Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-30@10:48:21 GMT

مقابله با کرونا نیاز به تصمیم‌گیری استانی دارد

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۲۳۸۹۴

به گزارش ایلنا، سید احمد علم‌الهدی، روز چهارشنبه در وبینار مشترک با روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی خراسان رضوی با بیان این‌که باید برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا طرح‌های جدید داشت، افزود: باید وضعیت را سنجید و برای مشکلات فکری کرد که جوابگوی آن باشد.

وی ادامه داد: هر منطقه تابع شرایط خودش است، مشهد و خراسان رضوی شرایط خاصی دارد که در هیچ کجای کشور این شرایط وجود ندارد اما این شرایط در تصمیم‌گیری‌ها لحاظ نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه مشهد با اشاره به وضعیت اقتصادی این شهر و استان گفت: فشار از طرف مردم وجود دارد و می‌گویند اقتصاد شهر خوابیده و تا زائر نیاید این مشکلات حل نمی‌شود، مردم فشار می‌آورند که باید چه کنیم لذا باید این وضعیت برای آنان روشن شود.

وی، فشار معیشتی و گذران زندگی را عامل برخی بی‌ملاحظه‌گی‌ها و کنار گذاشتن مراقبت‌ها دانست و افزود: شبی که بسته شدن حرم مطهر رضوی اعلام شد، ۷۰ درصد حضور مردم در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) کاسته شد و جلسات مذهبی تعطیل گردید، مردم این ملاحظه را داشتند و رعایت کردند اما امروز وضعیت به‌جایی رسیده که زندگی مردم لنگ می‌شود.

علم‌الهدی ادامه داد: تمام پیشرفت و توان مدیریت ما در کرونا با همکاری و همراهی مردم بود، اگر مردم همکاری نمی‌کردند، موفق نمی‌شدیم و اکنون معتقدم این سبک محدودیت سازی دیگر جواب نمی‌دهد و باید طرح‌های جایگزین دیگری برای آن اجرا کرد.

وی با بیان این‌که هر استان باید خودش با توجه به شرایط استانی خود در تصمیم‌گیری مستقل باشد، گفت: عزیزان ستاد ملی مقابله با کرونا یا آن‌قدر با مردم در ارتباط نیستند که مشکلات اصلی را درک کنند و یا مشکلات اقلیمی است که هر منطقه مشکلات مربوط به خود را دارد و اجازه تصمیم‌گیری اقلیمی داده نمی‌شود.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۱۹۲ هزار و ۴۳۹ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. این بیماری تاکنون جان ۹ هزار و ۶۵ نفر را در کشور گرفته است.

همچنین تاکنون ۱۵۲ هزار و ۶۷۵ نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: علم الهدی تصمیم گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۳۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی آخرین وضعیت بودجه واعتبارات وطرح‌های نیمه تمام گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ رییس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی دراین نشست با اشاره به سفر قریب الوقوع رییس جمهوربه گیلان گفت: مدیران استان باید با هم افزایی وبرنامه ریزی بدون عجله مشکلات و موانع پیشرفت استان را احصا و در سفر رییس جمهور آنها را پیگیری و مطالبه کنند.

ابراهیم نجفی با اشاره به مشکلات زیرساختی گیلان گفت: به رغم تلاش مسئولان ، اما در حوزه کشاورزی ، اقتصاد دریامحور ، اشتغال و دیگربخش‌ها مشکلات و موانع پیشرفت وجود دارد که باید برای رفع آنها اهتمام ویژه داشته باشیم.

وی همچنین تعیین قیمت خرید تضمینی برنج را از مطالبات مهم استان گیلان از دولت دانست و افزود: در سفر رییس جمهور به جد این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان هم در این نشست با تاکید برتسریع بخشی طرح‌های مهم استانی وشهرستانی گفت: باید برای جذب اعتبارات طرح‌های مهم واولویت داربررسی و مشخص شود.

محمد رضا رستمی افزود: برگزاری این نشست‌ها می‌تواند به همفکری بیشتر برای توسعه استان و شفافیت اعتبار بخشی به طرح‌ها کمک کند.

همچنین در این نشست آقایان احمدی سنگری، سید علی آقازاده و جبارکوچکی نژاد نمایندگان مردم شهرستان رشت وخمام، حسن محمد یاری نماینده تالش، رضوانشهر و ماسال، سید کاظم دلخوش نماینده صومعه سرا و رسول فرخی نماینده لاهیجان و‌سیاهکل در مجلس شورای اسلامی دیدگاه‌ها خود را در خصوص رفع موانع توسعه استان بیان کردند.

دیگر خبرها

  • وضعیت نشر کتاب‌های حوزه پزشکی
  • تحلیل وضعیت نشر کتاب‌های حوزه پزشکی
  • مسئولان زنجانی برای نجات پل تاریخی میربهاءالدین به خط شدند
  • رابطه زناشویی برنده و بازنده ندارد
  • مناظره‌ای در مورد حجاب
  • پای حرف شما هم استانی‌ها در صدای مردم
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • برخی پروژه هایی که رئیس جمهور در سفرهای استانی افتتاح می کند، آنقدر کوچک است که توسط بخشدار محل هم قابل افتتاح است
  • بازدید مدیرکل بازرسی لرستان از میدان شهدا خرم آباد
  • بررسی آخرین وضعیت بودجه واعتبارات وطرح‌های نیمه تمام گیلان