Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-03@04:28:51 GMT

سید شریف‌؛ عالم‌ِ مجاهدِ پارسا

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۲۵۰۴۱

سید شریف‌؛ عالم‌ِ مجاهدِ پارسا

آیت‌الله سید «حسین آیت‌اللهی» معروف به «حسین آقا»، فرزند آیت‌الله العظمی سید عبدالمحمد موسوی، متولد ۱۳۱۰ جهرم و دارای تحصیلات حوزوی در شیراز و قم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛   به نقل از شیرازه، آیت الله حاج سیّدحسین آیت اللهی، معروف به "آقای حسین آقا"، فرزند آیت الله العظمی سیّدعبدالمحمّد موسوی، متولد ۱۳۱۰ جهرم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دارای تحصیلات عالی حوزوی در شیراز و قم. از جمله اساتید ایشان در شیراز آیات سیّد محمّدباقر آیت اللهی(حاج عالم)، سیّد محمّد کاظم آیت اللهی، شیخ ابوالحسن حدایق، شیخ بهاءالدین محلاتی شیرازی و والد بزرگوارشان.
و در قم آیات ابوالفضل علمایی سرابی، دکتر شهید مفتح، سیّد محمد باقر سلطانی طباطبایی و آیات عظام بروجردی و امام خمینی بوده‌اند.


معظّم له به درخواست مکرّر اهالی جهرم در سال ۱۳۳۶، به جهرم عزیمت نموده و بعد از مدتی مقدمات ساخت حسینیه‌ی کوی علی پهلوان جهرم را فراهم می آورد و آنجا به عنوان مرکز اصلی تبلیغات خود قرار داده و به دنبال آن اقامه‌ی جماعت مسجد صاحب الزمان (ارواحنا له الفداء) را تا زمان رحلت بر عهده داشتند.

وی پس از درگذشت آیت الله سیّد علی اکبر آیت اللهی و مدتی فاصله به دستور والد معظمشان، به اقامه ی نماز جمعه پرداختند و پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، از طرف امام خمینی به این امر مهم منصوب گردیدند و تا آخر عمر عهده دار این مسئولیت بودند.


قابل ذکر است که محل اقامه‌ی نماز جمعه‌ی ایشان ابتدا در مسجد امام حسین و سپس مسجد قبله ی دعا "مسجد امام خمینی کنونی" و بعد مصلی و جایگاه نماز جمعه‌ی فعلی بوده است.

مرحوم آیت الله آیت اللهی با تأسی از مجاهدت‌های جد و پدر خویش ازابتدای نهضت امام با ایراد سخنرانی‌های کوبنده، یک تحول و انقلاب عظیم در جهرم و منطقه‌ی فارس به پا کرده که به دنبال آن چندین بار، توسط ساواک دستگیر و روانه زندان، از جمله زندان اوین تهران شده و هر بار پس از آزادی، مدت‌ها ممنوع المنبر می شوند.


آیت‌الله آیت‌اللهی، به وکالت از مرحوم امام(ره) اقدام به تأسیس مدرسه علمیه امام خمینی(ره) در جهرم کرد و از ابتدا سرپرستی آن را به عهده داشت که این مهم، پس از فوت معظم له به عهده فرزند گرانقدرشان حجت‌الاسلام حاج سید علی آیت‌اللهی است.
ناگفته نماند، تمام تدریس‌های ایشان از ابتدا تا پایان عمر در منزلشان برگزار می‌شده است. وی نماینده اخذ وجوهات شرعیه از طرف مراجع عظام تقلید حضرات آیات امام خمینی، گلپایگانی، مرعشی نجفی، اراکی، مکارم شیرازی، و ... بوده است.»
آیت‌الله سید حسین آیت‌اللهی(ره) در سال ۱۳۳۶ با دختر عمه خود، دختر آیت‌الله سید محمّد حسن نسابه در جهرم ازدواج کرد که حاصل این ازدواج شش فرزند(۴دختر و ۲ پسر) است.

از جمله خدمات ایشان تأسیس مدرسه‌ی علمیه‌ی امام خمینی و احداث مکان نماز جمعه در جهرم می‌باشد.


این عالم گرانقدر سرانجام در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) و در پی بیماری در تاریخ ۲۵ دی‌ماه ۷۹ در تهران به جوار رحمت الهی پیوسته و جنازه‌شان به جهرم انتقال و تشییع وصف ناشدنی از ایشان به عمل آمد و برادر گرامیشان امام جمعه‌ی محترم لارستان مجتهد عالیقدر آیت الله سیّد عبدالعلی آیت اللهی، بر جنازه‌ی ایشان نماز گذارد و در قبرستان رضوان در کنار قبور شهدا مدفون گردیدند.


حدود ۱۵۰۰ نوار از ایشان به یادگار مانده که حاوی سخنرانی‌ها و ارشادات ایشان می‌باشد.

***
حکم انتصاب آیت‌الله سید حسین آیت اللهی (ره) به سمت امامت جمعه جهرم
‌‏بسمه تعالی‏
‌‏جناب مستطاب حجت الاسلام آقای حاج سید حسین آیت اللهی ـ دامت افاضاته‏
 امید است وجود شریف از بلیات محفوظ و به انجام وظایف دینی و اجتماعی مشغول‌‎ ‌‏و موفق باشید. ضمناً طوماری با امضاهای بسیار از طرف اهالی محترم جهرم واصل‌‎ ‌‏گردید که درخواست شده بود جنابعالی کماکان در جهرم نمازجمعه را اقامه کنید. مقتضی‌‎ ‌‏است دعوت آقایان را بپذیرید. و اینجانب جنابعالی را به اقامۀ نماز جمعه مأمور و‌‎ ‌‏منصوب می نمایم که ان شاءالله تعالی ضمن اقامۀ نماز، اهالی محترم منطقه را در خطبه به‌‎ ‌‏وظایف حساس و خطیری که در این بُرهه از زمان دارند آشنا و آگاه سازید. از خدای‌‎ ‌‏تعالی موفقیت همگان را خواستارم. والسلام علیکم و رحمة الله.‏
‌‏غُرّۀ ذی قعدة الحرام 1399‏
‌‏روح الله الموسوی الخمینی
***

متن پیام آیت الله العظمی خامنه ای در ارتحال آیت الله سید حسین آیت اللهی
بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحیم‌
انا لله‌ و انا الیه‌ راجعون‌
آیت‌الله‌ آقای‌ حاج‌ سید عبدالعلی‌ آیت‌اللهی‌ دامت‌ برکاته‌
رحلت‌ تأسف‌انگیز برادر مکرم‌ جنابعالی‌، عالم‌ مجاهد پارسا مرحوم‌ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین‌ آقای‌ حاج‌ سید حسین‌ آیت‌اللهی‌ را به‌ جنابعالی‌ و خاندان‌ مکرم‌ آن‌ مرحوم‌ و عموم‌ مردم‌ استان‌ فارس‌ بخصوص‌ مردم‌ مؤمن‌ و با وفای‌ جهرم‌ صمیمانه‌ تسلیت‌ می‌گویم‌.
آن‌ سید شریف‌ و عزیز بی‌شک‌ از جمله‌ی‌ حسنات‌ روزگار و از برجستگان‌ بیت‌ رفیع‌ مرحوم‌ آیت‌الله‌العظمی‌ حاج‌ سید عبدالحسین‌ لاری‌ و از ستارگان‌ فروزان‌ این‌ مجموعه‌ نورانی‌ محسوب‌ می‌شدند.
دوران‌ جوانی‌ و بخش‌ اعظم‌ عمر با برکت‌ ایشان‌ در راه‌ دفاع‌ از دین‌ و از حقیقت‌ و مجاهدت‌ در راه‌ خدا و خدمت‌ به‌ مردم‌گذشته‌ است‌.
یقینا مردم‌ صمیمی‌ و با صفای‌ آن‌ سامان‌ تا مدتهای‌ طولانی‌ خاطره‌ی‌ صفا و معنویت‌ و شجاعت‌ و پارسایی‌ این‌ بزرگوار را از یاد نخواهند برد.
از خداوند متعال‌ مسألت‌ می‌کنم‌ که‌ رحمت‌ و مغفرت‌ خود را بر روح‌ آن‌ مرحوم‌ افاضه‌ فرماید و به‌ جنابعالی‌ و دیگر بازماندگان‌ بخصوص‌ خانواده‌ و فرزندان‌ محترم‌ و همه‌ ارادتمندان‌ و دوستان‌ ایشان‌ صبر و اجر عنایت‌ نماید.
والسلام‌ علیکم‌ و رحمه‌ الله‌
سید علی‌ خامنه‌ای‌
26 دی‌ ماه‌ 1379
20 شوال‌1421

متن پیام رئیس دفتر آیت الله العظمی سیستانی در ارتحال آیت الله سیدحسین آیت اللهی
بسم الله الرحمن الرحیم
حضرت آیت الله جناب آقای سیدعبدالعلی آیت اللهی دامت برکاته
السلام علیکم
خبر ارتحال عالم جلیل القدر، خطیب وارسته، حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا حسین آیت اللهی را با نهایت تاثر دریافتم.
آن بزرگوار مجاهدی نستوه در میدان های حراست از فرهنگ و اندیشه ناب دینی، خطیبی زبردست بر مسند خطابه و شخصیتی استوارگام در راه عقیده و ایمان بود.
بی گمان، مردم آن دیار که خاطره های شورانگیز خطابه های دشمن شکن چهل ساله آن بزرگوار را بر سینه دارند، امروز در سوگی جانکاه نشسته اند. آن فقید سعید، افزون بر انتساب به بیتی ارجمند و خاندانی بزرگ و فقیهی مجاهد،معاد باور و پاکدل چون آیت الله العظمی حاج سیدعبدالحسین لاری قدس الله نفسه الزکیه، از دانشی سرشار، توانی عظیم و خُلق و خوئی انسانی و الهی برخوردار بود که به واقع خاندانی چنان ارجمند را ثمره ای چنین والا و کرامَند، سزامند است.
این بنده، ارنحال این عالم حق مدار، مردم دار و نیک سرشت والامقام را به محضر مقدس حضرت ولی عصر (عج)، حوزه علمیه و حضرتعالی که فقیهی عالیقدر و پشتوانه ای عظیم برای مردم آن سامان هستید و نیز به بیت رفیع آیت اللهی و فرزند برومند آن روانشاد جناب حجت الاسلام سیدعلی آقا آیت اللهی و مردم خردمند، قدرشناس و داغدار خطه جهرم تسلیت گفته دوام عمر با عزت، اجر جزیل و صبر جمیلی برای حضرتعالی مسئلت دارم.
جواد شهرستانی

متن پیام آیت الله العظمی مکارم شیرازی در ارتحال آیت الله سیدحسین آیت اللهی
باسمه تعالی
مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا
ارتحال عالم مجاهد و روحانی دلسوز، پُرکار، فقید سعید حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج سیدحسین آیت اللهی«قدس سره» به بیت معظم آیت اللهی مخصوصا برادر ارشد ایشان حضرت آیت الله حاج عبدالعلی آیت اللهی «دامت تاییداته» و عموم علمای محترم جهرم و لارستان و آقازاده محترم ایشان حجت الاسلام آقای حاج سیدعلی آیت اللهی و خاندان های محترم و وابسته آن مرحوم و تمام اهالی متدین و با ایمان جهرم تسلیت می گویم، بیت عریق آیت اللهی سالیان دراز در این خطه، منبع برکات و خدمات بزرگی بوده اند و هم اکنون نیز هستند. مرحوم حجت الاسلام حاج سیدحسین آیت اللهی یکی از شاخه های مبارک این شجره طیبه بود که یک عمر به خدمات مختلف دینی مخصوصا در سمت امام جمعه مشغول بود، خدمات ایشان در انقلاب پرشکوه اسلامی فراموش نشدنی است، من این ضایعه بزرگ را بار دیگر به همه شما عزیزان تسلیت می گویم و علو درجات آن عالم بزرگوار و صبر، اجر فراوان برای همه بازماندگان از خداوند متعال مسالت دارم.
ناصر مکارم شیرازی

 متن پیام آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در ارتحال آیت الله سیدحسین آیت اللهی
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
با کمال تاسف و تاثّر مطلع شدیم که عالم ربانی و مدافع مخلص حریم ولایت اهل بیت علیهم السلام و سرباز فداکار حضرت بقیة الله ارواح العالمین له الفداء حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج سیدحسین آقا آیت اللهی قدس سره به لقاء الله نائل و دار فانی را وداع نمودند.
فقید سعید یکی از مفاخر علم و سیادت و از ستاره های درخشان بیت فقاهت و زعامت مرحوم آیة الله العظمی لاری و از ارکان مهم نهضت اسلامی برای برقراری حکومت در نظام اسلامی بودند. مخلصانه در این راه مصائب و متاعب سنگین را تحمل کرده و حیات قبل از انقلاب و بعد از انقلاب حیات طیّبه و نمونه و الگو بود. با همه خدماتی که در راه به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی داشت از انقلاب و مردم خود را طلبکار نمی دانست و زاهدانه و با افتخار و شرف دنیا را پشت سر گذاشت. آن مرحوم در امر به معروف و نهی از منکر و احیای سنن اسلامی و شعائر مذهبی و دفاع از حریم ولایت و تشیّع و مبارزه با اهل بدئت و دشمنان اهل بیت علیهم السلام کمال اهتمام را مبذول می داشت. شکر الله مساعیه و حشره الله مع اجداده الطاهرین علیهم السلام. فقدان چنین شخصیتی ارزنده و کم نظیر ثلمه ای بزرگ و جبران ناپذیر است. حقیر این مصیبت را به آستان اقدس حضرت بقیة الله ارواح العالمین له الفداء و جامعه روحانیت فارس و مخصوصا بیت شرافت و زعامت آیت الله العظمی لاری و برادر عالی مقام آن مرحوم حضرت آیت الله آقای حاج سیدعبدالعلی آیت اللهی دامت برکاته و سایر بزرگان آن بیت جلیل و خانواده معظم خصوصا آقازادگان مکرم ایشان و مردم متدین و حق شناس و غیرتمند جهرم تسلیت عرض می کنم و برای همگان اجر جزیل و صبر جمیل مسئلت می نمایم.
19 شوال المکرم 1421
لطف الله صافی

انتهای پیام/
 

منبع: دانا

کلیدواژه: ارتحال آیت الله سید سید حسین آیت اللهی آیت الله العظمی آقای حاج سید حجت الاسلام آیت اللهی امام خمینی نماز جمعه متن پیام ی محترم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۵۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام خطر اسراییل و استکبار جهانی را به بشریت گوشزد کرد

آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی در مراسمی که به مناسبت روز معلم از سوی شاگردان آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی برگزار شد، در سخنانی اظهار کرد: سالروز شهادت علامه بزرگوار مرحوم مطهری رضوان الله تعالی علیه که به عنوان روز معلم نامگذاری شده، بدین جهت چند جمله‌ای عرض می‌کنم. اولاً باید یاد آن شهید بزرگوار همیشه زنده باشد. ارزش وجودی مرحوم مطهری در این بود که خطر انحرافات، بدعت‌ها و آسیب‌ها و حملاتی که به دین و اعتقادات مردم می‌شد را به موقع تشخیص داده و با آن مقابله می‌کرد و این ویژگی ممتاز یک معلم است.

وی افزود: معلم حقیقی انسان که نظیر و مثلی ندارد خدای تبارک و تعالی است. این عنوان «علّم آدم الاسماء «و علم اسماء که خدای تبارک و تعالی به آدم تعلیم نمود، فقط این نبود که یک اسماء و حقایقی را به آدم نشان داده باشد، بلکه راه سعادت و شقاوت و اسباب آن را نیز به او نمایانده است. با نگاهی مختصربه قرآن می‌بینیم اسباب سعادت و خوشبختی همین‌طور اسباب خسران و حتی خسران مبین، همه در قرآن بیان گردیده است. یک معلم واقعی هم باید به این مرحله برسد و همه‌ی همّ و تلاش ما و شما نیز باید همین باشد. در این‌صورت است که اطلاق معلم آن هم در حد یک موجبه‌ی جزئیه بر ما مفهوم پیدا می کند.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) بیان داشت: اگر امروز بخواهیم معلم نمونه قرن را معرفی کنیم باید امام خمینی را نام ببریم که چگونه بشر را متوجه خطرات جهانی این قرن کرد. امام فقط با طاغوت ایران مقابله نکرد، امام فقط خطر پهلوی را در ایران تشخیص نداد که با آن مقابله کند، امام خطر استکبار جهانی را به بشریت گوشزد و همه مردم دنیا را متوجه این خطر بزرگ کرد و راه مقابله با آن را بیان کرد. امام خطر اسرائیل و صهیونیزم را برای همه ادیان بیان کرد نه فقط برای اسلام. اسرائیل برای همه ادیان و همه کشورهای اسلامی خطرناک است. امام همه انسان‌ها و همه علما و دانشمندان مذاهب را به مقابله با خطر اسراییل دعوت نمود و این شاخص بزرگ یک معلم است.

وی افزود: می‌خواهم این نتیجه را بگیرم که همه ما مخصوصاً در این زمان، باید مراقب دین و اعتقادات مردم از هجوم بدعت‌ها، خرافات و اشتباهاتی باشیم که عده‌ای بخواهند در دین داخل کنند. چنانچه یک مدرس و استاد حوزه به این مهم توجه داشته باشد او می‌شود معلم واقعی. همه ما باید به این سمت برویم. گاهی که انسان در خلوت خودش محاسبه می‌کند که کجا وظیفه خودش را درست انجام داده و کجا انجام نداده؟، مشاهده می‌کند که در خیلی از جاها کوتاهی کرده است. باید کاملاً مراقب انحرافات بود، متأسفانه در سیمای جمهوری اسلامی مباحثی در سی‌شب از ماه رمضان مطرح گردید که بسیاری از آنها بی‌اساس بود که اکنون من نمی‌خواهم به تفصیل وارد این موضوع شوم. اینها را چه کسی باید دنبال کند و جواب بدهد، در آخر هم منتهی شد به یک اهانت بسیار شرم‌آور به ساحت مقدس رسول اکرم، که انسان اگر از این جهالت و از این اهانت دِق کند و بمیرد حق دارد، ولی متأسفانه مطرح شد.

آیت الله فاضل لنکرانی اضافه کرد: در این سخنرانیها اگر کسی دقت کند گوینده ناخودآگاه به این نتیجه رسیده که دین در هیچ زمانی برای مردم پذیرش ندارد و اولیاء دین نمی توانند مردم را جذب دین کنند. آیا این نتیجه با حقیقت دین سازگاری دارد؟ آیا این انحراف نیست؟ مسئولین صدا و سیما اشکالات علمی این مطالب را از حوزه و اندیشمندان مطالبه کنند و عده ای کارشناس دینی که لااقل بهره ای از اجتهاد دارند را بکار گیرند تا راجع به آن اظهار نظردقیق نمایند. حرف‌های مطرح در آن برنامه پر از اشکال علمی و التقاط و انحراف و تفسیر به رای است، انسان این درد را کجا ببرد؟ «هُدًی لِلْمُتَّقِینَ» را با اینکه آیات بعد آن «الَّذِینَ یؤْمِنُونَ بِالْغَیبِ…» معنا کرده، معنا می‌کند به کسانی که حسود نیستند، ما به چه دلیلی از جیب خودمان، آیات قرآن و روایات را اینطور تخریب کرده و به ذهن جوانان و جامعه القا کنیم. در علم اصول و قواعد تفسیر واضح است که هر حدیثی که مشابهت لفظی با یک آیه دارد را نمی توان درتفسیر آن آیه قرار داد و اساساً حدیث را باید بر اساس ضوابط علم اصول تفسیر نمود در حالیکه در این سخنرانیها بدون توجه به این نکات صحبت شده است. بنابراین حوزه‌ها باید بیدار باشند.

وی بیان داشت: بسیار مایه تأسف است که انسان ببیند یک مسائل انحرافی آن هم در مقدّس‌ترین زمان‌ها از سیمای جمهوری اسلامی پخش می‌شود و متأسفانه در حوزه علمیه احدی به آن پاسخ نمی‌دهد. چرا؟ ما همه دلسوز انقلابیم، پوست و خون و رگ‌مان انقلاب است ولی این انقلاب را ما برای اسلام و احیای مکتب امام صادق (ع) می‌خواهیم، منِ طلبه حق ندارم از جیب خودم مطلبی را مطرح کنم که همه‌اش بافتنی است نه اساس دارد نه دلیل، همه‌اش بافتنی است! این دردی است که امروز وجود دارد.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) با بیان اینکه روز معلم نه فقط روز تجلیل از مرحوم علامه مطهری؛ بلکه باید تجلیل از همه اساتید و فقها و حکماً و مفسران حاضر و درگذشته باشد، ابراز کرد: کار یک معلم از کار یک طبیب به‌مراتب مهم‌تر و بزرگتر است. آیا روایت «ابٌ علّمک» را به صرف اینکه کسی یک اصطلاحات و اقوالی را بلد باشد و برای شما ذکر کند می‌توان بر او تطبیق داد؟ یا ابٌ علّمک کسی است که موارد خطر را بشناسد و بفهمد و تعلیم دهد؟ وقتی انسان به صنف عالمان توجه کند تنها صنفی که می‌تواند انحراف و بدعت‌ها را تشخیص دهد فقها هستند، چرا فرمودند «‌الفقهاء حصون الاسلام»؟ نگفتند حکماً و مفسران! فقه در این روایت به معنای اعم نیست بلکه آنهایی است که آشنا با احکام دین، با حلال و حرام و ضوابط آن هستند که می‌توانند اسلام را حفظ کرده و حصن برای اسلام باشند. ما باید در این مسیر قرار گرفته و پیش رویم.

وی افزود: از این محبت و بزرگواری‌ای که آقایان در مقام تکریم از استاد نسبت به بنده فرمودند متشکرم. بحمدلله آقایان خود از اساتید هستند، من همیشه خدا را نسبت به این لطف و عنایتی که در کنار همه الطاف و نعمش فرموده شاکرم که در مجلس بحث ما عده‌ای قابل توجه حضور دارند که هریک از اساتید دروس عالی حوزه و اهل دقت و نظر هستند.

آیت الله فاضل لنکرانی در پایان اظهار کرد: دعا می‌کنم خداوند افق‌های بزرگ علمی را به روی همه ما باز کند، گاهی فکر می‌کنم عمر تمام شد، چه چیز دست ما آمده؟ هیچی! از این صحبت‌ها و تعریف‌هایی هم که می‌شود فریب نباید خورد. اینها همه تخیل است و آدم خیال می‌کند، واقع این است که ما باید با دعا و تضرع، با نماز شب و توسل به ائمه از خدا بخواهیم وقتی از دنیا می‌رویم دستان ما از علم پر باشد، هر چه که علم انسان بیشتر باشد رتبه او در عالم قیامت و تقربش به خدا بالاتر است، اینکه در قیامت شأن عالم از شهید هم بالاتر است، وجهش همین است، ان شاء‌الله خداوند نصیب همه ما بفرماید.

گفتنی است در ابتدای این مراسم از مقام و زحمات علمی آیت الله فاضل لنکرانی طی آئینی از سوی شاگردان وی تجلیل شد.

کد خبر 6093744

دیگر خبرها

  • آیت‌الله محمدی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است
  • اهدای ۱۴۶ بسته معیشتی به مدرسه استثنایی پارسا در سنندج
  • مثل کوه پشت پارسا و فروزان هستم!
  • انتشار سریال آیدا پناهنده از سوم خرداد
  • اساتید مدرسه علمیه بوشهر تجلیل شدند
  • بازدید امام جمعه شهر لکهنو هند از مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ع)
  • امام خطر اسراییل و استکبار جهانی را به بشریت گوشزد کرد
  • صعود دانشگاه جهرم به رتبه ۲۳ فهرست نیچر ایندکس در بین دانشگاه‌های کشور
  • نیم قرن مجاهدت «فقیه مجاهد»/ از تاسیس شبکه ماهواره ای تا دانشگاه
  • آخرین وضعیت ترافیکی معابر و بزرگراه‌های تهران