Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، احمد همت آبادی  رئیس فضای سبز مجتمع فولاد خراسان گفت:  مجتمع فولاد خراسان بنابر ضرورت مدیریت کاهش و بهینه سازی مصرف آب، به عنوان مجموعه پیشرو در توسعه فضای سبز صنعتی و استفاده از سیستم‌های آبیاری نوین، ٩۵ درصد از سطح فضای سبز خود را مجهز به سیستم قطره‌ای و بارانی کرده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  او افزود:  این در حالی است که همزمان با افزایش این گستره، مصرف سالانه آب تا میزان ۴٠ درصد کاهش یافته است.

رئیس فضای سبز مجتمع فولاد خراسان با بیان این که در حال حاضر خوشبختانه به هیچ عنوان هدر رفت آب نداریم، ادامه داد:با انجام بازچرخانی آب‌های‌صنعتی و جمع‌آوری و ذخیره روان آب‌های سطحی ناشی از بارندگی‌ها، در دو مخزن ١۶٠ و ١٨ هزار متر مکعبی، آب مورد نیاز فضای سبز تصفیه و در مدار آبیاری قرار می‌گیرد.

همت آبادی بیان کرد: به کارگیری روش‌های نوین علمی از جمله استفاده از مالچ جهت کاهش تبخیر آب، بستر سازی مناسب برای گیاهان بیرونی با کود حیوانی و مواد نگهدارنده آب مانند سوپر جاذب، زئولیت، تغذیه اصولی گونه‌های بوته‌ای و فصلی و همچنین درختان و درختچه‌ها در فصول زمستان و بهار، تغذیه اصولی گونه‌های بوته‌ای و فصلی و همچنین درختان و درختچه‌ها در فصول زمستان و بهار را از اقدامات صورت گرفته در این مجتمع برای کاهش هدررفت آب و استفاده بهینه از منابع آبی موجود است.
بیشتر بخوانید:۳۰ هکتار گلخانه‌ی مجهز به کشت هیدرو پونیک در مشهد
او تصریح کرد: شستشوی مستمر گیاهان ناحیه صنعتی با محلول مخصوص گیاهان، تولید و تکثیر اکثر گونه‌های آپارتمانی و بیرونی با روش‌های جدید مانند سینی کشت، جایگزینی گونه‌های مقاوم به آفات و کم آبی در نواحی جنگلی مانند توت آمریکایی، داغداغان، ارغوان و عناب همچنین جلوگیری از کاشت چمن و استفاده از گونه‌های پوششی کم آب از دیگر اقدامات توسعه فضای سبز و افزایش پوشش گیاهی در شرکت بوده است.

رئیس فضای سبز مجتمع فولاد خراسان  تاکید کرد:  اداره اصولی فضای سبز علاوه بر اقدامات مرتبط با کاشت و داشت گیاهان، از قبیل هرس تخصصی درختان و درختچه‌ها بر حسب نوع گونه و یا علف تراشی و ایجاد تشتک مناسب و آزادسازی طوقه درختان به صورت فصلی، نیازمند برنامه ریزی در حوزه انسانی و افزایش کارآمدی نیرو‌های شاغل در فضای سبز است.

همت  آبادی اظهار کرد: آموزش فنی نیروی انسانی با استفاده از اساتید مجرب، دعوت از اساتید و پژوهشگران مراکز علمی جهت اخذ مشاوره را در این جهت موثر ارزیابی کرد.


او  هزینه نگهداری فضای سبز مجتمع را سالانه بالغ بر ۴٠ میلیارد ریال اعلام کرد و تصریح کرد: از سال ١٣٩۴ در راستای بهینه سازی مصرف آب، ۶ کیلومتر خطوط انتقال آب افزوده شده است.

رئیس فضای سبز مجتمع فولاد خراسان  تاکید کرد: گلخانه شرکت در سال گذشته ١٢٠ هزار نشاء گل فصلی منجمله گل همیشه بهار، کلم زینتی، شاهپسند، شمعدانی، بنفشه تولید کرده و در همین مدت بیش از ٢ هزار گل آپارتمانی حداکثر با پنج نفر نیرو تکثیر شده است.   انتهای پیام// ف.غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فولاد خراسان کاهش مصرف آب فضای سبز صنعتی آبیاری نوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۳۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد

 به گزارش تابناک، سرپرست معاونت محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: «سیر درمان «ارس» تنها پلنگ باغ وحش مشهد با همکاری دامپزشکان و متخصصان در حال انجام است.»

دکتر جواد نباتی،  سرپرست معاونت محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: اواخر سال ۱۴۰۲، لنگش تداوم‌دار در دست این گونه ارزشمند مشاهده شد که علت آن تشنج ارس در ادامه بیماری عصبی اش تشخیص داده شد.

او ادامه داد: در عین حال گرفتن عکس از دست حیوان تحت بیهوشی در دستور کار قرار گرفت و طبق عکس اخذ شده، شکستگی دست چپ ارس مشاهده و توسط رادیولوژیست تایید شد.

سرپرست معاونت محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: با توجه به جوش خوردگی نسبی استخوان و وضعیت خاص حیوان با سابقه تشنج و نظر به طولانی بودن مدت عمل و مراقبت‌های خاص بعد از جراحی که ریسک بالایی دارد تلاش می‌شود تصمیم به این کار ناشی از خرد جمعی دامپزشکان تیم درمان باشد.

نباتی ادامه داد: هر تصمیمی چه عمل جراحی و چه ادامه حیات با این حال خطرات و ریسک‌های خودش را به همراه دارد.

«ارس» توله پلنگ ایرانی است در سال ۱۳۹۱ از متخلفان شکار و صید زنده‌گیری شد و در سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ بود که این گونه ارزشمند که همچنان تنها پلنگ باغ وحش مشهد است، به دلایل نامشخص دچار حملات تشنجی و عصبی شد.

پلنگ ۱۰ ساله ایرانی که آن زمان ۶ سال سن داشت، با حضور تیم تخصصی دامپزشکی و محیط زیست خراسان رضوی عکسبرداری‌های اولیه، سونوگرافی، معاینه کامل و نمونه برداری‌های مختلف شد و انجام ام. آر. آی نیز گام دوم تشخیص بیماری این پلنگ بود که صورت گرفت.

این گونه چندین سال است که سیر درمانش زیر نظر جدی دامپزشکان متخصص و دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد در جریان است.

ابهام در پرونده پزشکی این پلنگ جوان در باغ وحش مشهد، شرایط، محیط نگهداری و فضای زندگی گونه‌های جانوری در این مجموعه، مشکلات و ضعف‌های تغذیه و بهداشت محیط زیست جانوران در کنار غیراستاندارد بودن فضا و ضعف جدی مدیریت و کنترل سلامت گونه‌های مختلف بخشی از مشکلات مورد تاکید اساتید صاحبنظر و متخصصان حیات وحش در سال ۱۳۹۷ بود.

«پلنگ ایرانی» هم اکنون در لیست قرمز اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت (red list) طبقه‌بندی شده و در کنار «اردک سرسفید» جزو گونه‌های در معرض خطر یا (ENDANGERED) به شمار می‌رود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • فشار خون بالا را این گونه کنترل کنید
  • ثبت ۷.۸ میلیارد دلار صادرات صنعت فولاد کشور طی سال گذشته
  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • دو هزار و ۹۵۰ طرح آماده بهره برداری در بردسکن
  • حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال
  • کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • ضرورت ساماندهی پسماندهای پلاستیکی اطراف مجتمع‌های بین‌راهی
  • تحقق ۱۰۳ درصدی تولید در پتروشیمی ایلام