Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نمایندگان ویژه آمریکا و روسیه در نشست سه‌جانبه با سرپرست وزارت خارجه افغانستان آزادی زندانیان طالبان را گام ضروری برای آغاز زودتر مذاکرات بین‌الافغانی دانستند. تاریخ انتشار: 16:09 - 28 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۹۵۸۵

خبرگزاری میزان - «حنیف اتمر» سرپرست وزارت خارجه افغانستان در کنفرانس ویدئویی با «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان و «ضمیر کابلوف» رئیس آسیایی وزارت خارجه روسیه درباره روند صلح تبادل‌نظر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس بیانیه وزارت خارجه افغانستان در این دیدار دولت‌های روسیه و آمریکا از تعهد مقامات کابل و پیشرفت در رابطه با آزادی زندانیان طالبان استقبال کردند و آن را گام ضروری به سوی آغاز زودتر مذاکرات بین‌الافغانی دانستند.

همه طرف‌ها همچنین از طالبان نیز خواستند تا مطابق با توافقنامه قطر همه زندانیان دولت افغانستان را آزاد کند.

شرکت کنندگان در این کنفرانس همچنین با درک اهمیت ایجاد فضای مثبت برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی خواستار کاهش چشمگیر خشونت‌ها برای ایجاد اعتماد شدند و دولت افغانستان نیز پیشنهاد ایجاد یک سازوکار نظارتی مطابق با اقدامات جهت کاهش خشونت‌ها را مطرح کرد.

نمایندگان روسیه، آمریکا ضمن استقبال از آمادگی‌های برای آغاز زودهنگام مذاکرات بین‌الافغانی تاکید کردند که برای توافق درباره دستور کار و مراحل بعدی مذاکرات بلافاصله یک نشست اولیه بین تیم‌های مذاکره کننده برگزار شود.

بیانیه می‌افزاید که بر اساس توافقنامه دوحه، طرفین انتظار دارند تا دستیابی به آتش‌بس دائمی و جامع از ابتدا در دستورکار مذاکرات بین‌الافغانی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: طالبان: دور نخست گفت‌وگوی بین افغانستانی صلح در قطر برگزار می‌شود دولت افغانستان: طالبان به کاهش خشونت‌ها پایبند نیست بی بی سی: جزئیات طرح عبدالله برای حل بحران سیاسی افغانستان
کارشناس آمریکایی: طالبان ساختار کنونی افغانستان را قبول ندارد مقام افغانستانی تلاش ایران برای صلح افغانستان را مهم دانست عبدالله: حاضرم با طالبان در آینده "افغانستان" در یک دولت کار کنم عبدالله عبدالله: نتیجه انتخابات غیرقانونی است «محمد اشرف غنی»، رئیس جمهور افغانستان شد

این نشست در حالی برگزار شد که طالبان و دولت افغانستان هنوز درباره زمان و مکان اصلی مذاکرات بین‌الافغانی به توافق نرسیده‌اند.

انتهای پیام/

تسنیم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: طالبان مذاکرات بین الافغانی مذاکرات بین الافغانی دولت افغانستان وزارت خارجه برای آغاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۴۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل سازمان همکاری اسلامی با طالبان

حسین ابراهیم طاها دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در اجلاس عمومی این سازمان با اشاره به افغانستان گفت سازمان همکاری اسلامی تعامل خود با طالبان را در چارچوب رویکرد بشردوستانه و گفتگوی سازنده ادامه می‌دهد.

وی در ادامه نیز از کشورهای عضو خواست تا از طریق صندوق امانی بشردوستانه افغانستان که تحت نظارت و مدیریت بانک توسعه اسلامی قرار دارد به تلاش‌های بشردوستانه سازمان همکاری اسلامی در افغانستان کمک کنند.

پانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی عنوان «تقویت وحدت و همبستگی از طریق گفتگو برای توسعه پایدار» از 4 تا 5 می (15 تا 16 اردیبهشت) در گامبیا در حال برگزاری است.

گفتنی است «عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه طالبان نیز به همراه هیئتی به نمایندگی از هیئت حاکمه افغانستان در این اجلاس شرکت کرده است.

به گفته بلخی، هیئت طالبان قرار است در حاشیه این دیدار با مقامات عالی سازمان همکاری اسلامی و نمایندگان کشورهای عضو پیرامون مسائل دوجانبه و چندجانبه گفتگو کند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • دیپلمات‌های طالبان در تهران میزبان تیم ملی فوتسال افغانستان
  • سند‌های «رفسنجان قشم» ساماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • سند‌های «رفسنجان قشم» سازماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • تعامل سازمان همکاری اسلامی با طالبان
  • وقوع انفجار در کابل
  • طالبان: بازداشت دانشجویان در آمریکا سرکوب دموکراسی است
  • اختصاص اولین حقوق به آزادی زندانیان غیر عمد
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان
  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی