Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام محمد داداش زاده با تسلیت سالروز شهادت امام جعفرصادق (ع) در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: امروز مراسم ویژه شهادت حضرت امام صادق (ع) در شهرستان‌های شاهین دژ، چالدران، چایپاره، شوط و نیز شهرهایی که وضعیت سفید به لحاظ شیوع ویروس کرونا دارند با رعایت فاصله اجتماعی برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی همچنین با اشاره به برگزاری مراسم سالروز شهادت حضرت امام صادق (ع) به صورت مجازی عنوان کرد: در این ویژه برنامه‌ها علما در خصوص زندگی، سیره و شخصیت آن امام همام در فضای مجازی سخنرانی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با بیان اینکه امام صادق (ع) حق بزرگی بر گردن ما شیعیان دارند و به طور قطع و یقین مکتب فکری و فرهنگی شیعه مدیون مجاهدت‌های ایشان است افزود: دوران ۳۴ ساله امامت امام صادق (ع)، عصر شکوفایی معارف اهل بیت علیهم السلام بود، آن حضرت در این دوران از درگیری بنی امیه و بنی عباس و اشتغال آنها به خودشان استفاده کرده و با توجه به نیاز شدید جامعه آن زمان و آماده بودن زمینه اجتماعی، با ایجاد یک حوزه وسیع علمی و دینی، به تربیت شاگردان بسیاری در زمینه‌های مختلف علمی و مذهبی پرداختند.

وی ادامه داد: امام صادق (ع) شیخ الائمه هستند، از ائمه دیگر عمری طولانی داشته و ۶۵ ساله بود که از دنیا رحلت فرمودند، عمر نسبتاً طولانی آن حضرت و اختلاف بین امویان و عباسیان با یکدیگر فرصت مناسبی برای امام به وجود آورد که به تعلیم و تربیت و تأسیس حوزه علمی عظیمی بپردازد.

حجت‌الاسلام داداش زاده بیان کرد: امام ششم خدمات زیادی را برای اعتلای دین اسلام و جوامع اسلامی ارائه دادند به طوری که علما و دانشمندان شیعی و غیر شیعی نام آن حضرت را در کتب و آثار خود ذکر کرده‌اند. ایشان برای زنده نگه داشتن مکتب تشیع به معنای واقعی کلمه تلاش زیادی کرده‌اند بطوری که ابهامات و شبهات را پاسخ می‌دادند تا در مسیر راه نبوت و امامت و راه راستینی که به حکومت ولی‌عصر (عج) منتهی شود ابهامات از مسلمانان فاصله بگیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی تصریح کرد: اگر پیامبر (ص) علت ایجاد اسلام و امام حسین (ع) علت بقای اسلام و استحکام ریشه‌های درخت اسلام با خون خودشان بودند، امام جعفرصادق (ع) هم علت نشر اسلام بود که توانست فرهنگ اصیل و ناب را بین همه اعم از مسلمانان و حتی مادیگراها نشر دهند.

امام صادق (ع) بر اثر توطئه شوم منصور عباسی در ۲۵ شوال سال ۱۴۸ هجری مسموم و در ۶۵ سالگی به شهادت رسیده و در جنت البقیع مدینه به خاک سپرده شد.

کد خبر 4951819

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد داداش زاده امام صادق ع ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین شیوع کرونا ایلام آتش سوزی بیرجند گرگان استانداری سمنان آتش سوزی جنگل ها یاسوج صنایع دستی امام صادق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۴۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق در ۱۵ امامزاده گلستان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالفضل کوهساریان صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با فرا رسیدن سالروز شهادت امام جعفرصادق (ع) مراسم عزاداری همراه با سخنرانی، دسته روی و اجرای برنامه‌های فرهنگی در ۱۵ امامزاده شاخص استان گلستان برگزار خواهد شد.

وی افزود: این مراسم در امامزاده عبدالله (ع) کلاله، امامزاده سید حسن (ع) روستای کیارام شهرستان گالیکش، امامزاده اسحاق (ع) روستای قلمی مینودشت، امامزاده جعفر (ع) مینودشت، امامزادگان آق امام (ع) آزادشهر، امامزاده ابوالقاسم (ع) روستای کاشیدار آزادشهر، امامزاده قاسم (ع) دلند، امامزاده هارون (ع) روستای الازمن شهرستان علی آباد کتول، امامزاده عبدالله (ع) گرگان، امامزاده عبدالله (ع) روستای زیارت گرگان، امامزاده یحیی بن (زید) گنبد کاووس، امامزادگان نه تن (ع) گرگان، امامزاده نور (ع) گرگان، امامزاده سلیمان (ع) گرگان، امامزاده ابراهیم (ع) روستای النگ شهرستان کردکوی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: این ویژه برنامه‌ها به منظور تبیین سیره نظری و عملی ائمه اطهار (ع) و پیشوایان معصوم به ویژه امام جعفر صادق (ع) برگزار می‌شود.

کوهساریان یادآور شد: این مراسم با حضور سخنرانان برجسته و مداحان به همراه اجرای برنامه‌های فرهنگی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به نقش امام جعفر صادق (ع) در زنده نگه داشتن مکتب تشیع، هدف از این مراسم را تعظیم، احیا و ترویج شعائر دینی اعلام کرد.

کد خبر 6094944

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسمات عزاداری سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در گیلان
  • برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در یزد
  • مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق(ع) برگزار می‌شود
  • سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • برگزاری مراسم دسته روی شهادت امام جعفر صادق(ع) در گلستان
  • مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در دفتر امام جمعه یزد
  • گردهمایی عزاداران در حرم حضرت عبدالعظیم (ع)
  • گردهمایی عزاداران در حرم حضرت عبدالعظیم
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق در ۱۵ امامزاده گلستان
  • مراسم دسته روی شهادت امام جعفر صادق (ع)در مازندران برگزار می شود