شهری بیشترین مشمول را طبق لیست اعلامی از تأمین اجتماعی کشور دارا است که اسامی برای پیگیری های بعدی در اختیار این اداره کل قرار گرفت

اصغری تصریح کرد: حمایت دولت، در مرحله اول مشمول کسب و کارهایی است که دارای کد کارگاهی مورد تایید تامین اجتماعی هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به جایگاه پنجم استان در میزان تخصیص اعتبار، افزود: سهم استان از تخصیص این اعتبارات تسهیلاتی، حدود ۴ درصد از کل اعتباری است که در سطح کشور اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: این تسهیلات به ازای کارگران بیمه شده تأمین اجتماعی در کارگاه های آسیب دیده از کرونا پرداخت می شود و فعلا برای کارگاه های زیر ۵۰ نفر کارگر آغاز شده است.

اصغری خاطرنشان کرد: آن دسته از بنگاه‌هایی که در هفته های گذشته پیامک وزارت کار را دریافت، در سامانه کارا ثبت کرده اند و مشمول دریافت تسهیلات شده‌اند، پرونده آنان به بانک عامل ارسال شده که می‌توانند به بانکی که در سامانه معرفی کرده مراجعه و روند دریافت تسهیلات خود را تکمیل کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: بخشی از تسهیلات بابت جبران دستمزد کارگران و بخشی هم بابت جبران هزینه هایی است که به واحدها تحمیل شده است.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران، ۱۴ رسته آسیب دیده از کرونا شناسایی شده است که مراکز تولید و توزیع انواع غذا، خشکبار، قنادی، بستی و آبمیوه، مراکز مربوط به گردشگری، حمل و نقل عمومی درون و برون شهری اعم از هوایی، جاده ای، ریلی و دریایی، باشگاه ها و مجتمع های ورزشی، واحدهای تولید و توزیع پوشاک، کیف و کفش و صنایع دستی، آموزشگاه های رانندگی، آرایشگاه ها و...، گلخانه های تولید گل، مراکز درمانی دارای مجوز از وزارت بهداشت، واحدهای پرورش مرغ گوشتی و مادر و... از آن جمله است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بیمه بیکاری کار و رفاه اجتماعی مازندران کسب و کارهای آسیب دیده آسیب دیده از کرونا سامانه کارا آسیب دیده مدیرکل تعاون کسب و کار حمل و نقل اداره کل کل تعاون کارا ثبت ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۳۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ،رئیس سازمان مدیریت بحران کشور  گفت : مسؤلان دولت گذشته بدون توجه به وضعیت این بناها، با برگزاری یک جشن رسانه ای، اعلام کردند که بازسازی خرابی‌های زلزله تمام شده است.

محمد حسن نامی دیروز در سفری دو روزه با هدف بازدید از برخی حوزه‌های مدیریت بحران و ساختمان‌های آسیب دیده از زلزله ۱۳۹۶ به استان کرمانشاه سفر کرده است.

برنامه سفر معاون وزیر با حضور در شهرستان سرپل ذهاب با دیدار با خانواده شهدا و بازدید از ساختمان‌های زلزله زده و آسیب دیده شهرستان آغاز شد.

بازدید از آبشوران، قره سو، سالن‌های چند منظوره شهر کرمانشاه، بافت فرسوده کرمانشاه و... از دیگر برنامه‌های معاون وزیر است.

دیگر خبرها

  • مقاومت کسب و کارهای کوچک اینستاگرامی در مقابل فیلترینگ
  • دلجویی معاون استاندار کردستان از کارگران آسیب‌دیده سنندج
  • روایت عجیب از تلاش‌ها برای تعطیلی خانه امن زنان | درها را قفل کردیم، دخترها در آشپزخانه جمع شده و گریه می‌کردند!
  • سقف کاذب کناف برای پوشاندن سقف خراب
  • سومین بسکتبال نوجوان آسیب دیده در حادثه تصاف درگذشت
  • ایستگاه فضایی چین آسیب دیده است
  • قبور آسیب‌دیده خلدبرین ترمیم می‌شود
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • فیلم/ تلاش برای بازسازی جاده‌های آسیب‌دیده از سیل
  • ترمیم قبور آسیب‌دیده خلدبرین