Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه استان بوشهر صبح چهارشنبه در نشست با اصحاب قلم و رسانه پیرامون محور‌هایی با موضوعات سالروز شهادت رئیس فقه جعفری  بیان کرد: حضرت امام جعفر صادق (ع) احیاءگر اسلام ناب محمدی (ص) و زدودن تحریف‌ها و انحراف‌ها در تاریخ اسلام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: حضرت جعفر بن محمد صادق (ع) مبانی تمدن اسلامی را ساختارسازی نظری کرد.

رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه استان بوشهر با بیان اینکه امام صادق (ع) آشکار کننده گنجینه معارف اسلامی در همه ابعاد است، عنوان کرد: ششمین پیشوای شیعیان حضرت شیخ الائمه امام صادق (ع) نشان بزرگی و زنده مانی اسلام در تمام ابعاد فردی و اجتماعی است.

آیت الله صفایی بوشهری  گفت: امام صادق (ع) علم و دانش و جهاد و بصیرت را بر اساس ایمان و تقوا همواره سفارش می‌کرد.

او با تاکید بر اینکه مؤسس فقه جعفری وارث علوم رسالت و مایه ماندگاری نبوت و مبلغ دین خدا بود، افزود: امام صادق (ع) در عین اصالت همواره بر دانستن مبانی شیعه و وحدت مذاهب اسلامی سفارش می‌کرد.

امام جمعه بوشهر با اشاره به ایمان قلبی و تقوای عملی، عنوان کرد: ایمان ساختار اندیشه، اعتقاد و نوع نگرش انسان به جهان کلان خلقت هست و باطن اعتقادی انسان را معماری می‌کند و منشأ اعمال انسان در عرصه زندگی است.

آیت الله صفایی بوشهری افزود: تقوا زندگی عملی و رفتاری انسان طبق موازین دین و اطاعت از دستورات الهی در تمامی عرصه‌های زندگی است.

او به چگونگی تحول آفرینی ایمان و تقوا در زندگی انسان‌ها اشاره کرد و گفت: ایمان و تقوا زندگی انسان را در طریق عبودیت الهی قرار می‌دهد و موجب نجات و کمال انسان است.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر عنوان کرد: نجات و کمال انسان در زندگی فردی و اجتماعی، دنیایی و فرا دنیایی و تمدن آفرینی محصول و نتیجه تحول ایمانی و تقوایی در سبک زندگی انسان‌ها است.

آیت الله صفایی بوشهری تاکید کرد: خمس و زکات یکی از واجبات شرعی است که موجب تزکیه مال، حفظ دین و رفع چالش‌های اقتصادی مستمندان می‌شود.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تاریخ اسلام امام صادق امام صادق عبودیت الهی صفایی بوشهری امام صادق آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۴۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوگواری بوشهری‌ها به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع)

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، مردم ولایت‌مدار استان بوشهر دیشب و امروز با حضور در مساجد و تکایا و برپایی دسته‌جات عزاداری در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) عزاداری و به یاد مظلومیت رئیس مذهب جعفری و در غم شهادتش سوگواری کردند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دانشگاه خودباوری را در جامعه به منصه ظهور برساند
  • دانشگاه با فرهنگ‌سازی در جامعه خودباوری را به منصه ظهور برساند
  • معلم «انسان ســـاز» است/ ترسیم مثلث «عشق، ایمان و اراده»
  • عریانی مقدمه بی‌حیایی است
  • اصل حج بر وحدت بین مسلمانان است
  • حقیقت بندگی خدا در بیان امام صادق (ع)
  • سوگواری بوشهری‌ها به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • مکتب امام صادق مکتب انسان ساز و مسئولیت پذیری است
  • حقیقت بندگی خدا در بیان امام صادق(ع)
  • امام صادق(ع)‌ پرچمدار ترویج معارف شیعه و مبارزه با تحریف دین بود